AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #1 Skrevet 22. august 2022 Hei. Jeg sendte en advarsel til ei ung jente som har blitt sammen med en eldre diagnostisert narsisist. Han er uberegnelig og tung rusmisbruker. Jeg vet han denne jenta har 3 barn hun har nesten full omsorg for. Jeg sendte altså en anonym sms til ho om at ho måtte seg unna ham. Brukte ikke navnet hans i smsen. At han var syk, forhistorie med utroskap og om rusmisbruket hans. Og at ho måtte være forsiktig, lytte til magefølelsen sin og prøve å komme i kontakt med folk som kan bekrefte dette, slik at ho kommer seg bort. Spesielt for barna hennes. Omtalte han kun som ham. Men har jeg gjort noe ulovlig? Jeg sendte også ei anonym melding til bv vedr den yngste datteren som går i samme barnehage som min sønn. At jeg var bekymret over den nye kjæresten hennes og henne. Han er en tung kjent rusmisbruker og han bruker åpenlyst. Med denne unge jenta/moren til barna tilstede. Sa at jeg aldri har observert at barna hennes har vært tilstede, men at jeg er urolig for hvordan det kan utvikle seg. Jeg kjenner jenta litt fra før av, og vet hun har eksperimentert med stoff. Har jeg gått for langt? Føler meg redd og engstelig for å ha gjort noe ulovlig og bli avslørt ovenfor han. Han har tidligere vært involvert i vold og torpedovirkomhet. Anonymkode: 1c836...f7a 1 6
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #2 Skrevet 22. august 2022 Jeg syntes det var flott, og tøft gjort av deg❤️ Anonymkode: 78c9f...b11 7 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #3 Skrevet 22. august 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hei. Jeg sendte en advarsel til ei ung jente som har blitt sammen med en eldre diagnostisert narsisist. Han er uberegnelig og tung rusmisbruker. Jeg vet han denne jenta har 3 barn hun har nesten full omsorg for. Jeg sendte altså en anonym sms til ho om at ho måtte seg unna ham. Brukte ikke navnet hans i smsen. At han var syk, forhistorie med utroskap og om rusmisbruket hans. Og at ho måtte være forsiktig, lytte til magefølelsen sin og prøve å komme i kontakt med folk som kan bekrefte dette, slik at ho kommer seg bort. Spesielt for barna hennes. Omtalte han kun som ham. Men har jeg gjort noe ulovlig? Jeg sendte også ei anonym melding til bv vedr den yngste datteren som går i samme barnehage som min sønn. At jeg var bekymret over den nye kjæresten hennes og henne. Han er en tung kjent rusmisbruker og han bruker åpenlyst. Med denne unge jenta/moren til barna tilstede. Sa at jeg aldri har observert at barna hennes har vært tilstede, men at jeg er urolig for hvordan det kan utvikle seg. Jeg kjenner jenta litt fra før av, og vet hun har eksperimentert med stoff. Har jeg gått for langt? Føler meg redd og engstelig for å ha gjort noe ulovlig og bli avslørt ovenfor han. Han har tidligere vært involvert i vold og torpedovirkomhet. Anonymkode: 1c836...f7a Har du noe taushetsplikt overfor denne mannen? Anonymkode: 23b9b...e81
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #4 Skrevet 22. august 2022 Ts her. Håper det. Jeg er gammel bekjent av dem begge, så jeg kjenner dem litt. Men mest ho. Vil ikke havne i unåde hos dem. Men kan det bli politietterforskning om de anmelder? Anonymkode: 1c836...f7a
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #5 Skrevet 22. august 2022 Hvilken lov tenker du at du har brutt? Du kan slappe av. Anonymkode: 95fec...729 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #6 Skrevet 22. august 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ts her. Håper det. Jeg er gammel bekjent av dem begge, så jeg kjenner dem litt. Men mest ho. Vil ikke havne i unåde hos dem. Men kan det bli politietterforskning om de anmelder? Anonymkode: 1c836...f7a Taushetsplikt betyr at man ikke kan si sensitive opplysninger, oftest om en pasient. Legen kan ikke fortelle ting om pasienten sin til naboen for eksempel. Så jeg tror ikke du håper at du har taushetsplikt overfor dem Du ville visst det om du hadde det. Anonymkode: 95fec...729
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #7 Skrevet 22. august 2022 Ts her. At jeg har trakassert og ærekrenket han. Men det kom fra en god plass. Men tviler på at de ser det sånn for dem. Anonymkode: 1c836...f7a
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #8 Skrevet 22. august 2022 Andre som vet,? Anonymkode: 1c836...f7a
Gjest Luksusbia Skrevet 1. september 2022 #9 Skrevet 1. september 2022 Jobber du i helsevesenet? Så lenge det ikke er gjennom jobben du har fått vite om narrsisisme og rusbruk har du ikke brutt taushetsplikten i hvert fall. Samtidig er det litt på kanten hvis dere alle er voksne
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #10 Skrevet 1. september 2022 Jeg synes du har gjort helt rett, TS. Anonymkode: e7a3e...cd3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #11 Skrevet 1. september 2022 Du har jo bare advart? Så har du meldt en bekymring til bv, det kan de ikke anmelde deg for, du sendt bekymring i forhold til at du er bekymret for barna hennes. Så er det bv sitt ansvar å sjekke det opp, og finne ut om det er grunn for bekymring. Og eventuelt sette inn tiltak ved behov. Er jo mange som sender inn bekymring til bv for å være slem også, de kommer ikke i trøbbel for den grunn 😊 synes det er en fint en følger litt med. Særlig i forhold til barna, så må nesten denne dama/moren velge hva hun gjør med informasjonen du har gitt, også eventuelt får bv gjøre sin jobb 🙂 Anonymkode: 627bc...f71
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå