Gå til innhold

Hva betaler du i forsikringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes vi bruker så ekstremt mye penger på forsikringer, men det er kanskje slik det bare er. 
Vi har følgende forsikringer: 

Barneforsikring på to barn (inkludert ufør)
Helse og livsforsikring
Hus
Reise
Innbo
Uføreforsikring til både meg og mannen
Bilforsikring på en bil (Inkludert årsavgiften)

Til sammen koster dette oss over 50 000 i året eller 4221,5 i måneden. Ser ikke helt hva vi kan kutte heller. 

Anonymkode: cf6d3...f6d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere hentet inn tilbud fra flere selskaper? Man kan spare masse på det 

Anonymkode: e10bf...c63

Skrevet

Rundt 2700 i mnd. Har nesten likt, men ingen barneforsikring og kun en ufør forsikring (jeg er allerede syk), og en alvorlig sykdom i stedet. Det dyreste er mannens ufør siden han vil ha en høy månedlig utbetaling, som er viktig for oss siden jeg er syk. 

Shop rundt litt, be om tilbud andre steder. Hvis noen av dere er medlem av fagforening kan det hende de har gode tilbud. Vi har det, og ingen kan matche ufør- og livsforsikringen derfra, vi sjekker årlig.

Anonymkode: 3008e...516

Skrevet

Skrevet

Veldig godt tips dette med å innhente flere tilbud. Det dyreste er jo barneforsikringen og uføreforsikringene våre. Men disse er også de mest krevende å flytte. Da må man jo fylle ut nye helseerklæringer og noe kan jo han skjedd siden sist som gjør at man ikke er like attraktiv å forsikre lenger. Samt at man eventuelt vil få begrensninger. Har alle forsikringer i ett selskap med unntak av bilen nettopp fordi jeg fikk bedre pris et annet sted.. 

Skrevet

Skiftet selskap til Storebrand i dag og sparer 15k i året 🥲

Anonymkode: 4fa1a...ad2

Skrevet

Vi betaler 5600,- pr mnd. Klarer heller ikke se hva jeg kan kutte. Vi har;

Enebolig m/naust + låve 

Innboforsikring 

2 biler

2 voksne og 2 barn

1 hund

1 båt (ikke noen dyr båt)

1 gammel campingvogn

Reiseforsikring

Har forsikring hos If. 

Anonymkode: e8c72...f0d

Skrevet

Rundt 3000,- i måneden. Tre barneforsikringer, hus, innbo, reise, katt og to biler. Trenger heldigvis ikke uføre-eller livsforsikring, da begge har ordninger via arbeidsgiver. Tror en del ikke er klar over hva de har hos arbeidsgiver. Jeg tok en runde med alle jeg har personalansvar for om dette, og omtrent halvparten var ikke klar over ordningene vi har.

Skrevet

1400 i mnd. Hus, innbo, bil og reise. 

Anonymkode: 4d0a9...767

Skrevet

1069 kr/mnd; innbo (topp), reise (topp) og fullkasko bil. Får ikke barneforsikring for barnet mitt pga for tidlig født. Jeg er ufør.

Anonymkode: f207d...367

Skrevet

Betaler 0 kr i måneden. Livet er for kort til å forsikre seg i hjel,  men jeg har nok mat i skapet til å unngå å bli en av dem som sulter i hjel.

Obligatorisk forsikring av bygget ordnes gjennom sameiet. Innboforsikring gir ingen mening i et minimalistisk hjem. Reiseforsikring gir kun mening utenfor EØS. Bil kan man velge bort. Lavt forbruk gjør uføreforsikring unødvendig.

Anonymkode: d5b2d...b29

Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Kr. 1 575,- (bilforsikring, innboforsikring, reiseforsikring, behandlingsforsikring, uføre-/ulykke-/kritisk sykdom-/livsforsikring.

Skrevet
Brunello skrev (3 timer siden):

Rundt 3000,- i måneden. Tre barneforsikringer, hus, innbo, reise, katt og to biler. Trenger heldigvis ikke uføre-eller livsforsikring, da begge har ordninger via arbeidsgiver. Tror en del ikke er klar over hva de har hos arbeidsgiver. Jeg tok en runde med alle jeg har personalansvar for om dette, og omtrent halvparten var ikke klar over ordningene vi har.

Hva er ordningen? 

De aller fleste har yrkesskade og thats it. Med mindre man blir trukket direkte i lønnen for andre dekninger.

Anonymkode: 10f6c...38f

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hva er ordningen? 

De aller fleste har yrkesskade og thats it. Med mindre man blir trukket direkte i lønnen for andre dekninger.

Anonymkode: 10f6c...38f

Det er ganske mange som har mer. Det er veldig viktig å sjekke slik. Både for at en ikke skal måtte betale for unødvendige forsikringer og ikke minst kunne sammenligne lønnstilbud mot hva man har fra før. Vår forsikring dekker utbetaling på tre millioner til ektefelle/samboer+ barnetillegg ved død. Ved skade, uansett om den skjer i arbeidstiden eller på fritiden, som medfører uførhet utbetales samme beløp til arbeidstaker. I tillegg har vi pensjonsordning som medfører at vi ved eventuell uførhet får 2/3 av hele lønnen (altså mer enn etter 6G som er folketrygdens maks beløp). Vi trekkes ikke ekstra for dette. 

Endret av Brunello
Skrevet

Ca. 1500,-/mnd. Innbo, bil, reise og hund.

Anonymkode: 9d56d...609

Skrevet
Brunello skrev (11 timer siden):

Sjelden denne ordning gjennom arbeidsgiver er nok, og bytter man jobb etter man har fått en skade som kan medføre senere uførhet må man dra denne forsikringen med seg privat når man starter hos ny arbeidsgiver - uten det så mister man erstatning om denne skaden skulle senere medføre uførhet. Samme er hovedgrunnen for å ha barneforsikring da en skade i barneårene ikke medfører senere trekk on man drar barneforsikringen over til en uføreforsikring.

Jeg har en privat og en gjennom arbeidsgiver - begge med ca 2,5 millioner i utbetaling ved uførhet. Det er dyrt, men samtidig verdt det.

Anonymkode: a3586...2f3

Skrevet

Hvordan kan du hevde at denne ordningen sjelden er nok? For de fleste vil den være mer enn stor nok til å nedbetale all gjeld og til eventuelle ombygginger av bolig. De den ikke vil være stor nok for, er unge mennesker med mye gjeld. Hovedsakelig en relativt liten gruppe mennesker i storbyene. Dette er en gruppe som sjelden blir ufør.

Skrevet

Jeg betaler ca. 1000 kr i måneden for innbo-, reise-, og bilforsikring. Bilen er forholdsvis ny, fra 2018. 

Forsikring av bil utgjør den største andelen. Å ikke ha bil er uaktuelt. Jeg bor på bygda hvor skolebussen er eneste kollektivtransport, og nesten en mil til nærmeste sentrum med butikker. I tillegg har jeg nedsatt førlighet i det ene beinet og kan ikke sykle. 

Er ufør, leier boligen og har ikke barn, så flere forsikringer trenger jeg ikke. Det eneste måtte vært på katten, men hun er en gammel omplasseringskatt hvor det lønner seg lite med forsikring. Når katten jeg har nå er borte, og jeg skal skaffe meg en ny, kommer jeg til å forsikre den. 

Skrevet

Har passert 70k i året.... Det er svindyrt, og øker raskt.

Har alt samlet i ett selskap:
- Enebolig
- 2 biler (diesel + el)
- tilhenger
- hytte
- båt
- innbo
- livs- og uføreforsikring (Øker ganske fort pr. år etter passert 40 år)
- verdigjenstandsforsikring

Anonymkode: d936b...7c7

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg synes vi bruker så ekstremt mye penger på forsikringer, men det er kanskje slik det bare er. 
Vi har følgende forsikringer: 

Barneforsikring på to barn (inkludert ufør)
Helse og livsforsikring
Hus
Reise
Innbo
Uføreforsikring til både meg og mannen
Bilforsikring på en bil (Inkludert årsavgiften)

Til sammen koster dette oss over 50 000 i året eller 4221,5 i måneden. Ser ikke helt hva vi kan kutte heller. 

Jeg betaler ca 6500 pr mnd for bil, mc, bolig, innbo reise, uførekapital, uførepensjon, kritisk sykdom, livsforsikring, ulykke (pluss utvidet) i tillegg betaler mannen for sin bil, mc, henger, båthenger, båt, naust og brygge uten at jeg helt vet hvor mye..  men vil tro vi betaler mer enn det du lister opp pr år.. 

Anonymkode: 34ca6...d46

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...