Gå til innhold

Saft og melk og juice!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3-åringen krever dette til de fleste måltider. Dvs tre glass. Slik har det vært en stund. Det blir bråk om vedkommende ikke får viljen sin. Raserianfall som kan vare en time. Hvordan løse? Svært viljesterk og har mange «melt downs» de gangene man faktisk må sette foten ned, som f.eks når man skal til eller hjem fra barnehage. Har et søsken på et halvt år og det har blitt verre siste halve året.

Anonymkode: 15a3b...cf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stå i det. Du kan jo pynte vannet litt med isbiter med sitron eller bringebær? Sugerør og paraply feks 😊 bare sånn i begynnelsen til hn godtar vann.. 

Anonymkode: d9ea4...cbb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som den sier: stå i det. Det er dere som er voksne og setter grensene. Det er både naturlig og normalt at barna blir sint og skuffet og lei seg over grensen som er satt. Det gjør ingenting. Ubehagelig? Ja. Skadelig/galt? Nei. 

Anerkjenn følelsen. "Jeg skjønner at du har lyst på melk og juice og vann. I dag skal vi bare ha melk. Det er lov å være skuffet. Vil du ha melken i et glass eller en kopp?" Så kan det hende ungen ignorer valgmuligheten og bare hyler, men da holder du bare rolig grensen. 

Det er ikke din jobb å gjøre ungen din glad, som det seg heter. Det er din jobb å sette grenser og opprettholde dem. 

Anonymkode: dfc15...c0b

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han tester grenser. Nå må du gjøre jobben din. Vise hvem som er forelderen og hvem som er barnet.

Anonymkode: 76bb0...b2f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sagt "du får melk til frokost, også får du saft til lunsj" noe sånt

Anonymkode: 8e54b...48a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forutsigbarhet kan hjelpe. Feks, melk til frokost og lunsj. Vann til middag. Saft til spesielle anledninger. Gjenta og gjenta hva dere pleier å ha og ikke ha til de forskjellige måltidene. Da får barnet knagger å feste det til og det kan være enklere å takle enn at noen ganger får jeg juice til frokost men ikke i dag.

Juice pleier jeg ikke ha i hus, da det blir mye mas om det. Lager ofte smoothie til dessert. 

Anonymkode: bca68...7ba

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Forutsigbarhet kan hjelpe. Feks, melk til frokost og lunsj. Vann til middag. Saft til spesielle anledninger. Gjenta og gjenta hva dere pleier å ha og ikke ha til de forskjellige måltidene. Da får barnet knagger å feste det til og det kan være enklere å takle enn at noen ganger får jeg juice til frokost men ikke i dag.

Juice pleier jeg ikke ha i hus, da det blir mye mas om det. Lager ofte smoothie til dessert. 

Anonymkode: bca68...7ba

Veldig enig med denne. Faste, klare regler er mye lettere for barn å forholde seg til, enn "noen ganger får jeg sånn og noen ganger sånn og plutselig sånn en dag". Da slipper du diskusjonen hver dag også. 

Her er det melk til frokost, lunsj, og kvelds, og vann til middag. Juice er kun ved sykdom for å få medisin til å gå ned. 

Anonymkode: dfc15...c0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har vel akseptert at ungen oppfører seg som en liten drittunge, så da får du bare stå i det.   

Anonymkode: b0734...5fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må faktisk bare tåle at han blir sint. At en 3-åring har så kontroll over mor og får saft, juice og melk så han ikke skal bli sint, er helt på trynet!😳

Anonymkode: b9362...d7a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg ville sagt "du får melk til frokost, også får du saft til lunsj" noe sånt

Anonymkode: 8e54b...48a

Saft til lunch hver dag, really?

Anonymkode: 86c72...a92

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...