Gå til innhold

Brukket tå sykemelding?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på ferie og har klart å forstue eller brukket lilletåen. Den er helt sort, og jeg klarer nesten ikke å komme meg ut av dören. Er det noen som har erfaring i forhold til sykemelding? Det er irriterende å miste den siste ferieuken fordi jeg er skadet. Jeg får liksom ikke gjort så mye. 

Anonymkode: 76c69...8a3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke noen som vet? Har forsøkt å få tak i legen men har ikke svart meg  eller ringt meg opp igjen. Det er to timer til nærmeste legevakt her jeg er nå.

Skrevet

Ved sykemelding skrevet av lege vil du få feriedagene tilbake. Var selv sykemeldt hele sommerferien og har alle ukene til gode.

Anonymkode: 95e86...e9c

Skrevet

Om tåa er helt sort bør du kontakte lege med en gang! Sort = nekrose = kan føre til død 😳

Anonymkode: bfe95...620

• Liker 4
Skrevet

Brakk tåa og gikk på jobb en time senere jeg 😅

Anonymkode: dfbc8...0a2

• Liker 1
Skrevet

Jeg har jobbet i samme jobben i 10 år og har aldri vært sykemeldt en eneste gang. Jeg har vært syk i ferien flere ganger, og en gang hadde jeg falt på fjelltur og brakk noen ribbein og var heller ikke sykemeldt selv om jeg nesten ikke klarte å bevege meg. Jeg visste ikke at man hadde rett på å få igjen ferie hvis man var syk eller skadet i ferien. Hvis legen mener det er grunn nok til sykemelding har jeg i hvert fall ikke dårlig samvittighet.  

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Om tåa er helt sort bør du kontakte lege med en gang! Sort = nekrose = kan føre til død 😳

Anonymkode: bfe95...620

Ikke nekrose. Den er blåsvart (hematom). 

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Det har jeg også gjort, men denne gangen er det verre. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg er på ferie og har klart å forstue eller brukket lilletåen. Den er helt sort, og jeg klarer nesten ikke å komme meg ut av dören. Er det noen som har erfaring i forhold til sykemelding? Det er irriterende å miste den siste ferieuken fordi jeg er skadet. Jeg får liksom ikke gjort så mye. 

Du får jo bare 100% sykmelding om du ikke har NOE restarbeidsevne. For en brukket tå får vel ingen sykmelding? Kan jo sitte på en stol og jobbe? Får du 50% sykmelding tar du ut helt vanlig ferie..

Anonymkode: 2e897...b47

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Du får jo bare 100% sykmelding om du ikke har NOE restarbeidsevne. For en brukket tå får vel ingen sykmelding? Kan jo sitte på en stol og jobbe? Får du 50% sykmelding tar du ut helt vanlig ferie..

Er nok mange som får sykemelding for en brukket tå. Spørs jo helt på jobben. 

Anonymkode: d1005...db3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvis smertene er for ille, er det ikke mulig å sitte på en stol og konsentrere seg. Hvilken restarbeidsevne har man da?

Anonymkode: 1cad3...bf0

Skrevet

Hva slags jobb har du? I en fysisk jobb vil det nok gi sykemelding, en kontorjobb neppe. 

Anonymkode: 2b32f...279

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke grunnlag for sykmelding i ferien selv om man har en jobb en ikke kunne utøvet med skaden.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ikke en tråd m spørsmål om sykemeldingserfaringer uten en drøss folk som skla vise hvor flinke de er til å gå på jobb med brukne lemmer. (mener ikke denne kommentaren bare, men generelt). Hurra for dere. 

Anonymkode: 1481d...706

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har jobbet i samme jobben i 10 år og har aldri vært sykemeldt en eneste gang. Jeg har vært syk i ferien flere ganger, og en gang hadde jeg falt på fjelltur og brakk noen ribbein og var heller ikke sykemeldt selv om jeg nesten ikke klarte å bevege meg. Jeg visste ikke at man hadde rett på å få igjen ferie hvis man var syk eller skadet i ferien. Hvis legen mener det er grunn nok til sykemelding har jeg i hvert fall ikke dårlig samvittighet.  

Ønsker du en medalje? Foreslår at du går til legen neste gang du ikke greier bevege deg. 

Anonymkode: 1481d...706

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...