Gå til innhold

Kollega er gradert sykemeldt- OG er hjemme med sykt barn. Det kan ikke være lov?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Om du ikke har skjønt det.. så er det stor forskjell på å ha en sykdom..å være på jobb og være hjemme med sitt eget barn..

Stakkars kollegene dine som deg som de må jobbe med..med slike holdninger 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Priser meg lykkelig for å jobbe i mannsdominert yrke og slippe sånne Karens som deg TS. 

Anonymkode: e97af...de7

Kunne ikke vært mere enig .. kvinnedominerte arbeidsplasser er dominert av  dårlig arbeidsmiljø og dårlig lønn 

Anonymkode: 33942...68a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Priser meg lykkelig for å jobbe i mannsdominert yrke og slippe sånne Karens som deg TS. 

Nå vet du verken hvilket kjønn ts er, eller om vedkommende er i en kvinne- eller mannsdominert bransje. 

Jeg jobber i en mannsdominant bransje, og tro meg, sånne idiotiske holdninger florer der. En av hovedgrunnene til at jeg sluttet i forrige jobb (hvor jeg var eneste kvinne blant 40 menn). Sjefen (mann på 60 + ) ble dritsur hver gang noen skulle være hjemme med sykt barn eller følge en ungen til legen (Det kan da vel din kone gjøre??), og nåde den mann som turte ta mer enn de 10 ukene pappaperm som da var regelen. Da jeg ble gravid, var reaksjonen til sjefen på at jeg skulle ha perm i hele åtte måneder så ille at jeg sa blankt opp. 

Anonymkode: a8412...9ed

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir mer for de andre å gjøre når du tilbringer deler av arbeidsdagen på KG for å skrive bitre innlegg, TS. 

Anonymkode: ce6e3...d4c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke problemet. 

Visst hun er delvis sykemeldt er hun vel ikke sykmeldt i dag, og hadde egentlig vanlig arbeidsdag, men har sykt barn og derfor rett på å ta ut av omsorgsdagene som hun har rett på. 

Mener du at det er kun folk som er i fullt arbeid som har rett på å ta ut omsorgsdager da og være hjemme med sykt barn?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omsorgspermisjon for å være hjemme med sykt barn, er en rettighet barnet har til å ha foreldrene sine hjemme når det er sykt.   Det er helt uavhengig av egenmelding og sykemelding. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det blir mer for de andre å gjøre når du tilbringer deler av arbeidsdagen på KG for å skrive bitre innlegg, TS. 

Anonymkode: ce6e3...d4c

TS vil vel helst sitte bakerst for å monitorere alle arbeidstakerne. 

Anonymkode: f1d2e...5d4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg også, for der er mannfolka på jobb og kona hjemme med ungene når de er syke.....😏

Anonymkode: 5d775...0ef

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er problemet her?

Er hun hjemme med et sykt barn på en dag hun allerede er sykemeldt? Man er nemlig sykemeldt fra jobben, ikke mammarollen.

Har hun tatt ut en omsorgsdag på en dag hun egentlig skulle vært på jobb? Det er også helt greit. Det er jo ingen forskjell på om hun tar ut en omsorgsdag, eller om den andre kollegaen din gjør det.

Anonymkode: b6478...80b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic

Barn av forelder som er gradert sykmeldt blir ikke syke. De har stålhelse slik at de kan kompensere for fraværet til sin forelder.  De har selvsagt heller ikke andre behov. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Kollega er sykemeldt 40 % for å gå til behandling for en sykdom. Det betyr at hun er borte 2 dager i uken. I dag er hun hjemme med sykt barn, fordi mannen er på jobbreise og ikke kommer hjem før i morgen. Det kan jo ikke være lov?  Vi som er igjen må gjøre mer jobb når hun er borte. Hvilke regler kan jeg vise sjefen og få kollegaen på jobb?

Anonymkode: 946df...74f

Vær så snill og bry deg om ditt eget liv. Underbemanningen dere har, det er noe å ta opp med leder- å lete etter en syndebukk blant de ansatte er bare ufint, sleskt og feigt. Plasser ansvaret der det hører hjemme (ledelsen altså)

Anonymkode: a3763...c78

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva skal hun gjøre da? Far er ikke hjemme, barnet er sykt og kan ikke være i/på barnehage/skole. 

Anonymkode: c1aef...0fa

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å ha en sykdom og i tillegg være hjemme med sykt barn du, tipper hun heller hadde lyst til å være på jobb.

Ikke vær så smålig. Familie går foran jobb.

Anonymkode: 0dc7b...caa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva gjør man som sykmeldt aleneforelder da? Om det der ikke skulle vært greit? 

Anonymkode: eda47...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Prøv å ha en sykdom og i tillegg være hjemme med sykt barn du, tipper hun heller hadde lyst til å være på jobb.

Ikke vær så smålig. Familie går foran jobb.

Anonymkode: 0dc7b...caa

Jeg er frisk som en fisk og velger jobb over sykt barn anyday. Å være hjemme med sykt barn er ingen ferie.. 

Anonymkode: 05d4f...ed4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...