Gå til innhold

Fått angst etter bvmelding for mange år siden…

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble meldt falskt til bv for mange  år siden. Det var et sjokk, og selv om de, bv, etter å ha snakket med meg, forsikret meg om at det var falsk melding og at alt var bra og de ikke skulle gjøre noe da alt var fint, (jeg fikk masse skryt som mamma og at jeg gjør «alt» riktig) så sitter det sånn i.

Det ødelegger dagene mine. Med en gang barnet, som nå er tenåring, er på skolen, får jeg angst. Det er den samme følelsen jeg hadde i den tida rett etter at jeg ble meldt, før det ble oppklart at det var falsk melding. Jeg vet det er ingen grunn til å ha angst nå, men det er som om angsten og den følelsen har satt seg fast i kroppen. Jeg får ikke ro og har angst helt til hn er hjemme fra skolen igjen. Hver eneste dag. Sånn har jeg nå hatt det i årevis… Jeg lider i stillhet. 

Hva i all verden gjør jeg, jeg vet jo at jeg ikke har noen grunn til å være redd, men klarer ikke å slappe av på dagtid lengre. Dette har vært i mange år nå og jeg tror aldri jeg kommer til å slappe av igjen før hn har passert 18 år. 

Anonymkode: 4610a...ecb

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg ble meldt falskt til bv for mange  år siden. Det var et sjokk, og selv om de, bv, etter å ha snakket med meg, forsikret meg om at det var falsk melding og at alt var bra og de ikke skulle gjøre noe da alt var fint, (jeg fikk masse skryt som mamma og at jeg gjør «alt» riktig) så sitter det sånn i.

Det ødelegger dagene mine. Med en gang barnet, som nå er tenåring, er på skolen, får jeg angst. Det er den samme følelsen jeg hadde i den tida rett etter at jeg ble meldt, før det ble oppklart at det var falsk melding. Jeg vet det er ingen grunn til å ha angst nå, men det er som om angsten og den følelsen har satt seg fast i kroppen. Jeg får ikke ro og har angst helt til hn er hjemme fra skolen igjen. Hver eneste dag. Sånn har jeg nå hatt det i årevis… Jeg lider i stillhet. 

Hva i all verden gjør jeg, jeg vet jo at jeg ikke har noen grunn til å være redd, men klarer ikke å slappe av på dagtid lengre. Dette har vært i mange år nå og jeg tror aldri jeg kommer til å slappe av igjen før hn har passert 18 år. 

Ta kontakt med OBF. Organisasjonen for barnevern foreldrene. ❤

Anonymkode: 59ebb...01f

Skrevet (endret)

Ta kontakt med fastlegen din og få henvisning til dps/psykolog/psykiatrisk sykepleier. Du trenger å få pratet ut om denne angsten din tydeligvis siden den hemmer deg i dagliglivet. Søk hjelp. 

Endret av PurpleTuliip
  • Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Men vi er ikke inni barnevernet og har ingenting med de å gjøre. Er bare meg som har angst som sitter i etter sjokket og påkjenningen av å ha blitt hevnmeldt.

• Liker 2
Skrevet
PurpleTuliip skrev (31 minutter siden):

Ta kontakt med fastlegen din og få henvisning til dps/psykolog/psykiatrisk sykepleier. Du trenger å få pratet ut om denne angsten din tydeligvis siden den henmer deg i dagliglivet. Søk hjelp. 

Men hvis man søker hjelp til psykolog, kan man jo bli meldt til bv? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, selvsagt blir man ikke det. 

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei, det blir man ikke. 

• Liker 3
Skrevet

Dette er noe du kan få hjelp for. Snakk med fastlegen din eller gå privat til psykolog. 

Anonymkode: 9c702...2c3

• Liker 1
Skrevet

Er du hjemmeværende? 

Anonymkode: 3b4ff...1f5

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Den organisasjonen er foreldre innenfor barnevernet som trenger hjelp ikke for slike som Ts

Anonymkode: 759d2...4ef

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

NEI det gjør man ikke det. Kan folk slutte å spre denne skremselspropagandaen en gang for alle?

• Liker 5
  • Nyttig 6
Skrevet

Så du fikk angst etter å ha fått bevist at systemet som er satt opp for å verne barn mot vold fra dem som ofte volder barn vold (mor og far) funker strålende og tar vare på - barn?

Hvorfor gjorde det deg engstelig at noen sjekket om barnet ditt virkelig hadde det godt, ts? Vil du ikke barnet alt det beste?

Anonymkode: 832e1...69b

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

NEI det gjør man ikke det. Kan folk slutte å spre denne skremselspropagandaen en gang for alle?

PurpleTuliip skrev (1 time siden):

Nei, det blir man ikke. 

Hannah80 skrev (1 time siden):

Nei, selvsagt blir man ikke det. 

Om samtalen avdekker omsorgssvikt blir man det. Noen hadde også rutiner på dette ved fastsetting av diagnoser.

Akkurat som om en søker sosial stønad.

Det beste er å få henvisning til en psykolog med refusjonsordning.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Så du fikk angst etter å ha fått bevist at systemet som er satt opp for å verne barn mot vold fra dem som ofte volder barn vold (mor og far) funker strålende og tar vare på - barn?

Hvorfor gjorde det deg engstelig at noen sjekket om barnet ditt virkelig hadde det godt, ts? Vil du ikke barnet alt det beste?

Nå får du faen meg gi deg, mange sliter etter kontakt med BV. Det er helt normalt. Du virker ikke helt god når du kan få deg til å skrive slikt til en som sliter. 

Anonymkode: f61a0...b68

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet
Flintis skrev (3 minutter siden):

Om samtalen avdekker omsorgssvikt blir man det. Noen hadde også rutiner på dette ved fastsetting av diagnoser.

Ja, men nå har jo BV sett på denne saken og avklart at barnet lever under fine forhold. At mor ønsker forbedre egen psykiske helse er positivt. 

jeg venter selv barn hvilken som helst dag her nå. Har psykisk diagnose (bipolar) på papiret og går jevnlig til psykolog. Barnevernet har ingen interesse av å blande seg i mitt privatliv før det kommer en bekymring om omsorgssvikt. 

Ts her har tidligere bevist at det ikke er problemet i denne saken. 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Flintis skrev (19 minutter siden):

Nei har ikke gjort noe galt og fikk skryt av bv og alt er fint og bra, men den følelsen slipper ikke tak i kroppen etter det. 

• Hjerte 3
Skrevet
PurpleTuliip skrev (2 timer siden):

Ja, men nå har jo BV sett på denne saken og avklart at barnet lever under fine forhold. At mor ønsker forbedre egen psykiske helse er positivt. 

jeg venter selv barn hvilken som helst dag her nå. Har psykisk diagnose (bipolar) på papiret og går jevnlig til psykolog. Barnevernet har ingen interesse av å blande seg i mitt privatliv før det kommer en bekymring om omsorgssvikt. 

Ts her har tidligere bevist at det ikke er problemet i denne saken. 

Stikkordet er bekymringsmelding til barnevernet. 

Forøvrig vil jeg ønske deg alt godt med hensyn på familielivet😊

Skrevet
Flintis skrev (4 timer siden):

Om samtalen avdekker omsorgssvikt så er det naturlig at barnevernet kommer inn i bildet og dette gjelder også om man gå til en privat psykolog så igjen slutt å spre denne bullshitten.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dette! Og tenk på alle barn og voksne som i dag lever med alvorlige psykiske lidelser fordi ingen meldte fra til barnevernet.

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nå får du faen meg gi deg, mange sliter etter kontakt med BV. Det er helt normalt. Du virker ikke helt god når du kan få deg til å skrive slikt til en som sliter. 

Anonymkode: f61a0...b68

Kilde på at veldig mange sliter etter et raskt møte med barnevernet hvor de kun fikk skryt og saken ble avsluttet like raskt som den ble opprettet?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...