AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #1 Skrevet 22. august 2022 Jeg skal begynne på en videreutdanning, og må ha meg ny PC. Jeg er ikke særlig teknisk av meg, så må ha noe som jeg kan klare å forstå og få til greit. Trenger i hovedsak Word…… Anbefalinger? Mange anbefaler meg Mac, men redd det blir for vanskelig for dumme meg. Anonymkode: 3756c...88d
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #2 Skrevet 22. august 2022 Pc med windows. Mac er langt dyrere, og helt overkill. Om du bare skal bruke word og surfe litt, er en helt enkel pc med vanlig windows det du bør gå for. Anonymkode: 783e5...487 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #3 Skrevet 22. august 2022 Jeg fikk MacBook pro for et halvt år siden, men må innrømme at jeg bruker min gode gamle PC/Windows mest fortsatt.. Jeg synes den er enklere og jobbe på og mer oversiktlig. Anonymkode: c0f5c...159 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #4 Skrevet 22. august 2022 Kjøp den billigste MacBook air med sånn M1 prosessor, de fungerer hele tida Anonymkode: 933e0...f46 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #5 Skrevet 22. august 2022 Eller M2.. Det er også skikkelig kult at om du har iPhone så kan du sende meldinger å ta anrop på MacBook! Og FaceTime er mye mer behagelig på Mac. Anonymkode: 933e0...f46
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #6 Skrevet 22. august 2022 Kjøp en MacBook air med m2. Dette fra e person som overser data maskinene for bedrifter. Aldri problemer med de nye MacBook air. Holder også strøm dobbelt så lenge. Ha ett fint deksel på. Så kan du selge den med minimalt tap etter utdanning. Anonymkode: 617c2...7e7
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #7 Skrevet 22. august 2022 Jeg er appelfan privat men jobbemssig er det PC som gjelder så jeg har erfaring med begge, til skolebruk om du ikke trenger tunge programmer til redigering osv er apple bortkastede penger rett og slett, det er fancy med facetime på mac, det er fancy med mac generelt - men det er neppe verdt pengene for en student om du ikke går media, journalistikk osv. der du virkelig trenger denne type produkt. Anonymkode: d525a...994 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #8 Skrevet 22. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kjøp en MacBook air med m2. Dette fra e person som overser data maskinene for bedrifter. Aldri problemer med de nye MacBook air. Holder også strøm dobbelt så lenge. Ha ett fint deksel på. Så kan du selge den med minimalt tap etter utdanning. Anonymkode: 617c2...7e7 Kan du på noen måte backe opp dette? Jobber selv i IT og har motsatt erfaring når det gjelder batteri og oppsett osv, samt brukervenlighet i vårt konsern. Vi velger apple (pad) kun til reisemontører, ellers går det i Windows PC rett og slett pga stabilitet og programvarekompatibilitet, spesielt med office hvor mac overhode ikke er helt game. Anonymkode: d525a...994 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #9 Skrevet 22. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kjøp en MacBook air med m2. Dette fra e person som overser data maskinene for bedrifter. Aldri problemer med de nye MacBook air. Holder også strøm dobbelt så lenge. Ha ett fint deksel på. Så kan du selge den med minimalt tap etter utdanning. Anonymkode: 617c2...7e7 Ja det er fordelen med høyere pris på Mac (uten Intel) med M1/M2. Aldri et eneste problem å de holder seg i pris. Anonymkode: 933e0...f46
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #10 Skrevet 22. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan du på noen måte backe opp dette? Jobber selv i IT og har motsatt erfaring når det gjelder batteri og oppsett osv, samt brukervenlighet i vårt konsern. Vi velger apple (pad) kun til reisemontører, ellers går det i Windows PC rett og slett pga stabilitet og programvarekompatibilitet, spesielt med office hvor mac overhode ikke er helt game. Anonymkode: d525a...994 Ugh 🤦♂️ Windows/Android Fanboys.. Anonymkode: 933e0...f46
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #11 Skrevet 22. august 2022 Det er igrunnen ett fett. Det ene er ikke vanskeligere enn det andre. Største forskjellen er at med Mac finnes det ingen dårlige maskiner, men heller ingen billige. Er mye mulig maskinen leverer betydelig mer enn du faktisk trenger. Med Windows kan du velge eksakt det du trenger, men samtidig må du navigere i et hav av møkkamaskiner. Et tredje alternativ er selvsagt en Chromebook. Hvis alt du driver med er tekstbehandling kan det være det er vel så greit. Anonymkode: 72ae4...0f9
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #12 Skrevet 22. august 2022 12 minutter siden, AnonymBruker said: Kan du på noen måte backe opp dette? Jobber selv i IT og har motsatt erfaring når det gjelder batteri og oppsett osv, samt brukervenlighet i vårt konsern. Vi velger apple (pad) kun til reisemontører, ellers går det i Windows PC rett og slett pga stabilitet og programvarekompatibilitet, spesielt med office hvor mac overhode ikke er helt game. Anonymkode: d525a...994 Batteri levetiden er det bare å Google, så det er en no brainer. Må kun sammenligne MacBooks med M1 eller nyere, eldre enn det og batteritiden er ganske kjedelig. Office kjøres via Citrix her så er ikke noe problem da. Men bra poeng. Om man skal dypt inn i Microsoft sin Office pakke, ikke velg Mac. men openoffice finnes, og er gratis. Anonymkode: 617c2...7e7
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #13 Skrevet 22. august 2022 Ja og så kan Intel ikke komme i nærheten av maskinkraft til prisen. De nye m chipset fra Apple er ganske så utrolige. Anonymkode: 617c2...7e7
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #14 Skrevet 22. august 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ugh 🤦♂️ Windows/Android Fanboys.. Anonymkode: 933e0...f46 Om du fulgte med så hadde du sett at jeg personlig er applefan men jobb er jobb - og dette er en skoleelev som skal bruke office.. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Batteri levetiden er det bare å Google, så det er en no brainer. Må kun sammenligne MacBooks med M1 eller nyere, eldre enn det og batteritiden er ganske kjedelig. Office kjøres via Citrix her så er ikke noe problem da. Men bra poeng. Om man skal dypt inn i Microsoft sin Office pakke, ikke velg Mac. men openoffice finnes, og er gratis. Anonymkode: 617c2...7e7 skoler kjører vel ikke office via citrix? Anonymkode: d525a...994
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #15 Skrevet 22. august 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Om du fulgte med så hadde du sett at jeg personlig er applefan men jobb er jobb - og dette er en skoleelev som skal bruke office.. skoler kjører vel ikke office via citrix? Anonymkode: d525a...994 Derfor jeg nevner openoffice. 😃 Anonymkode: 617c2...7e7
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #16 Skrevet 22. august 2022 6 minutter siden, AnonymBruker said: Batteri levetiden er det bare å Google, så det er en no brainer. Må kun sammenligne MacBooks med M1 eller nyere, eldre enn det og batteritiden er ganske kjedelig. Office kjøres via Citrix her så er ikke noe problem da. Men bra poeng. Om man skal dypt inn i Microsoft sin Office pakke, ikke velg Mac. men openoffice finnes, og er gratis. Anonymkode: 617c2...7e7 Altså, når du påstår er det du som må google. Det er enkel debattskikk. Her kan du fint besvares med at batterilevetiden på Windows-maskiner er vel så god, det er bare å google. Anonymkode: 72ae4...0f9
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #17 Skrevet 22. august 2022 PC/windows er lettere. Mer logisk oversikt og så er ikke de knappene oppi hjørnet så forbanna små. Du er sikkert mer vant til PC også Anonymkode: b0fec...dca
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #18 Skrevet 22. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Om du fulgte med så hadde du sett at jeg personlig er applefan men jobb er jobb - og dette er en skoleelev som skal bruke office.. skoler kjører vel ikke office via citrix? Anonymkode: d525a...994 Ja riktig, å det har ingen ting med å anbefale ei dame en PC med Windows så det er en minimal mulighet for at du kan komme til unnsetning annenhver dag når det skjer noe feil i Windows? Klart det er det, underbevisstheten seirer igjen. Kjøp deg en Mac du ts! Er en investering, den vil fungere hver dag 5+ år i strekk (m1/m2) med automatiske oppdateringer på. PC/Windows fungerer nok greit i 6mnd 🤞 Men etter det kommer potensielle blåskjermer og verre, som virus som inne kan bli fjernet med en oppdatering og eneste måten å fikse pc’en på er å reinstallere Windows (det er for øvrig her de andre anonyme kommer inn med muligheten for «heltemodus») hahahaha Anonymkode: 933e0...f46
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #19 Skrevet 22. august 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Altså, når du påstår er det du som må google. Det er enkel debattskikk. Her kan du fint besvares med at batterilevetiden på Windows-maskiner er vel så god, det er bare å google. Anonymkode: 72ae4...0f9 Nei nå tulle du. Er ganske kjent at de MacBooks holder nesten dobbelt så lenge strøm. Effektiviteten i M chippen pluss størrelsen på batteriene er overlegen. Anonymkode: 617c2...7e7
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #20 Skrevet 22. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja riktig, å det har ingen ting med å anbefale ei dame en PC med Windows så det er en minimal mulighet for at du kan komme til unnsetning annenhver dag når det skjer noe feil i Windows? Klart det er det, underbevisstheten seirer igjen. Kjøp deg en Mac du ts! Er en investering, den vil fungere hver dag 5+ år i strekk (m1/m2) med automatiske oppdateringer på. PC/Windows fungerer nok greit i 6mnd 🤞 Men etter det kommer potensielle blåskjermer og verre, som virus som inne kan bli fjernet med en oppdatering og eneste måten å fikse pc’en på er å reinstallere Windows (det er for øvrig her de andre anonyme kommer inn med muligheten for «heltemodus») hahahaha Anonymkode: 933e0...f46 Usikker på hva du vil frem til siden jeg ER KVINNE selv med den kommentaren din. Dessuten er det vel slik at om feilien ligger i office er det omtrent same shit om du kjører office på en PC eller en mac egentlig. Å anbefale en skoleelev å kjøre mac er dessuten litt utfordrende da de fleste vgs i dag har en "it avdeling" som er mindre oppdaterte på mac enn på PC også dersom ikke vedkommende har noen som kan hjelpe er det også et poeng å ta med i en sakelig debatt, men du er kanskje ikke helt på det sakelige når jeg tenker meg om og ser på svarene dine. I tillegg er vel PC stipendet på skolen knapt 5000 så økonomi er absolutt vesentlig i denne diskusjonen også. Men som sagt, dersom det er "In" eller "ut" som teller er det bare å kjøre på å kjøpe seg en mac, men slå til og kjøp en skikkelig en, ikke den minste dritten som koster lite.. Anonymkode: d525a...994
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå