AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #1 Skrevet 22. august 2022 Jeg elsker å gå med kjoler, men skulle så gjerne "fått til" skjørt også. Både fordi det gir mindre klesvask (og da er bedre for miljøet, økonomien, og tiden), men også fordi jeg da kan bruke toppene mine, og få flere antrekk ved å mixe og matche topper og underdeler. Men jeg får det bare ikke til? Jeg har X-figur, så jeg skal i teorien kle antrekk av type skjørt med toppen stappet nedi. Men det får meg bare til å se bumsete og stor ut. Jeg er slank til vanlig, men med skjørt-i-midjen-med-topp-oppi forsvinner bare midjen og jeg ser større ut enn jeg er. Skjørt med topp utenpå går med noen skjørt, men da får jeg den at beina ser kortere ut, og jeg får den "kjedelige" 50/50 oppdelingen av kroppen. Noen flere som ikke helt får til dette? Noen råd? Anonymkode: a2418...46f
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #2 Skrevet 22. august 2022 Bruk body under. Den siger ikke opp, og ta den utenpå strømpebuksa slik at den ikke siger ned. Anonymkode: 25754...b55
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #3 Skrevet 22. august 2022 Trang topp nedi et litt videre skjørt? Anonymkode: 903ab...8cd
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 22. august 2022 #4 Skrevet 22. august 2022 Alle ser større ut i sånne blyantskjørt, synes jeg. Og alle ser ut som om de har litt mage når man ser dem fra siden, også de som er veldig slanke. Og sånne skjørt sklir alltid opp når man har smal midje og brede hofter/rumpe. Jeg foretrekker skjørt som er smale i livet med mer vidde nederst.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #5 Skrevet 22. august 2022 Tipper du er finere enn du synes selv. Det handler om selvtillit og ikke bry seg at man kanskje ser litt tykkere ut enn man hadde ønsket. Jeg går ofte med skjørt og topp slik du beskriver. Anonymkode: a4056...b68 4
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #6 Skrevet 22. august 2022 Anonymus Notarius skrev (37 minutter siden): Alle ser større ut i sånne blyantskjørt, synes jeg. Og alle ser ut som om de har litt mage når man ser dem fra siden, også de som er veldig slanke. Og sånne skjørt sklir alltid opp når man har smal midje og brede hofter/rumpe. Jeg foretrekker skjørt som er smale i livet med mer vidde nederst. Jeg går aldri med blyantskjørt, går alltid med a-line skjørt. Anonymkode: a2418...46f
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #7 Skrevet 22. august 2022 Kanskje du kan prøve en litt kortere skjørtlengde? Feks rett over kneet? Anonymkode: b25c0...36b 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #8 Skrevet 22. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kanskje du kan prøve en litt kortere skjørtlengde? Feks rett over kneet? Anonymkode: b25c0...36b Alle skjørtene mine er rett over kneet (har ett som er rett under). Problemet er det samme uansett skjørtelengde 😕 Anonymkode: a2418...46f 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #9 Skrevet 22. august 2022 Anonymus Notarius skrev (2 timer siden): Alle ser større ut i sånne blyantskjørt, synes jeg. Og alle ser ut som om de har litt mage når man ser dem fra siden, også de som er veldig slanke. Og sånne skjørt sklir alltid opp når man har smal midje og brede hofter/rumpe. Jeg foretrekker skjørt som er smale i livet med mer vidde nederst. A linje er finest syns jeg. Blyantskjørt liker jeg ikke. Mye pga det du skriver her. Så er veldig enig med deg. Anonymkode: ea1e6...6bc 1
Gjest Albbas Skrevet 22. august 2022 #10 Skrevet 22. august 2022 Jeg har samme problem. Vet ikke om det bare er jeg som overtenker det eller hva. Man ser jo bilder av flotte damer med noen kilo ekstra som nailer det fullstendig, men selv ser jeg bare gravid ut. 😑 Mulig det bare er på bilde de greier å fake det til? Men jeg syns det ser litt gammelmodig ut å ha overdelen over skjørtet. Så det blir bare feil uansett.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #11 Skrevet 22. august 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Alle skjørtene mine er rett over kneet (har ett som er rett under). Problemet er det samme uansett skjørtelengde 😕 Anonymkode: a2418...46f I følge det store internettet så ser det ut til at de med timeglass-figur enten kler en skjørtelengde som er midt på låret eller godt nedpå leggen. Vet ikke om du har prøvd noe slikt? Anonymkode: b25c0...36b 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #12 Skrevet 22. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): I følge det store internettet så ser det ut til at de med timeglass-figur enten kler en skjørtelengde som er midt på låret eller godt nedpå leggen. Vet ikke om du har prøvd noe slikt? Anonymkode: b25c0...36b Wooops! Sorry at bildet ble postet 2 ganger. Anonymkode: b25c0...36b 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #13 Skrevet 22. august 2022 Meg igjen ja. Ser ut som om du må passe på å få en markert, innsvinget skjørte-midje. Anonymkode: b25c0...36b
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #14 Skrevet 22. august 2022 Ingen kler skjørt med toppen inni. Gå for skjørt som henger litt lavere på hoftene, men som sitter inntil hoftene og så går ut. Jeg går med skjørt hele tiden, med en tilsettende topp, singel eller genser over. Kort topp kan også være kult, så man ser bar mage mellom. Pencil-skirt er både stygt og ubehagelig og upartisk, skjønner ikke at noen vil gå med det. Anonymkode: 540da...daf 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #15 Skrevet 23. august 2022 Albbas skrev (10 timer siden): Jeg har samme problem. Vet ikke om det bare er jeg som overtenker det eller hva. Man ser jo bilder av flotte damer med noen kilo ekstra som nailer det fullstendig, men selv ser jeg bare gravid ut. 😑 Mulig det bare er på bilde de greier å fake det til? Men jeg syns det ser litt gammelmodig ut å ha overdelen over skjørtet. Så det blir bare feil uansett. Det er det jeg også føler, at det ser rart ut både med toppen oppi og med den utenpå :s Jeg ser også bilde på bilde av damer med samme kroppsfasong som meg, hvor det ser så fint ut med skjørt med topp nedi, men når jeg gjør det ser jeg bare dobbelt så bred ut som jeg egentlig er, midjen klarer å forsvinne, og jeg føler meg ikke vel i det hele tatt :s Anonymkode: a2418...46f
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #16 Skrevet 23. august 2022 Jeg må i hvert fall ha trang overdel for å kle skjørt, og jeg må ha riktig type skjørt. Jeg har timeglassfigur, men den typen "full" over på bildet kler meg overhodet ikke. Da ser jeg enorm ut. Kler heller ikke pencil på grunn av brede hofter, de blir veldig tydelige når skjørtet går "inn igjen" lenger ned. A-line og tulip er mine typer skjørt. Lengre skjørt som "gored" over, er også helt håpløse, ser ut som en låvedør. Skjørt er dritvanskelig. Anonymkode: b618f...e89 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #17 Skrevet 23. august 2022 Øv deg på å få til fine «overdel innenfor skjørt», det krever litt trening synes jeg. En variant er å ha toppen innenfor skjørtet bare et sted (kalles vel french tuck). Har du skjorte/bluse kan du prøve forskjellig - bare den ene halvdelen innenfor, ikke stappe inn foran men la de to delene knytes sammen usynlig bak, ha knute foran, osv. dessuten aksepter at du kan se litt «stor»ut, det er fint likevel! Anonymkode: 3cd83...606
Uglems Skrevet 23. august 2022 #18 Skrevet 23. august 2022 Men har du prøvd løs overdel og a linje skjørt? Jeg har litt mage, men virker som det kamuflerer litt mer når overdelen ikke er helt stram. Da blir det mer klær liksom og ikke så mye kropp 😊 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #19 Skrevet 23. august 2022 Jeg tenker det må være en smal sak å finne passende skjørt om man har timeglassfigur eller X-figur. Verre for oss som har "tønnefigur" 🧐 Anonymkode: f930e...86d
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #20 Skrevet 23. august 2022 Uglems skrev (1 time siden): Men har du prøvd løs overdel og a linje skjørt? Jeg har litt mage, men virker som det kamuflerer litt mer når overdelen ikke er helt stram. Da blir det mer klær liksom og ikke så mye kropp 😊 Løs overdel er ikke noe for meg. Jeg er veldig slank, med veldig smal midje, men brede skuldre og hofter. Løse overdeler får meg til å se enorm ut oventil. Jeg trenger ikke kamuflere mage, det har jeg ikke. Har hatt lyst tli å gå med sånne fine løse bluser, men det ser bare forferdelig ut på meg :s Samme med oversize alt-mulig. Anonymkode: a2418...46f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå