Gå til innhold

Plutselig utslett som klør

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk først noe på armen, og så litt lenger opp mot håndleddet. I går hadde jeg plutselig ett veldig rødt utslett på siden av magen, og de klør. I dag ser jeg noe rødt på kragebenet, er sikkert det samme.😣 Hva kan dette være? Har ikke spist noe nytt, har ikke vært allergisk mot noe. Fikk meg katt for 3 uker siden, men rart det dukket opp først nå, og på siden av magen. Har ingen andre symptomer. 

2D172D9D-4BD6-40BE-8C26-14582A32DA03.jpeg

6EC07DCB-926A-4A97-8606-227A6EE7CF7B.jpeg

Anonymkode: ce9a0...4aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke sånn kjempegodt bilde, men det på maven kan ligne litt på helvetesild/herpes zoster, men da skal det være små blemmer i det. Da er i tilfellet de andre utslettene noe annet. Kan være stikk eller bitt. Er katten en uttekatt?

Anonymkode: ca950...f7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du latten oppi senga? Sikkert fuglelopper eller revelus…

Anonymkode: aa697...0ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke katten i senga. Den er bare 4 mnd, så har ikke vært ute enda. Det ved magen ser ut som det er mer rødt i dag. Er så redd det skal spre seg til ansiktet. Har hatt noe annet utslett i ansiktet før, og det var grusomt. Er lang ventetid hos legen. Hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Birdyen skrev (6 minutter siden):

Har du tatt en ny vaksinedose nylig? Den ga meg slike utslett.

Nei det er lenge siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har ikke katten i senga. Den er bare 4 mnd, så har ikke vært ute enda. Det ved magen ser ut som det er mer rødt i dag. Er så redd det skal spre seg til ansiktet. Har hatt noe annet utslett i ansiktet før, og det var grusomt. Er lang ventetid hos legen. Hva kan jeg gjøre?

Hvis det på magen har utviklet seg små blemmer slik at det ser ut som helvetesild er det lite sannsynlig at det sprer seg til ansiktet. Det holder seg som regel i et område av huden i gangen. Hvordan går det med de andre utslettene?

Trenger du gå til legen da? Jeg hadde ikke gått til legen med mindre det ble veldig plagsomt, eller spredte seg videre. Eller ikke går over. Utslett har jo en tendens til å komme og gå 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Hvis det på magen har utviklet seg små blemmer slik at det ser ut som helvetesild er det lite sannsynlig at det sprer seg til ansiktet. Det holder seg som regel i et område av huden i gangen. Hvordan går det med de andre utslettene?

Trenger du gå til legen da? Jeg hadde ikke gått til legen med mindre det ble veldig plagsomt, eller spredte seg videre. Eller ikke går over. Utslett har jo en tendens til å komme og gå 🤷‍♀️

Det klør veldig i prrioder, og det har kommet noen flere steder på armene, og oppe ved halsen. Skjønner ikke hva det kan være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...