AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #1 Skrevet 21. august 2022 Det er ikke min familie det gjelder, problemet er at jeg kjenner en familie der jeg ble nødt til å kutte ut foreldrene. For å illustrere litt hvorfor, så forsøkte kona å skade mannen ved å kaste en stein inn vinduet på det lille badet deres, der han hadde låst seg inne for å komme unna henne som angrep han fysisk (ja, litt som Johnny Depp faktisk, men han her er ikke helt god). Hun ble tvangsinnlagt, men slapp ut kjapt fordi hun spilte normal. Jeg kjenner også barna deres, som fortsatt bor hjemme i en alder av rundt 30. Jeg kuttet ut alle sammen pga foreldrene, jeg har ikke problemer med barna, men føler de bor for tett på foreldrene til at dette skal funke. Ett av barna har sendt melding til meg to ganger de siste to årene, og i den siste hilser hen fra familien. Jeg skjønner ikke akkurat hvem "familien" skal være, for vi skiltes ikke som venner. Hva hadde dere gjort? Er det noen som har kontakt med bare noen i en familie som bor så tett, og har isfront med resten? Går det an? Jeg tviler, og har ikke lyst å svare en gang. Har bare lyst å blokkere hen over alt, for jeg får angst av foreldrene. Ikke vet jeg hvem hen er nå heller, da jeg kjente hen var hen 10 år yngre. Anonymkode: cf266...55d
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #2 Skrevet 22. august 2022 Din magefølelse på hvorvidt du drar på deg familien ved å svare er nok bedre enn alle andres. Skjønner du føler for "barna", men de hadde nok trengt mer enn en hilsen uansett. Ut fra hva du skrev i den andre tråden. Antakelig ikke mye noen kan gjøre for dem uten at de selv oppsøker riktige instanser 🙁 Anonymkode: 8b311...0fb
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #3 Skrevet 22. august 2022 Du kan jo svare på en melding uten å møte de fysisk. Det er noe med å bli møtt, sett, anerkjent av noen man rekker ut en hånd til. Jeg hadde svart. Anonymkode: 05a5b...59d
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #4 Skrevet 22. august 2022 Jeg har kontakt med nevøen min uten å ha nevneverdig kontakt med foreldrene. Han er 10 da, så vi må ha kontakt for å avtale, men vi har en slags stilltiende enighet om at vi ikke snakker sammen utover "Kan Martin bli med oss på stranda i morgen?", "Ja, når drar dere?" osv. Snakker litt om været når vi henter, later som ingenting for barnets skyld. Men snakker aldri om noe personlig eller de tingene som kom imellom oss, og treffes aldri utenom dette. Men nå er ikke disse direkte farlige da, så det blir kanskje litt annerledes... Anonymkode: c530a...cf0
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #5 Skrevet 22. august 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Din magefølelse på hvorvidt du drar på deg familien ved å svare er nok bedre enn alle andres. Skjønner du føler for "barna", men de hadde nok trengt mer enn en hilsen uansett. Ut fra hva du skrev i den andre tråden. Antakelig ikke mye noen kan gjøre for dem uten at de selv oppsøker riktige instanser 🙁 Anonymkode: 8b311...0fb Det stemmer kanskje at jeg er bedre til å vurdere det enn andre ja. Disse foreldrene skaper drama hele tiden, og når jeg har vært hos dem har de konstant sittet og snakket om andre og om ting som har skjedd i fortiden, i endeløse timer. Jeg vet jo at de må ha sittet slik og snakket om meg også. Og når hen "hilser fra familien", så er det en god sjanse for å at hen vil fortelle at hen har snakket med meg, og da har vi det gående igjen. Jeg tror det blir veldig vanskelig å forklare hen akkurat hvor skadelige jeg følte disse foreldrene var for meg, og hvor viktig det er at de ikke blir involvert. Jeg føler dette blir umulig. Jeg vil være en ikke-person for disse foreldrene, og det tror jeg ikke jeg får til om jeg har kontakt med noen av barna, dessverre. TS Anonymkode: cf266...55d
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #6 Skrevet 22. august 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg har kontakt med nevøen min uten å ha nevneverdig kontakt med foreldrene. Han er 10 da, så vi må ha kontakt for å avtale, men vi har en slags stilltiende enighet om at vi ikke snakker sammen utover "Kan Martin bli med oss på stranda i morgen?", "Ja, når drar dere?" osv. Snakker litt om været når vi henter, later som ingenting for barnets skyld. Men snakker aldri om noe personlig eller de tingene som kom imellom oss, og treffes aldri utenom dette. Men nå er ikke disse direkte farlige da, så det blir kanskje litt annerledes... Anonymkode: c530a...cf0 Dette høres jo ut som en rydding ordning, på tross av at det er trist og vanskelig at det er sånn. Det er bra at du klarer å opprettholde kontakten med nevøen din. Men de foreldrene er nok litt annerledes enn de jeg forsøker å unngå ja. De her vil gå "på" det barnet som har kontakt med meg for å få vite ting om meg, og hele familien blir alltid involvert i hva som foregår der. De er rett og slett litt "needy" fordi ingen vil ha kontakt med dem, fordi de er så vanskelige. De har ikke noe liv, de jobber ikke fordi kona har angst, og mannen kan ikke forlate henne. Hun klikker om han går ut av huset, så han må alltid sitte og snakke med henne om ting som har skjedd i fortiden. Jeg overdriver ikke, det er faktisk sånn det er. TS Anonymkode: cf266...55d
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #7 Skrevet 23. august 2022 AnonymBruker skrev (På 22.8.2022 den 8.35): Du kan jo svare på en melding uten å møte de fysisk. Det er noe med å bli møtt, sett, anerkjent av noen man rekker ut en hånd til. Jeg hadde svart. Anonymkode: 05a5b...59d Det er bare at hen kommer til å fortelle til familien at hen har kontakt med meg, i og med at hen skal "hilse fra familien". Jeg orker liksom ikke tanken på at de skal vite noe om meg, siden den siste SMS-utvekslingen bestod av personlige ting som de brukte mot meg på en ondskapsfull måte. Jeg kan risikere å få mail fra foreldrene også om de sitter og snakker nok om meg og bestemmer seg for å ta kontakt med meg igjen. Jeg har lyst til å skifte mailadresse og få hemmelig adresse og telefonnummer for å unngå de folka. TS Anonymkode: cf266...55d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå