AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #1 Skrevet 21. august 2022 Allerede første skoleuke var det en gutt i min sønns klasse som hadde bursdag og inviterte alle unntatt min sønn og et par til. Han kom gråtende hjem og fortalte at mange i klassen fikk konvolutt utenom han. Han fortalte selv at ham ikke ble invitert fordi han gikk med briller og noe de mente var "jenteklær". Skal det virkelig være sånn det begynner? Mobbing og utestengelse fra første klasse og oppover. Hvorfor kan ikke foreldre oppdra barna sine bedre? Hva slags feil gjorde deres egne foreldre i deres barndom? Shame on y.. Anonymkode: 6f5bd...f4a 1 16
Silva Pluvialis Skrevet 21. august 2022 #2 Skrevet 21. august 2022 Er dette snakk om 1.klasse? Jeg hadde blitt rasende og jeg hadde ringt foreldrene til bursdagsbarnet og sagt klart ifra hva jeg mente om slik utestenging. Så hadde jeg tatt det opp med skolen og på foreldremøter fremover, slik at inkludering får fokus. 23 1 7
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #3 Skrevet 21. august 2022 De fleste skoler har en regel om at det ikke er lov å levere ut invitasjoner i skoletiden der ikke alle er invitert. Og regel om at alle skal inviteres på de minste trinnene. Her er det sløvt fra skolen sin side siden dette får glippe. Anonymkode: 97a22...8fe 18 4
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #4 Skrevet 21. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Allerede første skoleuke var det en gutt i min sønns klasse som hadde bursdag og inviterte alle unntatt min sønn og et par til. Han kom gråtende hjem og fortalte at mange i klassen fikk konvolutt utenom han. Han fortalte selv at ham ikke ble invitert fordi han gikk med briller og noe de mente var "jenteklær". Skal det virkelig være sånn det begynner? Mobbing og utestengelse fra første klasse og oppover. Hvorfor kan ikke foreldre oppdra barna sine bedre? Hva slags feil gjorde deres egne foreldre i deres barndom? Shame on y.. Anonymkode: 6f5bd...f4a I 1 klasse? Hjelpes. Aldri opplevd med noen av mine barn. Sønnen min byttet 1 klasse midt i året pga flytting, og det har vært helt problemfritt. Jeg har tenkt mye på at det er så mye enklere å ha gutt, enn jente, for gutta liksom leker sammen uansett .. Med min eldste datter var det alltid masse drama, utestenging og krangling mellom alle jentene helt fra 1 klasse .. Uansett, jeg mente ikke å spore av; dette må du jo ta opp med læreren asap. Det er jo ikke greit i det hele tatt! Eller sende melding til foreldrene selv å spørre om de glemte noen invitasjoner? Så «frekk» tror jeg nesten at jeg hadde vært. For så å finne på noe dødskult med ungen min den dagen istede, så han kunne sagt «nei takk, jeg får dessverre ikke kommet!» .. Makan! Klem til gutten din, og til mammahjertet ❤️ Anonymkode: 267d9...291 2 2
Rucula Skrevet 21. august 2022 #5 Skrevet 21. august 2022 Her må du sette ned foten så det jomer! Ring skolen, ta det opp i plenum på foreldresamtale og ikke minst, ring foreldrene! 8 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #6 Skrevet 22. august 2022 6 hours ago, Rucula said: Her må du sette ned foten så det jomer! Ring skolen, ta det opp i plenum på foreldresamtale og ikke minst, ring foreldrene! Dette! Gjør det nå! Anonymkode: d08a5...704 1
Gjest Sprite Skrevet 22. august 2022 #7 Skrevet 22. august 2022 Rucula skrev (6 timer siden): Her må du sette ned foten så det jomer! Ring skolen, ta det opp i plenum på foreldresamtale og ikke minst, ring foreldrene! Enig!!
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #8 Skrevet 22. august 2022 Du må kontakte skolen., lærer, rektor, sosial lærer. De har plikt til å i verktsete tiltak. Anonymkode: 22c4a...1af 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #9 Skrevet 22. august 2022 Opplever det samme men i 6/7. aldri blitt bedt i så få bursdager som etter at ungen min ble ny i klassen etter flytting. Friminutt og sosialt likedan. Brukte å være så godt likt og med mange venner. Men nå holder det på å bli skolevegring pga problemet. Helt forferdelig for både ungen og oss foreldre… Anonymkode: c4439...845 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #10 Skrevet 22. august 2022 Hadde byttet skole. TVERT. Om jegxså låtte flytte. Anonymkode: fd5cc...134 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #11 Skrevet 22. august 2022 Skolen har ikke ansvar for bursdager Anonymkode: 40365...bb7 7 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #12 Skrevet 22. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hadde byttet skole. TVERT. Om jegxså låtte flytte. Anonymkode: fd5cc...134 Ja, la oss tai bruk de mest drastiske hjelpemidlene først… (ironi) Anonymkode: 7680f...00a 6 3
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #13 Skrevet 22. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Skolen har ikke ansvar for bursdager Anonymkode: 40365...bb7 De har ansvar om noen blir utestengt, jo. Anonymkode: 22c4a...1af 16
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #14 Skrevet 22. august 2022 6 hours ago, AnonymBruker said: De fleste skoler har en regel om at det ikke er lov å levere ut invitasjoner i skoletiden der ikke alle er invitert. Og regel om at alle skal inviteres på de minste trinnene. Her er det sløvt fra skolen sin side siden dette får glippe. Anonymkode: 97a22...8fe Har egentlig skoler mulighet til å lage regler på det? På noe som foregår på fritiden? De kan sterkt anbefale. Det er noe annet enn Regel. Er det ingen lenger som reagerer på forsøk på maktovertramp? En annen skole prøvde seg på regler om hvordan elevene ankom skolen, noe skolen ikke har noe med, bl.a. at de yngste ikke fikk sykle, selv ikke de som kun hadde trygg gangvei. Hva lærer elevene om maktovergrep ved at foreldre bare godtar alle diktat? Tror ikke skolens regler om invitasjoner hadde stått seg i en rettsal. Anonymkode: e0f20...28a 5 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #15 Skrevet 22. august 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har egentlig skoler mulighet til å lage regler på det? På noe som foregår på fritiden? De kan sterkt anbefale. Det er noe annet enn Regel. Er det ingen lenger som reagerer på forsøk på maktovertramp? En annen skole prøvde seg på regler om hvordan elevene ankom skolen, noe skolen ikke har noe med, bl.a. at de yngste ikke fikk sykle, selv ikke de som kun hadde trygg gangvei. Hva lærer elevene om maktovergrep ved at foreldre bare godtar alle diktat? Tror ikke skolens regler om invitasjoner hadde stått seg i en rettsal. Anonymkode: e0f20...28a Hjelpes. Enten må man synes utestenging og mobbing som skjer på skolen er greit (invitasjonene ble sendt ut på skolen) ellers er man et overgrepsoffer. Det var dagens svart/hvitt. Anonymkode: 68b20...605 5 2
Maskinfører Skrevet 22. august 2022 #16 Skrevet 22. august 2022 Så trist skjønner ikke at folk har hjerte til sånt 😟 2
Gjest Kerrs Pink Skrevet 22. august 2022 #17 Skrevet 22. august 2022 Dette går jo ikke an, du må ta deg sammen (bli sint) og ta en prat med kontaktlæreren. I 1 klasse følger du vel barnet ditt til skolen enda? Snakk med de I DAG. Dette er ikke greit, på noen som helst måte og ikke noe du burde finne deg i.
Pysa Skrevet 22. august 2022 #18 Skrevet 22. august 2022 Vær klar over at det kan hende at foreldrene har invitert barnet ditt, men at bursdagsbarnet har unndratt invitasjonen. Ha det i bakhodet når du ringer foreldrene. 16 6
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #19 Skrevet 22. august 2022 Maskinfører skrev (3 minutter siden): Så trist skjønner ikke at folk har hjerte til sånt 😟 Sånn er det over alt dessverre det var jo nettopp en tråd her om en mor som skulle utestenge to fra bursdag og fikk massiv støtte fra damene på kg at det var riktig. Her er det motsatt. Massiv støtte for at 2 har blitt utestengt og det er feil. Men hadde det vært meg så hadde jeg gjort det samme tilbake. Invitert alle utenom de som ikke inviterte alle her. Så kan de få kjenne på egen medisin, går som regel ikke an å snakke med foreldres. Det er meg meg meg og mitt barn har aldri gjort noe feil. Glad jeg er ferdig med den tiden .. var et helvete på jord. Anonymkode: a4f6a...39a 3 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #20 Skrevet 22. august 2022 Er det å ikke bli invitert i en bursdag noe som må føles opp? Mobbing er ting som skjer over tid, ikke en enkelt hendelse. Kan man belemre lærere og skolen med en enkelt hendelse? Og å ringe til foreldrene kan vel vare gjøre det vondt verre? Er det fin læring på at man ikke kan være med på alt? Verden er beinhard, og det må læres i det små kanskje? Anonymkode: cec22...aaa 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå