Gå til innhold

Puls, klokke, sone

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kan jeg finne riktig puls og sone jeg vil jogger i? Ifølge klokka har jeg ligget i sone 5, altså maksimum i 70% av økta..skjer alltid ...Jeg jogger helt vanlig uten noe syre eller heseblesende pust. Så kan jo ikke stemme. 

Anonymkode: 8662a...5bd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne artikkelen virker å ha med det du trenger av informasjon🙂

https://lopetrening.no/nyttig-for-lopere/nyttig-begrepsbibliotek-for-lopere/pulssoner/

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvordan kan jeg finne riktig puls og sone jeg vil jogger i? Ifølge klokka har jeg ligget i sone 5, altså maksimum i 70% av økta..skjer alltid ...Jeg jogger helt vanlig uten noe syre eller heseblesende pust. Så kan jo ikke stemme. 

Anonymkode: 8662a...5bd

Da er det så enkelt som at du har en høyere makspuls enn det som ligger inne på klokka, eller at klokka viser for høy puls når du løper. Bruk et pulsbelte og ta en makspulstest om du vil ha det helt nøyaktig ☺️

• Liker 1
Skrevet

På alle pulsklokker kan du lage egne pulssoner basert på din makspuls. Selv om du legger inn riktig makspuls på for eksempel polar, må du også inn og manuelt justere hva som er sone 1, 2 etc. Man da for eksempel ta utgangspunkt i utredningen av soner som Olympiatoppen har laget. 

Anonymkode: 10ab5...14a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...