AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #1 Skrevet 21. august 2022 Jeg ble så glad da jeg møtte en mekaninker for 2 år siden fordi jeg tenkte at da hadde jeg noen som kunne fikse bilen min og spare meg for store kostnader. Det var litt vel rosenrødt. Bilen min er bare et stort ork og han vil helst ikke vite av den. Hver gang han må gjøre noe på den så er det klaging. Han skulle reparere bilen etter eu kontroll, men tok da kun lettvinte løsninger for å bli ferdig. Jeg ble ganske skuffet da over at han ikke kunne gjøre en skikkelig jobb og skummelt da det var med bremsene . Fikk da høre at jeg bar utakknemlig og burde være glad for at noen stod der og mekket gratis på min bil ! Jeg var ikke utakknemlig, men ville bare at han skulle være nøye... Han måtte skifte dynamo på bilen og da fikk jeg høre at jeg hadde ødlagt hele fredagskvelden. Det tok 10 minutter.. Så skulle jeg på bilferie .. se over bilen orket han iallefall ikke og det endte med falken og kranbil.... Neste eu kontroll fikk jeg beskjed om å sette bilen på verksted.. Det kostet meg 13 .000. Det meste av det var arbeid. Han orket iallefall ikke . Jeg måtte da stå å diskutere bil med fremmede menn, mens min mann hjemme var mekaniker.. det var bare så dumt. Verkstedet gjorde for dårlig jobb, håndbrekket fungerte ikke , så jeg måtte til og med klage... Jeg hadde lite penger og hadde håpet han kunne bidra med å betale for dynamoen. aldri i verden om han skulle betale noe for min bil ! Jeg har ingen barn, det er kun meg og bilen min. Men å vise litt omsorg for den var visst for mye å forlange. mekaniker var ikke det helt store.... Anonymkode: a4671...b31
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #3 Skrevet 21. august 2022 Vel, dere virker å fortjene hverandre. Anonymkode: b540b...94e
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #4 Skrevet 21. august 2022 Hvis du var singel, hadde du hadde hatt råd til å ha denne bilen da? Jeg kan tildels skjønne at han er lei av å få spørsmål om å skru på bilen din. Hadde det vært en eller to ganger, men når det er noe hele tiden så blir en lei. Bedre å bruke pengene på å kjøpe en litt nyere og solid bil. Har du ikke råd til det, så er det mulig å leve uten bil for en periode. Anonymkode: f6274...df8 11
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #5 Skrevet 21. august 2022 Okay. La meg se om jeg har forstått dette rett. Du jubler over at du finner en mekaniker. Han er det jo praktisk for deg å bli sammen med. Håp om å spare masse penger. Du vil ha han til å skru på bilen din. Men ikke nok med det. Han skal også betale for delene. Er det sånn å forstå? Hva gjør du for han? Anonymkode: 2491d...ea1 11 1 3
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #6 Skrevet 21. august 2022 Var sammen med en mekaniker, ble avskiltet i gokk med hest på henger bakpå, for han hadde glemt å eu-godkjenne den…og det var VÅR bil. Han måtte låne tantens for å få med hesten og hengeren. Anonymkode: 2d416...fbd 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #7 Skrevet 21. august 2022 Jeg er helsepersonell, det betyr ikke at jeg har lyst til å komme hjem og følge opp helsen til mannen slik jeg gjør med pasientene mine, passe på at han tar medisinene sine osv. Folk som jobber i praktiske yrker som mekaniker, snekker, elektriker, rørlegger osv., bombes konstant av forespørsler om å gjøre gratis arbeid på fritiden sin. Jeg skjønner at de ikke gidder. Så enten får du google og forsøke å gjøre litt selv, eller ta bilen på verksted. Har du ikke råd til det må du selge bilen og ta buss. Det er den harde sannheten. Anonymkode: 149d2...729 10 1
kiloijdh Skrevet 21. august 2022 #8 Skrevet 21. august 2022 Moderne biler er vanskelig å reparere hjemme 3
Gjest Adobyen Skrevet 21. august 2022 #9 Skrevet 21. august 2022 (endret) Ha ha, det er ganske vanlig. De skrur og fikser hele dagen på jobb, og vil ha fri når de kommer hjem. Gjelder mange håndverkere det. Det var alltid noen som maste på meg også, de skulle bare… og så gikk hele helgen. Kunne heller vært på jobb. Men man strekker seg gjerne litt ekstra for de nærmeste altså. jeg ville ikke ha oppsøkt en frisør og mast om en gratis hårklipp…. Endret 21. august 2022 av Adobyen
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #10 Skrevet 21. august 2022 Ja, for ikke å snakke om hvordan en gynekolog må ha det ..🤔 Anonymkode: f6274...df8 2
Gjest Adobyen Skrevet 21. august 2022 #11 Skrevet 21. august 2022 kiloijdh skrev (Akkurat nå): Moderne biler er vanskelig å reparere hjemme Det er helt rett, for de skal gjerne kobles til en datamaskin for å få kjørt en diagnose, så skal de fikses og etterpå må datamaskinen kjøre et nytt program for å fortelle bilen at den er fikset, ellers vil varsellampene lyse..😂
TheHairyToothfairy Skrevet 21. august 2022 #12 Skrevet 21. august 2022 Hva med å heller ta interesse for å fikse egen bil? Jeg kan skru fra hverandre og sette sammen igjen hva slags bil som helst, men det er mye mer engasjerende når den som sliter og bruker bilen vil lære seg å ta vare på eget kjøretøy. Og så er det ganske enkelt sånn at enkelte biler gidder jeg ikke røre siden det ikke bringer med seg annet enn frustrasjon og lyst til å sette fyr på noe. Du må gjerne kjøre fransk bil, Audi eller Tesla - men ikke faen i det vide og sorte om jeg tenker ta i annet enn i dørhåndtak og bilbelte og kun for å sitte på. 1
TheHairyToothfairy Skrevet 21. august 2022 #13 Skrevet 21. august 2022 kiloijdh skrev (3 minutter siden): Moderne biler er vanskelig å reparere hjemme Hvorfor det? Er de magiske? 2
PetterKanin Skrevet 21. august 2022 #14 Skrevet 21. august 2022 kiloijdh skrev (7 minutter siden): Moderne biler er vanskelig å reparere hjemme Ja, man trenger jo tross alt obd-verktøy til 5 USD i enkelte tilfeller. 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #15 Skrevet 21. august 2022 1 minutt siden, PetterKanin said: Ja, man trenger jo tross alt obd-verktøy til 5 USD i enkelte tilfeller. Med toll, moms, frakt og andre avgifter kan det bli dyrt🤣 Anonymkode: 418dc...fee
PetterKanin Skrevet 21. august 2022 #16 Skrevet 21. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Med toll, moms, frakt og andre avgifter kan det bli dyrt🤣 Anonymkode: 418dc...fee Toll er vel lite aktuelt på slikt i dag ...
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #17 Skrevet 21. august 2022 SELG BILEN! Åja han velge en type bil han er god på! Alle mekanikere har biler de liker å hater. «Detta kan jeg» «Denna er ræva» Anonymkode: e9cd6...7cb
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #18 Skrevet 21. august 2022 Han har tre biler selv og hver lørdag står han og fikser rust på de gamle bilene fra 1950 ... men bil bil orker han ikke fikse rust på... har bestemt meg for å dumpe han. gidder ikke å være sammen med en mekaniker når han ikke gidder å engasjere seg i bilen .. det blir for dumt . Anonymkode: a4671...b31
Gjest Adobyen Skrevet 21. august 2022 #19 Skrevet 21. august 2022 PetterKanin skrev (4 minutter siden): Toll er vel lite aktuelt på slikt i dag ... Det er kanskje ikke nødvendig med noe mer enn dette? https://www.biltema.no/bil---mc/verkstedsutstyr/testinstrument/feilkodelesere/feilkodeleser-obd-ii-eobdcan-2000040054?gclid=Cj0KCQjwr4eYBhDrARIsANPywCiiteeC4Q8JtvIZIKblSYAazIuLSMVHmxLhJKCdS-tIyiz3soQBXlYaAjXKEALw_wcB
PetterKanin Skrevet 21. august 2022 #20 Skrevet 21. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Han har tre biler selv og hver lørdag står han og fikser rust på de gamle bilene fra 1950 ... men bil bil orker han ikke fikse rust på... har bestemt meg for å dumpe han. gidder ikke å være sammen med en mekaniker når han ikke gidder å engasjere seg i bilen .. det blir for dumt . Anonymkode: a4671...b31 Sikkert like greit at han holder på med rustsveising på Trollen sin. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå