AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #1 Skrevet 21. august 2022 Hvorfor skal nav ha meg på utredning for nevropsykolog, når det er ryggen jeg er sykemeldt for? Jeg skjønner ikke hva de vil....vært sykemeldt en god stund, snart ferdig til å søke uføre.....hadde et kurs før med de, og da sa de at jeg glemte ting, eller ikke fulgte opp, men det var fordi motivasjonen min ikke var der, jeg visste jo at jeg var syk, og skulle hatt uføretrygd istedenfor andre kurs hos de....det er ikkenoe feil med meg....blir så forvirret...fortvilt...... . Anonymkode: 2edc9...6ae 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #2 Skrevet 22. august 2022 5 hours ago, AnonymBruker said: Hvorfor skal nav ha meg på utredning for nevropsykolog, når det er ryggen jeg er sykemeldt for? Jeg skjønner ikke hva de vil....vært sykemeldt en god stund, snart ferdig til å søke uføre.....hadde et kurs før med de, og da sa de at jeg glemte ting, eller ikke fulgte opp, men det var fordi motivasjonen min ikke var der, jeg visste jo at jeg var syk, og skulle hatt uføretrygd istedenfor andre kurs hos de....det er ikkenoe feil med meg....blir så forvirret...fortvilt...... . Anonymkode: 2edc9...6ae Du får vel ikke uføre av en vond rygg? Anonymkode: ac0d1...828 4 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #3 Skrevet 22. august 2022 Jo, om jeg ikke kan jobbe vel!! Anonymkode: 2edc9...6ae 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #4 Skrevet 22. august 2022 Først må du innom AAP, der kan du vente deg noen år med forskjellig utredning og arbeidstrening. Uføretrygd er mange år fram i tid, om det i det hele tatt er aktuelt. Anonymkode: 1c620...b97 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #5 Skrevet 22. august 2022 Er ikke diagnosen men hvor mye du klarer å jobbe uansett. Finnes jobber du ikke bruker kropp . Så de må prøve ut alt før du får noe svar. Og det tar mange år. Kun kurator saker som går relativt kjapt. Anonymkode: 6586b...364 3
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #6 Skrevet 22. august 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hvorfor skal nav ha meg på utredning for nevropsykolog, når det er ryggen jeg er sykemeldt for? Jeg skjønner ikke hva de vil....vært sykemeldt en god stund, snart ferdig til å søke uføre.....hadde et kurs før med de, og da sa de at jeg glemte ting, eller ikke fulgte opp, men det var fordi motivasjonen min ikke var der, jeg visste jo at jeg var syk, og skulle hatt uføretrygd istedenfor andre kurs hos de....det er ikkenoe feil med meg....blir så forvirret...fortvilt...... . Anonymkode: 2edc9...6ae Vel, det er vel kanskje for å finne ut av om problemet ligger i nervesystemet ditt da? Det er vel bedre å bli utredet, og kanskje ha sjangs til bedring -enn å forbli syk? Anonymkode: 72371...640 8
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #7 Skrevet 22. august 2022 https://www.psykologforeningen.no/publikum/videoer-om-psykisk-helse/videoer-om-psykiske-lidelser/hva-gjoer-en-nevropsykolog Anonymkode: 72371...640 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #8 Skrevet 22. august 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hvorfor skal nav ha meg på utredning for nevropsykolog, når det er ryggen jeg er sykemeldt for? Jeg skjønner ikke hva de vil....vært sykemeldt en god stund, snart ferdig til å søke uføre.....hadde et kurs før med de, og da sa de at jeg glemte ting, eller ikke fulgte opp, men det var fordi motivasjonen min ikke var der, jeg visste jo at jeg var syk, og skulle hatt uføretrygd istedenfor andre kurs hos de....det er ikkenoe feil med meg....blir så forvirret...fortvilt...... . Anonymkode: 2edc9...6ae Om det er noe tvil om det kan være» noe» -så vil de sjekke. Skjønner at du syntes det er unødvendig og at du selv vet at det ikke er noe galt med hukommelse osv. men når NAV har notert de opplysningene i saken di , at du glemmer ting og virker distre så vil man antageligvis få avslag evt ikke «lov» å søke en uføretrygd -du får da ikke søke før all tvil om diagnoser/tilstander er avklart, for å sikre at du ikke får avslag på uføretrygd når søknaden blir send til NAV ytelser. Noen ganger henger de seg opp i «små ting» som ikke har noe med grunnen til at du er ute av stand til å kunne stå i jobb og det kan virke som de trenerer ved å bære pirkete. Anonymkode: a5325...ccb 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #9 Skrevet 22. august 2022 5 hours ago, AnonymBruker said: Jo, om jeg ikke kan jobbe vel!! Anonymkode: 2edc9...6ae Kontorjobb klarer du nok. Men virker som om du vil ha uføre. Anonymkode: ac0d1...828 2
Topsi Skrevet 22. august 2022 #10 Skrevet 22. august 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): .hadde et kurs før med de, og da sa de at jeg glemte ting, eller ikke fulgte opp, men det var fordi motivasjonen min ikke var der, jeg visste jo at jeg var syk, og skulle hatt uføretrygd istedenfor andre kurs hos de....det er ikkenoe feil med meg....blir så forvirret...fortvilt...... Så du hadde bestemt deg for at du ville ha uføretrygd, og derfor gadd du ikke følge opp pliktene dine? 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #11 Skrevet 22. august 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Kontorjobb klarer du nok. Men virker som om du vil ha uføre. Anonymkode: ac0d1...828 Hvordan i all verden vet du det når alt du vet om TS står i første innlegget? Du vet jo INGENTING om TS utover innlegget her. Anonymkode: aaad0...120 4 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #12 Skrevet 22. august 2022 Har du fått klarsignal fra Nav til å søke om ufør, eller er det du som mener at du er ferdig avklart? Har du gått lenge på AAP? Prosessrn mot ufør er i de fleste tilfeller veldig lang, og det tar i snitt 7 år fra man blir syk til man er ferdig avklart for jobb eller ufør. Anonymkode: cb0be...cf1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #13 Skrevet 22. august 2022 56 minutter siden, AnonymBruker said: Hvordan i all verden vet du det når alt du vet om TS står i første innlegget? Du vet jo INGENTING om TS utover innlegget her. Anonymkode: aaad0...120 TS skriver selv hen vil ha uføretrygd. jeg visste jo at jeg var syk, og skulle hatt uføretrygd istedenfor andre kurs hos de Anonymkode: ac0d1...828
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #14 Skrevet 23. august 2022 AnonymBruker skrev (På 21.8.2022 den 22.30): Hvorfor skal nav ha meg på utredning for nevropsykolog, når det er ryggen jeg er sykemeldt for? Jeg skjønner ikke hva de vil....vært sykemeldt en god stund, snart ferdig til å søke uføre.....hadde et kurs før med de, og da sa de at jeg glemte ting, eller ikke fulgte opp, men det var fordi motivasjonen min ikke var der, jeg visste jo at jeg var syk, og skulle hatt uføretrygd istedenfor andre kurs hos de....det er ikkenoe feil med meg....blir så forvirret...fortvilt...... . Anonymkode: 2edc9...6ae Det er ufaglærte mennesker som skal ta en stor avgjørelse for deg. Anonymkode: ecac8...842
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #15 Skrevet 23. august 2022 AnonymBruker skrev (På 22.8.2022 den 16.45): Kontorjobb klarer du nok. Men virker som om du vil ha uføre. Anonymkode: ac0d1...828 Sorry, men jeg måtte bare kommentere, for hva mener du er en "kontorjobb"? Det er jo alt i mellom himmel og jord, de fleste med krav høyere utdannelse innen for et spesifikt område. Anonymkode: 72371...640 3
Rhodiola Skrevet 23. august 2022 #16 Skrevet 23. august 2022 Tråden er ryddet for latterliggjøring (språkpirk) og siteringer av slettede innlegg. Rhodiola, adm.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #17 Skrevet 23. august 2022 AnonymBruker skrev (På 22.8.2022 den 16.45): Kontorjobb klarer du nok. Men virker som om du vil ha uføre. Anonymkode: ac0d1...828 Det er vel det absolutt verste for en del ryggplager. Beste er varierende arbeid med bevegelse så ryggen ikke låser seg. Anonymkode: 650ad...70f 2 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #18 Skrevet 23. august 2022 Prøver de å utrede deg for PU kanskje? Det virker som du har lite forståelse for både arbeidsliv og navprosessen. Anonymkode: 5c2ed...4b1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #19 Skrevet 23. august 2022 Smerteplager skyldes ofte psykososiale forhold, så da mistenker de vel kanskje det. I hvert fall ønsker de å utelukke det 😊 Anonymkode: d06e2...d51 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2022 #20 Skrevet 23. august 2022 Men de forstår nok at du er vondt i lysten mer enn ryggen. Anonymkode: 0c2aa...7e9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå