Gå til innhold

Hvordan fortelle barnet ditt hvorfor h*n ikke har noen far?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får mitt første barn i november. Barnefar nekter å ha noe med barnet og gjøre, (men har nervene til å si at han vil fortsatt ha s*x med meg, jeg vet, for en drittsekk.) 

Hvordan skal jeg fortelle ungen min når h*n blir gammel nok, hvorfor h*n ikke har noe far? Og hva er gammel nok? 

Før det blir diskusjoner om at jeg ikke skulle beholdt når barnefar ikke ville det- jeg gikk på prevensjon, vi brukte til og med kondom, men han tok av seg kondomet under sex UTEN at jeg visste om det. La ikke merke til det før han kom inn i mej fordi, vel, jeg hadde bind for øynene og hadde aldri trodd at han skulle gjøre det. 

Uansett, jeg gleder mej til å få h*n, og er innstilt på å klare dette alene. Har også familie tett på som er veldig støttende. Og jeg har fast jobb, eget hus osv osv, så er ikke noe økonomisk problem. 

Anonymkode: 36492...36e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Meg. MeG!

Anonymkode: 767a4...245

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Meg. MeG!

Anonymkode: 767a4...245

Spurte aldri om å bli rettet på. Svar på spm, eller ikke svar i det heletatt.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Får mitt første barn i november. Barnefar nekter å ha noe med barnet og gjøre, (men har nervene til å si at han vil fortsatt ha s*x med meg, jeg vet, for en drittsekk.) 

Hvordan skal jeg fortelle ungen min når h*n blir gammel nok, hvorfor h*n ikke har noe far? Og hva er gammel nok? 

Før det blir diskusjoner om at jeg ikke skulle beholdt når barnefar ikke ville det- jeg gikk på prevensjon, vi brukte til og med kondom, men han tok av seg kondomet under sex UTEN at jeg visste om det. La ikke merke til det før han kom inn i mej fordi, vel, jeg hadde bind for øynene og hadde aldri trodd at han skulle gjøre det. 

Uansett, jeg gleder mej til å få h*n, og er innstilt på å klare dette alene. Har også familie tett på som er veldig støttende. Og jeg har fast jobb, eget hus osv osv, så er ikke noe økonomisk problem. 

En som både tar av kondomen og så når du blir gravid, driter I ungen, men vil ha deg som en sexdokke.... føler meg nesten fristet til å si at du  under si at h*n har en far,.Men han er en drittsekk

Skrevet

Jeg tenker du venter og ser an hva du svarer etterhvert. 

Det kan jo være mirakler skjer og far snur når barnet er født. 

• Liker 1
Skrevet

Nå er det jo lenge til det er nødvendig med forklaringer til barnet, så du har god tid på å tenke ut hva du skal si. Som andre over sier, så kan jo faren snu etter at barnet har kommet og ønske å være en del av barnets liv. Kanskje treffer du en ny mann som blir en farsfigur for barnet og, familie er ikke alltid blod.

Familier som ikke er typisk kjernefamilie er jo nesten mer vanlig enn en kjernefamilie uansett, så ikke sikkert det blir nødvendig med en omstendelig forklaring heller.

Anonymkode: 3b498...cd5

Skrevet

Ikke ta sorgene på forskudd, kanskje denne dusten vokser opp han også.

Og barnet ditt har en far, du forteller selvsagt barnet hvem dette er. Ønsker han ikke kontakt så får du vel si det som det er. Ikke lyv for barnet i hvertfall, barn tåler bedre å høre sannheten selvsagt tilpasset deres alder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...