Gå til innhold

Skjelver i beina.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i lengre tid (kanskje 2-3 år) vært plaget av at jeg skjelver i beina når jeg går NED trapper. Det kan komme og gå litt, men den siste tiden, er jeg mer eller mindre konstant plaget med dette. Har ikke problemer med å gå OPP en trapp…

Får en følelse av at musklene på sett og vis blir svakere og svakere. Kan gå lange turer, og går og står på jobb så og si hele dagen, men merker at jeg blir veldig sliten i beina og føttene. 
Nå er jeg så sliten i beina at jeg har fått meg krakk med hjul, som jeg bruker å sitte på når jeg lager middag, er rett og slett så gåen i beina at jeg ikke orker å stå mer etter jobb.

Noen som har opplevd lignende? (Var hos legen og tok en del prøver for snart ett år siden (fordi jeg føler meg kronisk sliten), men alt var fint😊

Er forresten 41 år

Anonymkode: 476f9...d41

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trener du, da? Altså - du har et yrke der du sier at du står og går mye, og du begynner å komme i en alder der det medfører høy sjanse for slitasjeskader dersom en ikke regelmessig trener styrke. Har du ikke før nå trent styrke ville jeg ha begynt der. Sett av 1 dag i uka til kondisjon - altså få opp pulsen så du ikke risikerer livsstilsykdommer man virkelig ikke ønsker seg og 2 dager til generell styrketrening, så du ikke pådrar deg alvorlige slitasjeskader.

Du kan be legen ta generelle blodprøver igjen, men å være sliten som 41-åring med et slitsomt yrke er egentlig ikke unormalt. Så du kan også bare begynne å trene og se det an. Føler du deg ikke bedre innen jul med jevn styrketrening? Snakk med legen. 

Anonymkode: be5aa...775

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...