AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #1 Skrevet 21. august 2022 Jeg er i uke 33, og baby ligger i seteleie i følge ul-jordmora. Men babyen ligger ikke rett opp og ned, men med hodet kl. 10 og rumpa kl. 4 hvis man tenker seg livmoren som en klokke der 12 er rett opp. Er ikke det egentlig skråleie, som regnes som en variant av tverrleie? Anonymkode: 0ad8b...a4f
Suppe924 Skrevet 25. august 2022 #2 Skrevet 25. august 2022 Min ligger akkurat likt, men jordmor og lege sier det er seteleie😊
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #3 Skrevet 25. august 2022 Suppe924 skrev (34 minutter siden): Min ligger akkurat likt, men jordmor og lege sier det er seteleie😊 Synes det er så rart. Hva er skråleie da? Hvordan ligger din med bena? Er det rent seteleie? Anonymkode: 0ad8b...a4f
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #4 Skrevet 25. august 2022 Er det noe som heter skråleie? Min lå slik, men ble definert som seteleie. Han snudde seg i tverrleie før fødselen da. Anonymkode: c4e80...070
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #5 Skrevet 25. august 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er det noe som heter skråleie? Min lå slik, men ble definert som seteleie. Han snudde seg i tverrleie før fødselen da. Anonymkode: c4e80...070 Står om det her: https://sml.snl.no/tverrleie Anonymkode: 0ad8b...a4f
Suppe924 Skrevet 25. august 2022 #6 Skrevet 25. august 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Synes det er så rart. Hva er skråleie da? Hvordan ligger din med bena? Er det rent seteleie? Anonymkode: 0ad8b...a4f Ligger med beina mot den venstre hoftekammen og hodet mot de høyre ribbeina. Setet er nede i bekkenet. Er i uke 36, så skal gjøre et snuforsøk neste uke.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #7 Skrevet 26. august 2022 Suppe924 skrev (5 timer siden): Ligger med beina mot den venstre hoftekammen og hodet mot de høyre ribbeina. Setet er nede i bekkenet. Er i uke 36, så skal gjøre et snuforsøk neste uke. Lykke til med vendingsforsøk ☺️ Babyen ligger med utstrakte knær, da kanskje? Hos meg ligger ikke setet nede i bekkenet, det ligger oppe mot venstre hoftekam. Ingenting er nede i bekkenet, hele baby ligger "oppe" i magen, på skrå. Anonymkode: 0ad8b...a4f
Suppe924 Skrevet 27. august 2022 #8 Skrevet 27. august 2022 Hun hadde tydeligvis snudd seg da siste kontroll ble gjort før helga😅. Jeg vil nok si at det er vanskelig å definere om babyen din ligger i side eller seteleie ut ifra hvordan du beskriver det, men siden de ikke foretar noe vendingsforsøk før uke 36/37, ville jeg prøvd å slappe av rundt situasjonen. Skjønner du kanskje ikke ønsker å føde i seteleie, men mye kan skje på få uker og hos meg hadde hun snudd seg på 3 dager i magen. Hvis derimot situasjonen ikke endrer seg regner jeg med jordmor har gode tips til forsøk du kan gjøre for å få babyen til å snu seg i magen. Min foreslo å søke opp spinning babies og se på ulike øvelser på nett, men jeg er forsiktig med å gi deg tips til hva du kan gjøre da jeg ikke kjenner din og din baby sin situasjon😊 Ville hvertfall tatt det heeelt med ro enda😉 Nyt tiden og lykke til😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå