AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #1 Skrevet 21. august 2022 Har vært i samme jobb i 10 år som sykepleier. Plutselig har jeg begynt å få bedragersyndromet, veldig høye forventninger til meg selv med påfølgende angstsymptomer, gruer meg til ny jobbuke. Skjønner ikke hvorfor det kommer nå. Ingen endel her på jobb, annet enn det samme stresset og kavet på sengeposten. Jeg er sliten og lei og ønsker å gjøre noe annet, men vet ikke hva. Vanskelig å komme seg opp om morgenen, føler ikke jeg mestrer hverdagen lenger. Har mann og barn og har HELE tiden dårlig samvittighet siden jeg kobber turnus. Dette krasjer ofte med aktiviteter på ettermiddagen, og det tærer sånn på meg at alt faller på mannen min. Han sier at det går bra, at jeg ikke må tenke på det, men jeg blir ikke kvitt den dårlige samvittigheten og følelsen av å aldri strekke til. Er redd jeg havner i et uheldig spor her og vet ikke hvordan jeg skal komme meg ut av det. Føler meg ofte trist, irritabel og oppbrukt når jeg kommer hjem fra jobb. Anonymkode: 64f56...3e1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #2 Skrevet 21. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har vært i samme jobb i 10 år som sykepleier. Plutselig har jeg begynt å få bedragersyndromet, veldig høye forventninger til meg selv med påfølgende angstsymptomer, gruer meg til ny jobbuke. Skjønner ikke hvorfor det kommer nå. Ingen endel her på jobb, annet enn det samme stresset og kavet på sengeposten. Jeg er sliten og lei og ønsker å gjøre noe annet, men vet ikke hva. Vanskelig å komme seg opp om morgenen, føler ikke jeg mestrer hverdagen lenger. Har mann og barn og har HELE tiden dårlig samvittighet siden jeg kobber turnus. Dette krasjer ofte med aktiviteter på ettermiddagen, og det tærer sånn på meg at alt faller på mannen min. Han sier at det går bra, at jeg ikke må tenke på det, men jeg blir ikke kvitt den dårlige samvittigheten og følelsen av å aldri strekke til. Er redd jeg havner i et uheldig spor her og vet ikke hvordan jeg skal komme meg ut av det. Føler meg ofte trist, irritabel og oppbrukt når jeg kommer hjem fra jobb. Anonymkode: 64f56...3e1 Ingen endringer* skulle det stå. ts Anonymkode: 64f56...3e1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #3 Skrevet 21. august 2022 Impostersyndrome er ikke å spøke med. Jeg kan trøste deg med at to av de dyktigste menneskene jeg kjenner begge sliter med det. Null rot i virkeligheten! Høres ut som du trenger å bytte beite, var akkurat sånn det startet his meg, og den spiralen ned i helvetes syvende sirkel unner jeg ingen. Har du annen utdanning/erfaring/interesse du kan bygge på? Jeg har ålet meg inn i helseteknologi 😃 Anonymkode: f8ce2...ca6 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #4 Skrevet 21. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Impostersyndrome er ikke å spøke med. Jeg kan trøste deg med at to av de dyktigste menneskene jeg kjenner begge sliter med det. Null rot i virkeligheten! Høres ut som du trenger å bytte beite, var akkurat sånn det startet his meg, og den spiralen ned i helvetes syvende sirkel unner jeg ingen. Har du annen utdanning/erfaring/interesse du kan bygge på? Jeg har ålet meg inn i helseteknologi 😃 Anonymkode: f8ce2...ca6 Huff. Nei jeg «kan ingenting annet». Akkurat nå frister HVA som helst annet enn helse. Men jeg har lav selvtillit så det er ikke bare å bytte jobb heller. Sner ikke hvordan jeg skal bryte denne onde sirkelen jeg ts Anonymkode: 64f56...3e1 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #5 Skrevet 21. august 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Huff. Nei jeg «kan ingenting annet». Akkurat nå frister HVA som helst annet enn helse. Men jeg har lav selvtillit så det er ikke bare å bytte jobb heller. Sner ikke hvordan jeg skal bryte denne onde sirkelen jeg ts Anonymkode: 64f56...3e1 Skjønner du føler det sånn, men jeg lover det er verdt innsatsen å bytte jobb! Om du ikke har noe annet å sko deg på, hva med noe helt annet? Start på ny utdanning? Personlig vurderte jeg optiker, synes det er ganske interessant:) Anonymkode: f8ce2...ca6
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #6 Skrevet 21. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skjønner du føler det sånn, men jeg lover det er verdt innsatsen å bytte jobb! Om du ikke har noe annet å sko deg på, hva med noe helt annet? Start på ny utdanning? Personlig vurderte jeg optiker, synes det er ganske interessant:) Anonymkode: f8ce2...ca6 Har ikke sjanse til å ta ny utdanning nå, men har veldig lyst på sikt. jeg skjønner bare ikke hvorfor jeg føler meg helg ubrukelig etter så mange år. Grusom følelse. Enda verre når jeg skal ha med meg sykepleiestudenter, jeg føler ikke jeg klarer å lære fra meg noe og jeg føler meg sååå inkompetent. Får gode tilbakemeldinger fra kollegaer og leder, men føler det er «rett før jeg blir gjennomskua». ts Anonymkode: 64f56...3e1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #7 Skrevet 22. august 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Har ikke sjanse til å ta ny utdanning nå, men har veldig lyst på sikt. jeg skjønner bare ikke hvorfor jeg føler meg helg ubrukelig etter så mange år. Grusom følelse. Enda verre når jeg skal ha med meg sykepleiestudenter, jeg føler ikke jeg klarer å lære fra meg noe og jeg føler meg sååå inkompetent. Får gode tilbakemeldinger fra kollegaer og leder, men føler det er «rett før jeg blir gjennomskua». ts Anonymkode: 64f56...3e1 Typisk impostersyndrome! Og jeg lover, den eneste som tenker det er du selv:) Har du en kollega du stoler på eller mye tillit til leder? For da kan det jo hjelpe å snakke med dem, eller se om kommunen din har et lavterskel tilbud hvor du kan snakke med noen. Ikke la det spinne helt ut av kontroll, det gjorde jeg og det var helt forferdelig! Anonymkode: f8ce2...ca6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå