AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #1 Skrevet 21. august 2022 Er det noen her som har kunnskap om hva det vil si når det føles ut som man "faller" ut av sin egen kropp? Akkurat som at jeg må holde meg fast for og ikke miste bevisstheten. Og føler at jeg faller ut av virkeligheten og kommer tilbake igjen. Dette skjer hver gang jeg har drukket alkohol. Så drikker nesten aldri lenger. Det har også skjedd noen få ganger når jeg ikke har drukket også. Det er en helt forferdelig følelse og blir utrolig redd. Anonymkode: 57c40...323
Vera Skrevet 21. august 2022 #2 Skrevet 21. august 2022 Du sier lite om hvordan du har det ellers..sliter du feks med angst?
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #3 Skrevet 21. august 2022 Depressonalisering, dissosasjon. Sliter med det samme selv, hos meg er det konstant. Anonymkode: 0de76...a56
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #4 Skrevet 21. august 2022 Vera skrev (1 time siden): Du sier lite om hvordan du har det ellers..sliter du feks med angst? Ja, jeg sliter en del med angst ja. Er i full jobb, men tør ikke gjøre så mye ellers. Får hjelp, men det er kun en time i måneden på Dps, så det går sakte. Har ikke snakket noe særlig om dette til sykepleieren jeg går til enda. Og har begynt å ta private timer, men det er fryktelig dyrt, så har en time i måneden der også🙂 Takk for svar. Ts Anonymkode: 57c40...323
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #5 Skrevet 21. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Depressonalisering, dissosasjon. Sliter med det samme selv, hos meg er det konstant. Anonymkode: 0de76...a56 Takk for svar! Dette skal jeg søke opp. Hvordan går det for deg i hverdagen da? Er det på grunn av traumer man utvikler dette? Hadde en vanskelig oppvekst. Ts Anonymkode: 57c40...323
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #6 Skrevet 21. august 2022 Mener du fysisk eller mer psykisk? Jeg har det sånn konstant 24/7, men jeg har en påvist vestibulær lidelse. Det er helt fysisk, og føles ikke mildt/moderat. Anonymkode: 290c1...0c9
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #7 Skrevet 21. august 2022 En form for panikkangst… helt grusomt!! Anonymkode: 5e7c0...f01
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #8 Skrevet 21. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mener du fysisk eller mer psykisk? Jeg har det sånn konstant 24/7, men jeg har en påvist vestibulær lidelse. Det er helt fysisk, og føles ikke mildt/moderat. Anonymkode: 290c1...0c9 Hva mener du med dette? Det går jo ikke an å fysisk falle ut av kroppen, så det blir jo psykisk. Men jeg misforstår sikkert spørsmålet ditt 😅 Det kjennes jo fysisk dmut som at jeg skal falle ut, og må holde meg fast. Men fornuften vet jo at det ikke skjer. Så får jeg på en måte dødsangst, får panikk fordi jeg tror jeg skal dø. Ts Anonymkode: 57c40...323
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #9 Skrevet 21. august 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Takk for svar! Dette skal jeg søke opp. Hvordan går det for deg i hverdagen da? Er det på grunn av traumer man utvikler dette? Hadde en vanskelig oppvekst. Ts Anonymkode: 57c40...323 Ja hadde selv en far som slo og mobbet under oppveksten. Detkan forekomme etter traumer. Anonymkode: 0de76...a56
Gjest TSN Skrevet 21. august 2022 #10 Skrevet 21. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er det noen her som har kunnskap om hva det vil si når det føles ut som man "faller" ut av sin egen kropp? Akkurat som at jeg må holde meg fast for og ikke miste bevisstheten. Og føler at jeg faller ut av virkeligheten og kommer tilbake igjen. Dette skjer hver gang jeg har drukket alkohol. Så drikker nesten aldri lenger. Det har også skjedd noen få ganger når jeg ikke har drukket også. Det er en helt forferdelig følelse og blir utrolig redd. Anonymkode: 57c40...323 Er det en følelse som kan minne om at du besvimer ? (Eventuelt rett før du besvimer , at du blir helt borte noen sek på en måte )
angstfull1985 Skrevet 21. august 2022 #11 Skrevet 21. august 2022 Hørest ut som uvirkelighetsfølelse, typisk ved angst. Har det selv! Veldig ekkelt. Viktigeste er å ikke vere redd uvirkelighetsfølelsen, det gjør den sterkere. Prøv å gjør som normalt når den kommer, ikke gi den oppmerksomhet :-)) (Lettere sagt enn gjort)
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #12 Skrevet 21. august 2022 angstfull1985 skrev (2 minutter siden): Hørest ut som uvirkelighetsfølelse, typisk ved angst. Har det selv! Veldig ekkelt. Viktigeste er å ikke vere redd uvirkelighetsfølelsen, det gjør den sterkere. Prøv å gjør som normalt når den kommer, ikke gi den oppmerksomhet :-)) (Lettere sagt enn gjort) Ja, det er ikke lett mer virker faktisk. Jeg tenker liksom «ahhh… det var DEN følelsen igjen…hmmm…skikkelig ubehagelig dette her…» og så legger keg merke til hvordan det følelsen… liksom aksepterer det som skjer… prøver å le litt og fortsetter med hva enn jeg holdt på med… OG puster i firkant… holder pusten og puster sakte… så glir det over etter en stund Anonymkode: 5e7c0...f01
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #13 Skrevet 21. august 2022 TSN skrev (Akkurat nå): Er det en følelse som kan minne om at du besvimer ? (Eventuelt rett før du besvimer , at du blir helt borte noen sek på en måte ) Nei, det er mer at jeg nesten føler at jeg er utenpå kroppen min. At jeg observerer ting på utsiden av kroppen, og det kjennes som at sinnet på en måte forlater kroppen. Så etter det er det vanskelig å kjenne etter om det føles ut som jeg skal besvime eller bare bli borte. Men det går som regel over etter en stund. Selv om fornuften skjønner at det ikke fysisk er mulig, så føles det så virkelig der og da. Ts Anonymkode: 57c40...323
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #14 Skrevet 21. august 2022 Jeg har det sånn ofte hvis jeg gjør en brå bevegelse feks. Eller hører en plutselig lyd, kan være nok at jeg hører et lite knirk i varmepumpa. Jeg tror det er et overaktivt nervesystem pga angst. Slått meg til ro med at det ikke er farlig, selv om det er ekstremt ubehagelig. Anonymkode: b08db...2f9
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #15 Skrevet 21. august 2022 Jeg hadde det slik et par år før aneurismen brast, veldig ubehagelig følelse. Noe med blodtrykket for min del, men før det brast så begynte jeg jo nesten å lure på om det var noe galt psykisk, "heldigvis" var det ikke det... Anonymkode: d44fd...81b
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #16 Skrevet 21. august 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg hadde det slik et par år før aneurismen brast, veldig ubehagelig følelse. Noe med blodtrykket for min del, men før det brast så begynte jeg jo nesten å lure på om det var noe galt psykisk, "heldigvis" var det ikke det... Anonymkode: d44fd...81b Å nei 😱 Da kanskje jeg skal dø da! 😂 Ts Anonymkode: 57c40...323
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #17 Skrevet 21. august 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Depressonalisering, dissosasjon. Sliter med det samme selv, hos meg er det konstant. Anonymkode: 0de76...a56 Hva slags diagnose har du siden det er konstant? Anonymkode: 2c577...57f
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #18 Skrevet 22. august 2022 Jeg var periodevis "utenfor" kroppen min gjennom hele tyveårene. Fremdeles kan det skje og nå er jeg 51. For min del handler det nok om en type disassosiering. Jeg har aldri vært redd for det, da, jeg har bare syntes det har vært ubehagelig at bevisstheten min befinner seg utenfor kroppen, fordi jeg ikke har følt meg helt våken og til stede i øyeblikket. Anonymkode: b00b9...0b0
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #19 Skrevet 22. august 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Nei, det er mer at jeg nesten føler at jeg er utenpå kroppen min. At jeg observerer ting på utsiden av kroppen, og det kjennes som at sinnet på en måte forlater kroppen. Så etter det er det vanskelig å kjenne etter om det føles ut som jeg skal besvime eller bare bli borte. Men det går som regel over etter en stund. Selv om fornuften skjønner at det ikke fysisk er mulig, så føles det så virkelig der og da. Ts Anonymkode: 57c40...323 Ah, da skjønner jeg hva du mener. (Jeg med vestibulær lidelse her). Min opplevelse er helt annerledes og mye mer ekstrem. Har kjent det du har en enkelt gang, og da skjønte jeg at «ah, det er dette folk mener med utenfor kroppen følelse». Veldig rart, gikk som du sier over. Anonymkode: 290c1...0c9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå