AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #1 Skrevet 21. august 2022 Jeg er plaget med mye ekstraslag, og har vært det i mange år. Det siste året (1.5 år) har jeg også fått noe som kjennes ut som om hjertet galopperer. Ikke hjertebank (det vet jeg hvordan kjennes ut), men at hjertet bare står og «klaprer» i 500. Jeg har hatt det kanskje 1-2 ganger i mnd, men nå begynner det å bli daglig..det varer alt fra noen sekund opptil 15-20 sekund, og er veldig ubehagelig. Det pleier å forsvinne når jeg hoster, men jeg blir veldig svimmel (og redd..noe som sikkert kan forklare svimmelheten også) Jeg var hos hjertespesialist for 1.5 år siden pga ekstraslagene..han fant ingenting galt med hjertet mitt. Føler jeg begynner å bli hypokonder om jeg skal gå til legen med dette igjen 😞😞 Er det noen andre som har dette? Anonymkode: 4ca18...e3d
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #3 Skrevet 21. august 2022 Har trippelslag i perioder, men ikke så voldsomme anfall som det høres ut som du har. Kanskje du bør sjekkes igjen, hvis det er en markant endring? For meg så kjenner jeg mer på det i perioder med mye stress og kaffe, så prøver å ha kontroll på begge deler 😛 Anonymkode: e9e8a...251
Duff Skrevet 21. august 2022 #4 Skrevet 21. august 2022 Siden det er daglig synes jeg du bør gå tilbake til legen og få en ny måling av hjertet. 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #5 Skrevet 21. august 2022 Jeg hadde det sånn for ca 20 år siden. Var veldig plaget, kunne få en sinnsyk puls som kom "ut av ingenting', og kunne vare i fra minutter til timer. Når det skjedde så måtte jeg bare legge meg ned, uansett hvor jeg var, for blei så dårlig. Etter mye undersøkelser hvor de ikke fant noe galt så ble jeg sendt til Rikshospitalet. Der fant de ut at jeg hadde en feil med de elektrisk impulsene til hjertet. Var visst ikke direkte farlig der og da, men de fant ut de ville operere for på sikt så kunne hjertet vokse pga så stor belastning. De gjorde det som jeg tror heter en ablasjon hvor de svir av de "ledningene" som sendte feil signaler. De gikk inn i lysken, fremprovoserte anfall og så hvor de måtte "kutte". Var som å få et nytt liv etterpå, var så slitsomt med de anfallene. Fikk riktignok et lite tilbakefall etter ca 6 mnd ( var to "ledninger" som hadde grodd sammen igjen, men det fiksa de på null komma niks. Ikke merket noe etter det. Anonymkode: 639e7...c18
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #6 Skrevet 21. august 2022 Jeg har vært plaget av dette i perioder med mye stress og lite søvn. Det kjennes ut som hjertet hakker eller hopper over et slag og fremprovoserer gjerne et par host. Du bør uansett få det undersøkt selv om det mest sannsynlig ikke er noe alvorlig. Det er jo gjerne litt skummelt når slikt skjer og det kan føre til økt puls og at man blir svimmel og kvalm. De fant ingenting galt med meg og jeg var til både EKG og ultralyd ble konkludert med at lite søvn og stress var årsaken. Anonymkode: cf8db...951
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #7 Skrevet 21. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er plaget med mye ekstraslag, og har vært det i mange år. Det siste året (1.5 år) har jeg også fått noe som kjennes ut som om hjertet galopperer. Ikke hjertebank (det vet jeg hvordan kjennes ut), men at hjertet bare står og «klaprer» i 500. Jeg har hatt det kanskje 1-2 ganger i mnd, men nå begynner det å bli daglig..det varer alt fra noen sekund opptil 15-20 sekund, og er veldig ubehagelig. Det pleier å forsvinne når jeg hoster, men jeg blir veldig svimmel (og redd..noe som sikkert kan forklare svimmelheten også) Jeg var hos hjertespesialist for 1.5 år siden pga ekstraslagene..han fant ingenting galt med hjertet mitt. Føler jeg begynner å bli hypokonder om jeg skal gå til legen med dette igjen 😞😞 Er det noen andre som har dette? Anonymkode: 4ca18...e3d Du må jo bare gå tilbake igjen. Man er ikke hypokonder om man går til legen og det ender opp med å være noe ufarlig - som det som oftest heldigvis er. Og om nå folk synes du er hypokonder? Heller det enn død, vel? Anonymkode: 37afc...4cb
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #8 Skrevet 21. august 2022 Jeg har vært plaget med dette fra og til i mange år. Anfall hvor pulsen økte til 130-140 helt ut av det blå, og det kunne vare i alt fra noen sekunder til en halvtime på det meste. Var hos hjertespesialist og tok en 24 timers EKG og litt andre tester, men da dukket det selvsagt ikke opp. Men legen fant ikke noe galt, og hørtes ikke stressa ut, og siden har det ikke vært noe (dette var i 2020), så jeg er ganske rolig. Anonymkode: 277fe...b13
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #9 Skrevet 21. august 2022 Du kan gå tilbake og be om å bli undersøkt på nytt nå som det har blitt verre. Det er lurt og gjør deg ikke til noen hypokonder. Anonymkode: d13a4...8ee
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #10 Skrevet 21. august 2022 Jeg hadde ekstraslag, og liksom som hjertet slo helt opp i halsen noen ganger, før jeg begynte med Medical Medium. Etter det ble det helt borte. Det som også ble borte var uforklarlig hosting, håravfall, svimmelhet, vondt i et kne, oppblåsthet, forstoppelse, sure oppstøt, stivhet i kroppen, og et par andre ting som jeg ikke husker akkurat nå. Om du googler "medical medium heart palpitations" så finner du info om det. Anonymkode: 4ca55...2be
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå