Gå til innhold

Omskolering gjennom NAV - dekkes kjøre/transportkostnader?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal på omskolering på AAP, skolen ligger to timer unna hver vei. Pleier utgiftene med å kjøre eller å ta offentlig å bli dekt? Koster 700 kr per dag med tog (er skole to dager annenhver uke). Takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt usikker, men ville tatt vare på alt av kvitteringer og eventuell relevant dokumentasjon. Vet at det offentlige krever en del kvitteringer og slikt, f.eks helsenorge/pasientreiser, så Nav er nok ikke langt unna med å kreve dokumentasjon på at du har foretatt deg disse reisene. Du har vel en veileder i Nav du kan spørre? Du er vel i et vedtak siden du skal ha omskolering? Vet ikke hvordan det funker, men fant en kjøreliste jeg tror du kan bruke, gitt at du har vedtak da.

https://www.nav.no/soknader/nb/person/familie/kjoreliste#NAV000101

Skrevet

Studie er tiltaket mitt hos nav og får dekket reisevei med månedskort (over en viss antall km dekker de)

Anonymkode: 74c43...af2

Skrevet
*nordby* skrev (På 21.8.2022 den 19.46):

Jeg skal på omskolering på AAP, skolen ligger to timer unna hver vei. Pleier utgiftene med å kjøre eller å ta offentlig å bli dekt? Koster 700 kr per dag med tog (er skole to dager annenhver uke). Takk for svar :)

Kan du ikke spørre NAV om det? 

Anonymkode: 5f095...363

Skrevet

Send søknad om tilleggstønader

Anonymkode: 1f84c...345

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan du ikke spørre NAV om det? 

Anonymkode: 5f095...363

Jeg har spurt, ikke fått svar men som ab under deg har skrevet så må jeg søke om tilleggsstønader. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...