AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #1 Skrevet 21. august 2022 Har siden i sommer hatt enkelte perioder på dagen, sånn i 15-16 tiden opplevde at jeg blir så varm at jeg føler at svetten renner pp kroppen(noe den ikke gjør). Drt oppleves som det skulle vært 30 grade i skyggen en skikkelig hot sommerdag. Kjennes ubehagelig varmt om det gir mening. Der varer i ca 30 min, så er det over. Det har jo vært dager hvor det både har vært varmt og klamt ute så hae koblet det til det, men i dag var det ikke så varmt . Tok blodprøver hos fastlegen i juli, men spesifiserte ikke ang hormoner... Var hos årlig sjekk hos gyn forrige uke. Hun sa spiralen kunne sitte i til jeg var 52 år, da var det trygt å ta den ut da de fleste kvinner kom i klimateriet i den alderen. Hva tror dere andre damer? Er det en begynnelse på noe? Anonymkode: 0d777...acb
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #2 Skrevet 21. august 2022 Mest sannsynlig ja. Anonymkode: 71250...c92
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #3 Skrevet 21. august 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har siden i sommer hatt enkelte perioder på dagen, sånn i 15-16 tiden opplevde at jeg blir så varm at jeg føler at svetten renner pp kroppen(noe den ikke gjør). Drt oppleves som det skulle vært 30 grade i skyggen en skikkelig hot sommerdag. Kjennes ubehagelig varmt om det gir mening. Der varer i ca 30 min, så er det over. Det har jo vært dager hvor det både har vært varmt og klamt ute så hae koblet det til det, men i dag var det ikke så varmt . Tok blodprøver hos fastlegen i juli, men spesifiserte ikke ang hormoner... Var hos årlig sjekk hos gyn forrige uke. Hun sa spiralen kunne sitte i til jeg var 52 år, da var det trygt å ta den ut da de fleste kvinner kom i klimateriet i den alderen. Hva tror dere andre damer? Er det en begynnelse på noe? Anonymkode: 0d777...acb Kan jo være det. Snakket du med gyn om håndtering av overgangsalderen? Man trenger ikke leve med plager lengre - dette er 2022. Har du ikke lyst til å oppleve overgangsalderen mange mysterier - ta en samtale med lege om oppstart på østrogen og testosteron. Anonymkode: c8efc...058
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #4 Skrevet 22. august 2022 Ingen her kan vite svaret, men bare synspunkter. Bestill time og ta blodprøve for overgangsalder, så blir du sikker. Anonymkode: 7bf80...ab5
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #5 Skrevet 22. august 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ingen her kan vite svaret, men bare synspunkter. Bestill time og ta blodprøve for overgangsalder, så blir du sikker. Anonymkode: 7bf80...ab5 Trenger jo ikke det, er jo bare å vente og se. Det hun beskriver er ikke farlige symptomer. Anonymkode: 29435...aad
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #6 Skrevet 22. august 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Kan jo være det. Snakket du med gyn om håndtering av overgangsalderen? Man trenger ikke leve med plager lengre - dette er 2022. Har du ikke lyst til å oppleve overgangsalderen mange mysterier - ta en samtale med lege om oppstart på østrogen og testosteron. Anonymkode: c8efc...058 Men østeogenbehandling gir økt risiko for brystkreft, så man må være klar over det. De fleste jeg kjenner velger å stå i plagene, eller forsøke diverse naturmidler mm (som virker så måtelig, tror jeg). Et par tar østrogen, men de fleste vil ikke ta sjansen. Anonymkode: 29435...aad
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #7 Skrevet 24. august 2022 AnonymBruker skrev (På 22.8.2022 den 7.38): Men østeogenbehandling gir økt risiko for brystkreft, så man må være klar over det. De fleste jeg kjenner velger å stå i plagene, eller forsøke diverse naturmidler mm (som virker så måtelig, tror jeg). Et par tar østrogen, men de fleste vil ikke ta sjansen. Anonymkode: 29435...aad Det er det vist å være svært svært liten sjanse for. Anonymkode: 92459...6b7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå