Gå til innhold

9 måneder siden brudd, bor fortsatt sammen, blir gal

Anbefalte innlegg

Skrevet

Veldig vanskelig å finne seg en bolig så bor nå her fortsatt i påvente av noe som dukker opp. Heldigvis stort hus, så mulighet for avstand, men etter så mange måneder merker jeg at jeg er ferdig. Kunne godt tenke meg å kysse igjen, ha sex, ja rett og slett få litt oppmerksomhet. Ganske frustrerende å gå slik å vente. Noen som har vært i samme situasjon. Aner ikke om exen møter noen. Vi samarbeider fint om barnet og spiser middag og er fredelig med hverandre, men merker at behovet for litt voksentid og sex vokser. Unormalt? Neppe! Men hvor vanlig er det å date mens man fortsatt noe med exen? 
Det er ikke aktuelt å leie noe i påvente av kjøp. Jeg har finans i orden og venter på rett hus. 

Anonymkode: dddad...960

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du risikerer jo å gå på veggen og ødelegge hele relasjonen fordi dere går oppå hverandre. Det finnes jo boliger der ute, er bare dere som skal være kresne og ikke leie noe midlertidig. En av dere må ut ev. begge.

Anonymkode: 46bd2...b35

• Liker 1
Skrevet

For å sette det i perspektiv: du kunne kjøpt bolig for 9 måneder siden og fortsatt gått på visninger til drømmeboligen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du risikerer jo å gå på veggen og ødelegge hele relasjonen fordi dere går oppå hverandre. Det finnes jo boliger der ute, er bare dere som skal være kresne og ikke leie noe midlertidig. En av dere må ut ev. begge.

Kresne? Jeg vil ikke flytte to ganger med et barn når jeg kan slippe. Exen skal beholde huset, ikke alternativ å selge. 

• Liker 1
Skrevet
ATLAS6 skrev (Akkurat nå):

For å sette det i perspektiv: du kunne kjøpt bolig for 9 måneder siden og fortsatt gått på visninger til drømmeboligen. 

Nei, det kunne jeg ikke. Kan ikke flytte inn i hva som helst. Er snakk om mange millioner. Det er min investering. Kjøper ikke hva som helst. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kresne? Jeg vil ikke flytte to ganger med et barn når jeg kan slippe. Exen skal beholde huset, ikke alternativ å selge. 

Men å bo sammen som par er ikke forvirrende og skadelig for barnet? Barnet skal ha 50/50 deling så flytting blir det uansett. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjenner noen i samme situasjon. Ingen boliger til salgs, noe som selvsagt også virker inn på leiemarkedet. I den kommunen er det ingen ting til leie nå.

Anonymkode: b6a2e...42a

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men å bo sammen som par er ikke forvirrende og skadelig for barnet? Barnet skal ha 50/50 deling så flytting blir det uansett. 

Barnet vet ikke om noe ennå. Som sagt gjør vi ting sammen, men vi er fra hverandre på kveldene når hun sover. 

Skrevet

Barnet vet ikke om noe ennå. Som sagt gjør vi ting sammen, men vi er fra hverandre på kveldene når hun sover. 

Stakkars barn. 

Spørsmålet er hva du gjør om eksen din tar med seg dame hjem i hans hus som du fortsatt bor i. Han står jo fritt til det siden dere er single og du bruker 9 måneder på å flytte ut.

• Liker 1
Skrevet

Stakkars barn. 

Spørsmålet er hva du gjør om eksen din tar med seg dame hjem i hans hus som du fortsatt bor i. Han står jo fritt til det siden dere er single og du bruker 9 måneder på å flytte ut.

Tar med seg dame hjem i vårt hus? Hvorfor skulle han det? Jeg bor jo her, så vet ikke helt hvordan det skulle gått til? Det er da like mye mitt hus fortsatt. Har ikke akkurat løst meg ut ennå. Vi er begge enige om at jeg bor her til jeg finner noe nytt.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Når du ikke vil flytte to ganger, så kan du vel takke deg selv for situasjonen. Hadde heller leiet noe i stedet for å leke familie for barnets skyld.

Anonymkode: 3fdd4...f9a

• Liker 10
Skrevet

Tar med seg dame hjem i vårt hus? Hvorfor skulle han det? Jeg bor jo her, så vet ikke helt hvordan det skulle gått til? Det er da like mye mitt hus fortsatt. Har ikke akkurat løst meg ut ennå. Vi er begge enige om at jeg bor her til jeg finner noe nytt.

Hvorfor skal han ikke kunne gjøre det? Han er singel. For alt du vet så gjør han det allerede når du ikke er i huset. Hvis det et et problem for deg, eller bare tanken er et problem, så må du flytte asap.

• Liker 7
Skrevet

Når du ikke vil flytte to ganger, så kan du vel takke deg selv for situasjonen. Hadde heller leiet noe i stedet for å leke familie for barnets skyld.

Anonymkode: 3fdd4...f9a

Takke seg selv? Hun har vel ikke anklaget deg for at hun bor der? Hva er det for en ting å si? 

Anonymkode: fc707...d94

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor skal han ikke kunne gjøre det? Han er singel. For alt du vet så gjør han det allerede når du ikke er i huset. Hvis det et et problem for deg, eller bare tanken er et problem, så må du flytte asap.

Og hvis du ser det slik, så kan vel jeg gjøre det samme, jeg eier jo like mye som han i dette huset. Hadde jeg gjort det? Selvsagt ikke. Og det handler først og fremst om respekt. Når det er sagt er det heller ikke det denne tråden handler om. Har ikke sagt et ord om at det. Du vet det går an å date uten å dra med seg mann/dame inn i felles hjem?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Og hvis du ser det slik, så kan vel jeg gjøre det samme, jeg eier jo like mye som han i dette huset. Hadde jeg gjort det? Selvsagt ikke. Og det handler først og fremst om respekt. Når det er sagt er det heller ikke det denne tråden handler om. Har ikke sagt et ord om at det. Du vet det går an å date uten å dra med seg mann/dame inn i felles hjem?

Du hadde sikkert ikke gjort det, men det betyr ikke at den andre hadde tenkt likt. 

Det er ikke et felles hjem lenger. Du bor der midlertidig frem til du finner en annen bolig. 

• Liker 5
Skrevet

Du hadde sikkert ikke gjort det, men det betyr ikke at den andre hadde tenkt likt. 

Det er ikke et felles hjem lenger. Du bor der midlertidig frem til du finner en annen bolig. 

Så lenge jeg eier 50/50 og bor her uten med felles barn å ha blitt kjøpt ut så er det absolutt felles hjem. Hvordan du kan se på det annerledes er et mysterium for meg. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Så lenge jeg eier 50/50 og bor her uten med felles barn å ha blitt kjøpt ut så er det absolutt felles hjem. Hvordan du kan se på det annerledes er et mysterium for meg. 

Uten å ha blitt kjøpt ut* skulle det stå

Skrevet

Er jo helt uproblematisk å finne seg bolig så lenge man ikke har bosatt seg på en tulleplass

Anonymkode: 2c3e1...3e7

• Liker 1
Skrevet

Dere er ikke sammen. Det er et felles hus, ikke felles hjem. Dere er to separate familier som tvungent bor sammen og lyver til barnet deres. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Er jo helt uproblematisk å finne seg bolig så lenge man ikke har bosatt seg på en tulleplass

Anonymkode: 2c3e1...3e7

TS vil jo ikke flytte. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...