Gå til innhold

Bør jeg gi etter her? Ang. bilder på veggen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har kjøpt hus sammen og har drevet og pusset opp. Vi er begge veldig fornøyd. Ikke minimalistisk, bare lunt og koselig. 
Så kommer mannen med to bilder og lurer på hvor i stua vi skal ha de, han vil ha de der. 
Det er rett og slett to gørrstygge akvareller, sånn som var populære på 80 tallet. Duse farger (ser nesten usynlig ut) av noe landskapsgreier. 
Heslig gullrammer. Altså sånn helt 80 talls. Han har arvet de fra moren. Hun har ikke malt de, men fått de. 
Ingen kjent kunstner. 
De passer overhodet ikke inn, verken i farger eller stil. 
Jeg har sagt at jeg ikke vil ha de på veggen, men han insisterer. 
Hva gjør jeg? Gir jeg meg og gremmes over de eller står jeg på mitt? 

Anonymkode: ed971...a91

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi har kjøpt hus sammen og har drevet og pusset opp. Vi er begge veldig fornøyd. Ikke minimalistisk, bare lunt og koselig. 
Så kommer mannen med to bilder og lurer på hvor i stua vi skal ha de, han vil ha de der. 
Det er rett og slett to gørrstygge akvareller, sånn som var populære på 80 tallet. Duse farger (ser nesten usynlig ut) av noe landskapsgreier. 
Heslig gullrammer. Altså sånn helt 80 talls. Han har arvet de fra moren. Hun har ikke malt de, men fått de. 
Ingen kjent kunstner. 
De passer overhodet ikke inn, verken i farger eller stil. 
Jeg har sagt at jeg ikke vil ha de på veggen, men han insisterer. 
Hva gjør jeg? Gir jeg meg og gremmes over de eller står jeg på mitt? 

Personlig ville jeg stått på mitt. Kanskje du kan gå med å å ha bildene på veggen i et annet rom? Gjesterom eller kontor, f.eks?

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Mannen min har også noe gærstygge greier, har gått med på å ha de på hjemmekontoret. Det er hans hjem like mye som ditt, men i hovedrommet hvor begge er ofte syns jeg begge to skal få trives med innredningen. 

Anonymkode: d6e94...ab6

• Liker 20
Skrevet

Det er begges hus, så en person kan ikke ha vetorett på hva som skal opp på veggene. Hvis det hadde betydd mye for han, og andre alternativer (kontor, gjesterom) ikke var aktuelt, så hadde jeg foreslått å for eksempel finne nye rammer. Men hadde ikke sagt nei hvis det var av stor betydning for han. 

Anonymkode: aaee2...0c9

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er begges hus, så en person kan ikke ha vetorett på hva som skal opp på veggene. Hvis det hadde betydd mye for han, og andre alternativer (kontor, gjesterom) ikke var aktuelt, så hadde jeg foreslått å for eksempel finne nye rammer. Men hadde ikke sagt nei hvis det var av stor betydning for han. 

Anonymkode: aaee2...0c9

Han vil ikke bytte rammer, de skal være slik som da de han hos hans mor på 80 tallet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mannen min har også noe gærstygge greier, har gått med på å ha de på hjemmekontoret. Det er hans hjem like mye som ditt, men i hovedrommet hvor begge er ofte syns jeg begge to skal få trives med innredningen. 

Anonymkode: d6e94...ab6

Ja, tenker muligens hjemmekontoret, selv om det er kun jeg som har hjemmekontor.

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde sagt ja om han spraylakkerte rammene eller kjøpte nye rammer. 

I 95% av tilfellene blir ikke dette gjort fordi det er et kjedelig tiltak, og bildene blir gjemt bort til de en dag ble hengt opp på et gjesterom eller noe. 

Anonymkode: 2d701...161

• Liker 5
Skrevet

Menn😂

Anonymkode: 9fc5d...5d0

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Her hadde jeg holdt på mitt, ja. Enig med den over her som sa at når det er et felles rom så skal begge være enige, den ene har ikke veto der. 

Anonymkode: 97ff8...556

• Liker 8
Skrevet

Haha😂 så jævlig stygt💁🏼‍♀️

Anonymkode: 726e5...0ca

• Liker 5
Gjest Athena Catalina
Skrevet

Stå på ditt, begge må være enige om innredningen. 

Skrevet

Hvorfor i all verden kan han ikke henge opp det han ønsker å ha på veggen i sitt eget hjem? Hvorfor mener du at du liksom har retten til å bestemme dette? Eier dere ikke huset 50/50? 

Anonymkode: 5fa38...084

• Liker 13
  • Nyttig 5
Skrevet

🤣 Jeg vil SE! Ser for meg han der danske maleren...Var veldig populær sent 80- tidlig 90-tallet. Med gullrammer 😁

Anonymkode: 6c379...24a

• Liker 5
Skrevet

Dette er nok en av grunnene til at jeg ønsker særbo 😂 

Skrevet

Takk og lov for at jeg har en samboer med samme stil som meg 😂 

kan dere ikke komme til et kompromiss? De kan få henge i huset, bare ikke i fellesrom eller på deres soverom 🙈 (et kott er fint for sånt). 

Anonymkode: 6fe98...805

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hvorfor i all verden kan han ikke henge opp det han ønsker å ha på veggen i sitt eget hjem? Hvorfor mener du at du liksom har retten til å bestemme dette? Eier dere ikke huset 50/50? 

Anonymkode: 5fa38...084

Jo, vi eier 50/50, men syntes jo vi burde være enige om hva som skal på veggen. At vi begge liker det. 
Jeg mener ikke at jeg skal bestemme alene, men disse bildene er så fæle at jeg ikke ønsker de på veggen. De passer ikke inn, verken i farge eller stil. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

🤣 Jeg vil SE! Ser for meg han der danske maleren...Var veldig populær sent 80- tidlig 90-tallet. Med gullrammer 😁

Anonymkode: 6c379...24a

Fant ikke noen på Google. 
Men, er sånn rosa og lyseblå duuuuse farger så det ser nesten bare falmet ut. 

Ja, veldig populære på 80 og tidlig 90 tall 😳

Skrevet

Svære gullrammer ser jo jævlig ut, men er jeg den eneste som ikke klarer å se for meg hva slags malerier det er snakk om her?

Anonymkode: 9d1fc...619

• Liker 4
Skrevet

Gratulerer, du har en samboer med elendig smak! 

Jeg hadde nekta. Hvorfor pøse ting opp på veggen med ting som gjør at det ser ut som om det bor 90-åringer der?

• Liker 4
Skrevet

Jeg kunne gått med på det om de ble hengt opp på et gjesterom eller noe, men ikke på stua.

Anonymkode: 37322...661

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...