Gå til innhold

Jeg tenkte og dra på en ukes ferie, uten mine 3 yngste, storebror og hans kjæreste skal være barnevakt, noe de har sagt ja til, men

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter litt med dårlig samvittighet,men vet storebror og kjæresten er noen mine 3 yngre ser veldig opp til. De er 12,8 og 6 i Januar, er første gangen jeg drar fra de, er noe jeg egentlig ikke liker,men føler jeg trenger og være litt alene for meg selv.

Jeg og far ble skilt for snart 5 år siden, han har de anhver helg og et par ganger i uka hvis han gidder, nå er det nesten 3 mnd siden han hadde de sist, han er gift på nytt med et barn på snart 1 år.

Jeg skal låne leiligheten til min eks mann ( pappan til størstemann ) og trenger ikke og betale noe, han er sikkelig snill og veldig grei, han har alltid vert det, men jeg var dum og forlot han for han som er pappan til mine 3 yngste, noe jeg alltid vil angre på.

Så eneste jeg må fikse er mat og drikke og flyblietten. men er dette greit? Jeg bruker ikke og dra vekk fra barna,men de 2 minste har vert mye på overnatting hos storebroren , helt siden de var 1 og 3 og storebror er mye ute med venner og ofte på overnatting hos venner og vert det siden barnehagen.

Tror alle 3 vil kose seg med storebror .

Tenkte og bestille sånn at jeg drar i September, hadde bare 2 uker i sommer da jeg skulle begynne i ny jobb, så er greit for sjefen at jeg tar en uke også hvis jeg bestemmer meg for det. Er det yes or no?

Anonymkode: 14510...a01

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte og nevne at vi har god råd. og vi skal til syden i vinterferien 2023. og bjørneparken i høstferien

Skrevet

Hvor gammel er storebroren? 

Anonymkode: 025bf...80a

Skrevet

Reis og lad batteriene med god samvittighet. De kommer helt sikkert til å kose seg, og er det noe ringer de jo.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor gammel er storebroren? 

Anonymkode: 025bf...80a

Han er 23 og samboeren 22

• Liker 4
Skrevet
Violetta skrev (Akkurat nå):

Reis og lad batteriene med god samvittighet. De kommer helt sikkert til å kose seg, og er det noe ringer de jo.

Tusen takk :)

Ja de vil nok kose seg veldig med storebror, han er deres store helt.

Ja de gjør jo det

• Hjerte 1
Gjest Kerrs Pink
Skrevet

Du har laget en god plan, reis med god samvittighet 😊

Skrevet
Kerrs Pink skrev (Akkurat nå):

Du har laget en god plan, reis med god samvittighet 😊

Takk for det :)

Skrevet

Så lenge du stoler på at storebror kan gi dem trygg og god omsorg så dra med god samvittighet.  Jeg passet ofte mine nieser og nevøer (nært forhold) fra jeg var 18--19 år i høst og vinterferier. De var fra 2-11 år .  Det gikk helt supert :)

Anonymkode: c72b8...894

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Han er 23 og samboeren 22

De vil nok bare kose seg hos storebror🥰

Skrevet

Det går nok veldig fint.. kult å være hos onkel noen dager. Og du trenger å ta vare på deg selv du også. Ikke bare være mamma og huskjerring 

nyt turen

Anonymkode: a7fd8...70e

• Liker 1
Skrevet

tenkte og bestille tur i kveld :) blir nok kreta :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

tenkte og bestille tur i kveld :) blir nok kreta :)

Du vet vel hvor det blir hvis du skal låne en leilighet...? 🤷🏼

Anonymkode: 6575d...68e

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Du vet vel hvor det blir hvis du skal låne en leilighet...? 🤷🏼

Anonymkode: 6575d...68e

jeg vil heller være i kreta, føler ikke at jeg skal låne hans ,selvom det er snilt gjort, føler jeg det på meg

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg sliter litt med dårlig samvittighet,men vet storebror og kjæresten er noen mine 3 yngre ser veldig opp til. De er 12,8 og 6 i Januar, er første gangen jeg drar fra de, er noe jeg egentlig ikke liker,men føler jeg trenger og være litt alene for meg selv.

Jeg og far ble skilt for snart 5 år siden, han har de anhver helg og et par ganger i uka hvis han gidder, nå er det nesten 3 mnd siden han hadde de sist, han er gift på nytt med et barn på snart 1 år.

Jeg skal låne leiligheten til min eks mann ( pappan til størstemann ) og trenger ikke og betale noe, han er sikkelig snill og veldig grei, han har alltid vert det, men jeg var dum og forlot han for han som er pappan til mine 3 yngste, noe jeg alltid vil angre på.

Så eneste jeg må fikse er mat og drikke og flyblietten. men er dette greit? Jeg bruker ikke og dra vekk fra barna,men de 2 minste har vert mye på overnatting hos storebroren , helt siden de var 1 og 3 og storebror er mye ute med venner og ofte på overnatting hos venner og vert det siden barnehagen.

Tror alle 3 vil kose seg med storebror .

Tenkte og bestille sånn at jeg drar i September, hadde bare 2 uker i sommer da jeg skulle begynne i ny jobb, så er greit for sjefen at jeg tar en uke også hvis jeg bestemmer meg for det. Er det yes or no?

Hvor lenge har storebror og kjæresten vært sammen? Hvor gamle er de? Hvor lenge har eksen vært gift på nytt, og hvor gammel er nye kona? Hvor lenge har eksen eid denne leiligheten, og hvor stor er den? 

Anonymkode: c6c76...148

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det går nok veldig fint.. kult å være hos onkel noen dager. Og du trenger å ta vare på deg selv du også. Ikke bare være mamma og huskjerring 

nyt turen

Anonymkode: a7fd8...70e

Det er ts sin eldste sønn, barnas storebror, og ikke onkel det er snakk om😊

Anonymkode: 2910b...868

Skrevet

Her er det bare å dra, ingen spørsmål om hvor stor leiligheten er eller hvor lenge de har vært sammen. Er ikke snakk om ett år akkurat. (Husk at for bare 100 år siden levde Oslo-folk flest med 4 unger på 1 rom og kjøkken). Jeg har vært lengre vekke fra mine 2 da de var mye yngre enn dine. De var riktignok hjemme med faren, men likevel. De gleder seg alltid til jeg skal reise bort uten dem, for da kan de spise mer pizza/hamburger/godis etc., som jeg er mer streng på en faren 🙈 Så lenge barna har omsorgspersoner de kjenner som passer på, er det bare å reise vekk en liten stund. De får tilbake en mamma med masse ekstra energi og glede :) Vi har også reist bort sammen som par, da har de vært med besteforeldre. Null stress.

Anonymkode: 6e248...798

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Her er det bare å dra, ingen spørsmål om hvor stor leiligheten er eller hvor lenge de har vært sammen. Er ikke snakk om ett år akkurat. (Husk at for bare 100 år siden levde Oslo-folk flest med 4 unger på 1 rom og kjøkken). Jeg har vært lengre vekke fra mine 2 da de var mye yngre enn dine. De var riktignok hjemme med faren, men likevel. De gleder seg alltid til jeg skal reise bort uten dem, for da kan de spise mer pizza/hamburger/godis etc., som jeg er mer streng på en faren 🙈 Så lenge barna har omsorgspersoner de kjenner som passer på, er det bare å reise vekk en liten stund. De får tilbake en mamma med masse ekstra energi og glede :) Vi har også reist bort sammen som par, da har de vært med besteforeldre. Null stress.

Jeg synes du har gode poeng. Jeg reiste selv bort etter 18 måneder, i 5 dager. De var da med tanten som er 31 år gammel, og har 2 barn på 3 og 6 år selv. De fikk både pizza og godis. Så det fungerer jo veldig fint når det er nær familie som stiller opp på den måten. Vi er jo heldige der. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg synes du har gode poeng. Jeg reiste selv bort etter 18 måneder, i 5 dager. De var da med tanten som er 31 år gammel, og har 2 barn på 3 og 6 år selv. De fikk både pizza og godis. Så det fungerer jo veldig fint når det er nær familie som stiller opp på den måten. Vi er jo heldige der. 

Absolutt, veldig heldige! 🥰

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...