Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen knakende bra tips til fuktighetskrem som funker? :)

Jeg vet at jeg bør bruke fotfil, og det skal jeg også, men kunne vært kjekt å kjøpe en krem i samme slengen..

Den lakke tåneglene tråden resulterte i at jeg tok en grundig titt på bena mine.... :hakeslepp: følte meg brått veldig usexy... :grine:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På apotektet får man kjøpt sånn skrubbekrem fra Schjoll til føttene, veldig effektiv. Fin fuktighetskrem i samme serien.

Gjest Gjest_magika_*
Skrevet

hei!

jeg hadde også problemer med føttene,tørr og sprukkete hud.

men det er det nå slutt på! med en gang jeg har dusja smører jeg

inn føttene med hvilken som helst fuktighetskrem(biotherm,eucerin)

og tar på meg sokker.da blir de så myk og fin!

det var ikke mer som skulle til.men jeg var fæl å gå rundt barbeint da...

Skrevet

Jeg har også hard hud..

Skulle gjerne visst om filing av føttene faktisk forverrer problemet..har hørt det :forvirret:

Skrevet

Mener det var her inne jeg snappet opp et råd for en stund siden - å smøre inn føttene med lotion (jeg brukte body butter fra bodyshop), på med plast (jeg brukte brødpose) og sokker og ligge med det om natten.

For meg var det veldig effektivt. Bene var kjempemye og fine neste dag. (men spesielt behagelig var det ikke..om natten altså. Ble klam og ekkel på bena)

Skrevet

Titta, hjalp dette for føttene over tid også, eller kun "der og da"? Man kan jo ikke ligge med poser på føttene for alltid, liksom.

Gjest Hippopotamus
Skrevet

Hos meg blir hard hud under føttene verre av både filing og innsmøring med krem. Da blir huden hard som sten - og bare "vokser".

Hos meg er den harde huden et kjempeproblem når jeg har svært dårlige perioder (er kronisk syk), og mer eller mindre ikke-eksisterende i gode perioder. Legen min og også homeopaten min har begge sagt at hard hud på føttene ofte henger sammen med en rekke ulike sykdommer. Så kanskje noen av oss bare må leve med det? :forvirret:

Skrevet
Titta, hjalp dette for føttene over tid også, eller kun "der og da"? Man kan jo ikke ligge med poser på føttene for alltid, liksom.

Det er nok ingen vidunderkur som gjør at en har babyføtter for evig fremtid nei. Jeg gjør det som en nødløsning en gang i blandt når jeg har glemt føttene mine lenge og vil ha raske resultater. Men hvertfall for min del blir de veldig fine og det holder seg da en stund. En kan jo ikke ligge med poser på beina hver natt nei ;)

Skrevet

Jeg bruker Spenol jeg. Den er kjempebra både til hender og føtter, og billig.

Skrevet
Hos meg blir hard hud under føttene verre av både filing og innsmøring med krem. Da blir huden hard som sten - og bare "vokser".

Hos meg er den harde huden et kjempeproblem når jeg har svært dårlige perioder (er kronisk syk), og mer eller mindre ikke-eksisterende i gode perioder. Legen min og også homeopaten min har begge sagt at hard hud på føttene ofte henger sammen med en rekke ulike sykdommer. Så kanskje noen av oss bare må leve med det? :forvirret:

Bare lurte på om du filte føttene etter dusj eller fotbad eller før? Har nemlig alltid fått høre av moren min at man aldri bør file føttene etter et bad, siden du da ikke så lett merker når du har filt for mye! Så kanskje dette var feilen du gjorde?

Ellers er det veldig viktig å huske å smøre føttene etter du har dusjet! Jeg har alltid hatt veldig tørr og hard hud på føttene, men så smørte jeg heller aldri føttene etter dusjen.... Da er det jo egentlig ganske logisk at føttene ender opp som de gjør.... For man smører jo alltid resten av kroppen?

Gjest Hippopotamus
Skrevet
Bare lurte på om du filte føttene etter dusj eller fotbad eller før? Har nemlig alltid fått høre av moren min at man aldri bør file føttene etter et bad, siden du da ikke så lett merker når du har filt for mye! Så kanskje dette var feilen du gjorde?

Ellers er det veldig viktig å huske å smøre føttene etter du har dusjet! Jeg har alltid hatt veldig tørr og hard hud på føttene, men så smørte jeg heller aldri føttene etter dusjen.... Da er det jo egentlig ganske logisk at føttene ender opp som de gjør.... For man smører jo alltid resten av kroppen?

Jeg har prøvd perioder med filing før dusjing/fotbad, etter dusjing/fotbad, smøring og ikke smøring, med og uten krem/salve og plastposer om natta, ukentlige turer til fotpleier... Jeg har prøvd alt, men den harde huden bare gror i racerfart og blir opptil 1,5 cm tykk. Det beste er å la den være i fred; da skrumper den sakte, men sikkert inn til bare et "normalt" lag med hard hud. Mye penere, mer praktisk i forhold til sko og ikke minst mindre smertefullt.

Mine ben har best av å få være i fred.

Skrevet
Jeg har prøvd perioder med filing før dusjing/fotbad, etter dusjing/fotbad, smøring og ikke smøring, med og uten krem/salve og plastposer om natta, ukentlige turer til fotpleier... Jeg har prøvd alt, men den harde huden bare gror i racerfart og blir opptil 1,5 cm tykk. Det beste er å la den være i fred; da skrumper den sakte, men sikkert inn til bare et "normalt" lag med hard hud. Mye penere, mer praktisk i forhold til sko og ikke minst mindre smertefullt.

Mine ben har best av å få være i fred.

Jeg er omvendt, hvis jeg ikke tar vare på føttene, ender jeg opp med hard, tykk hud som sprekker DYPT (veldig vondt!). Det tar "hundre år" å få dem fine igjen! Jeg bruker fotfil i dusjen, så Scholls fotskrubb, for så å ta på krem etterpå. Jeg prøver også å huske å smøre dem hver kveld, har en stor burk med Nivea på nattbordet, men har fortsatt til gode å finne en vidunderkrem... :roll:

Jeg har forøvrig ekstremt tørr hud på hele kroppen, det har nok en sammenheng.

Gjest LoisLane
Skrevet (endret)
Jeg er omvendt, hvis jeg ikke tar vare på føttene, ender jeg opp med hard, tykk hud som sprekker DYPT (veldig vondt!). Det tar "hundre år" å få dem fine igjen!

Sånn er det med meg også. Etter flere år med ekstremt vonde føtter (tre dype, "faste" sprekker under hvert fotblad) pga. hard hud har jeg nå begynt å gå jevnlig til fotpleier. Hvis jeg passer å å smøre og file litt selv også, holder de seg gansek fine. Sprekkene, som forsuret mye av vinteren for meg, er nesten borte! :)

Bruker fotkrem jeg har kjøpt på apoteket, men kan like gjerne bruke vanlig, fet apotekkrem.

Endret av LoisLane

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...