Gå til innhold

Hjelp! Fjerne sorte flekker fra gummilista rundt vindusglasset (bilde)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har lagt merke til at det har kommet sorte flekker på gummien mellom karm og glass i vinduet. Dreier seg hovedsakelig om vindu på bad og soverom.

Vi lufter stort sett hele tiden (når det ikke er for kaldt ute) og har også avtrekksvifte på badet. Synes det har kommet mer sort der i løpet av sommeren, noe jeg finner merkelig da vinduene er oppe omtrent døgnet rundt. Vinduene er ca 4 år gamle.

Hvordan kan jeg få bort dette? Hva kan gjøres for å ikke få mer?

(Beklager for uklart bilde)

20220821_170832.jpg

Anonymkode: 57b72...e62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mugg pÅ grunn av høy luftfuktighet. Mange som får det på sommeren. Du må rett og slett bare vaske det vekk. Kan være greit med en avfukter, men naturlig at det er fuktig på et bad. 

Anonymkode: 3cf7d...a83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er mugg pÅ grunn av høy luftfuktighet. Mange som får det på sommeren. Du må rett og slett bare vaske det vekk. Kan være greit med en avfukter, men naturlig at det er fuktig på et bad. 

Takk for svar. Prøvd vaske det bort, men sitter så inni hampen fast i den gummilista!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Takk for svar. Prøvd vaske det bort, men sitter så inni hampen fast i den gummilista!

Jeg tror det er bare en fargeforandring. Du kan ev. prøve med klor? Får det ikke helt bort her heller, men etter vi fikk luftavfukter får vi i hvert fall ingenting nytt. Så tror det bare er fargen igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser jo ut som pakningen smuldrer bort? Eller er det bare jeg som ser feil pga. uskarphet? 

Husk å ikke bruke for sterke kjemikalier på slikt så den ikke blir porøs og sprekker opp. Da må vinduet byttes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...