AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #1 Skrevet 21. august 2022 Mini har vært litt småforkjøla noen dager, men i grei form ellers. Fikk feber nå i ettermiddag, er slapp og sliten, og fikk sove tidlig. Ikke behov for paracet pr. nå. Men, og dette har jeg egentlig lagt merke til tidligere ved feber også, pusten er så rask. Googler man feber og rask pust, så dukker jo blant annet RS-virus opp, og man bør kontakte lege osv osv. Dette har jo selvfølgelig gått bra uten legekontakt tidligere også, men så tenker jeg; bør man eventuelt kontakte lege uansett, sånn "i tilfelle"? For jeg personlig føler ikke jeg har behov for å snakke med lege i denne situasjonen, men er jeg da muligens litt for avslappet med sånne ting? Anonymkode: 5e8a0...7a1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #2 Skrevet 21. august 2022 Rask pust er veldig vanlig ved feber. Kroppen jobber intenst med å bli kvitt virus/infeksjon. Jeg ville gitt Paracet til kvelden for å gi kroppen en pause og bedre søvn Anonymkode: 83164...517 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #3 Skrevet 21. august 2022 Hei:) Om barnet ditt puster raskere enn 40 ganger i minuttet ved hvile kontakter du lege. Tell et helt minutt. god bedring Anonymkode: b0fc5...0fc 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #4 Skrevet 21. august 2022 Just now, AnonymBruker said: Hei:) Om barnet ditt puster raskere enn 40 ganger i minuttet ved hvile kontakter du lege. Tell et helt minutt. god bedring Anonymkode: b0fc5...0fc Dette er helt riktig. I tillegg kan du se etter inndragninger i halsgropen og ved ribbensbuen og nesevingespill. Disse tingene betyr at barnet må bruke tilleggsmuskulatur for å puste og de kan bli slitne veldig fort. Da er det lurt med en telefon til legen din. Anonymkode: b0fc5...0fc 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #5 Skrevet 21. august 2022 Det er mer sansynlig at det er korona enn RS akkurat nå. Som de andre sier over her så følg med på inndragninger og følg med magefølelsen din. Anonymkode: e8a11...383 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #6 Skrevet 21. august 2022 Ligger på rett rundt 40 pust i minuttet, har telt noen ganger. Vanskelig å se halsgrop da hun ligger på siden, men kan ikke si jeg ser noen unormale inndragninger ved ribbeinsbue. Magefølelsen sier at hun skal få sove i fred, så lenge ting ikke endrer seg noe til det verre, og heller se det an i morgen.🤷🏻♀️ Anonymkode: 5e8a0...7a1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #7 Skrevet 21. august 2022 min 2 minste ligger med korona ,så kanskje det er det Anonymkode: 2d3d7...8a9
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #8 Skrevet 21. august 2022 Hvis barnet puster fort og har feber så kan du fint gi paracet for å gi kroppen en pause. Ring gjerne legevakten for råd. Anonymkode: f6286...0ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå