Gå til innhold

Kvinners evne til å ombestemme seg - unnskyldninger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

Jeg hadde en date planlagt på onsdag som meldte avbud idag.  Det er egentlig helt greit og mye bedre enn å kansellere samme dag. Når det er sagt stusser jeg litt over grunnen.  "Jeg er ikke klar, begynte for raskt på igjen, der er ikke deg, men meg, lykke til med tindringa, masse hjerteemojies."

Vi hadde tidligere skrevet noen meldinger frem og tilbake, men dersom hun ikke er klar og det er det som er grunnen bør hun slette profilen sin da.  I tillegg virker det voldsomt med å skrive et essay kontra" jeg kan ikke møtes" til en person du ikke har møtt enda. Det virker som hun vil ha bekreftelse fra meg på at det er helt greit, og føler seg bedre med seg selv med å skrive en så "hyggelig"  unnskyldning.  Hvorfor ikke bare være ærlig og si kort og greit at hun ombestemte seg. Det skal være så politisk korrekt.  

Mange kvinner på tinder virker til å være veldig frem og tilbake, opp og ned, snur seg etter været og kan endre seg fra varm til kald på en dag.  

Dating på tinder er uforutsigbart.  

Hvordan er du i datinglivet ditt? Planlegger du dates med noen for så å få kalde føtter og ombestemme deg ofte? 

Har du funnet på mange unnskyldninger? 

Anonymkode: 9f41f...36c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke dette er noe annet enn «kalde føtter» og det kan godt være at hun startet for tidlig etter et brudd.

som mann har jeg opplevd det selv. Datet ei fantastisk dame i 4 måneder, men hun avsluttet forholdet fordi hun startet datingen for tidlig etter en stygg skilsmisse. Vi er fremdeles venner selv om det ikke ble oss☺️

Anonymkode: 1f5d0...251

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Mange kvinner på tinder virker til å være veldig frem og tilbake, opp og ned, snur seg etter været og kan endre seg fra varm til kald på en dag.  

Akkurat som menn, med andre ord. 

Anonymkode: d81c3...3e3

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg har gitt opp online dating og norske damer. Etter 8-9 år ut/inn av ulike datingsider hvor ingen viser interesse, har funnet meg ei filippinsk dame og har det fantastisk🙏

Hun er voksen og var tydelig på hva hun så etter. Alenemor til tenåring og klar for å finne kjærligheten igjen.

i motsetning til damen du nevner her var det ikke noe samlivsbrudd i nær fortid som stoppet henne. Hun visste hva hun ønsket å finne og hun valgte meg. Takknemlig for det☺️

Anonymkode: 1f5d0...251

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Akkurat som menn, med andre ord. 

Anonymkode: d81c3...3e3

Personlig har jeg aldri avlyst en date i alle mine år uten en god grunn. Aldri på grunn av kalde føtter. Den eneste grunnen jeg kan tenke meg er sykdom, eller dødsfall i nær omgangskrets.  Med andre ord er lista høy.  Om jeg er usikker avtaler jeg ikke en date med personen i utgangspunktet.  

• Liker 1
Skrevet

Sånn kan det være på tinder, og slik jeg forstår det hadde du ikke møtt henne ennå? Skjønner det er kjipt, men det er jo bedre å si det før man møtes og selv om hun kanskje brukte mye plass på forklaringen så ga hun deg i det minste en grunn i stedet for bare å ghoste eller bare avlyste uten videre. Det er jo egentlig like greit hvis det faktisk er som hun sier, at hun ikke er klar på grunn av et brudd. Tro meg, å innlede noe med noen som nylig har opplevd samlivsbrudd er ikke noe man ønsker, det er ren gambling. 

Anonymkode: 36dcc...b1c

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Sånn kan det være på tinder, og slik jeg forstår det hadde du ikke møtt henne ennå? Skjønner det er kjipt, men det er jo bedre å si det før man møtes og selv om hun kanskje brukte mye plass på forklaringen så ga hun deg i det minste en grunn i stedet for bare å ghoste eller bare avlyste uten videre. Det er jo egentlig like greit hvis det faktisk er som hun sier, at hun ikke er klar på grunn av et brudd. Tro meg, å innlede noe med noen som nylig har opplevd samlivsbrudd er ikke noe man ønsker, det er ren gambling. 

Anonymkode: 36dcc...b1c

Ja,  det er ikke noen krise.  Det var ikke så mye investert. Kun noen meldinger frem og tilbake. Hun så ut som en søt jente, men de er det mange av på tinder.  Dersom det faktisk var et nylig samlivsbrudd har hun en god grunn, men hun nevnte ikke det eksplisitt. Ja, rebound opplegget er ikke noe å satse på. En vil heller ikke innlede noe med noen som har en fersk eks lurende i bakgrunnen.  Enig, jeg har fått noen avslag samme dag etter å forsøke og bekrefte daten.  Da kjenner jeg at jeg blir litt frustrert. En vil jo ikke kaste bort tiden sin.  

Gjest AprilRyan
Skrevet

Dette er vel sånn det er, men folk kan også ombestemme seg uten at det må bety at de ikke tør å si sannheten. Kanskje hun ønsket å gi en forklaring på hvorfor? Man har kanskje vært for lenge på Tinder om man mistenker både det ene og det andre når folk avlyser en date.

Og det er vel bedre at de sier ifra enn at de ghoster en?

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hun har funnet noen hun vil ha mer enn deg. Det er ikke vingling, hun ville treffe deg, og så kom bedre tilbud i mellomtiden. Slik er livet på datingapper. 

Anonymkode: b7ea5...ea3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Personlig har jeg aldri avlyst en date i alle mine år uten en god grunn. Aldri på grunn av kalde føtter. Den eneste grunnen jeg kan tenke meg er sykdom, eller dødsfall i nær omgangskrets.  Med andre ord er lista høy.  Om jeg er usikker avtaler jeg ikke en date med personen i utgangspunktet.  

Og jeg er en kvinne som aldri har avlyst en date.

Hvorfor skal du absolutt dra kjønn inn i denne diskusjonen?

Anonymkode: a77c2...29f

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Problemet er vel at mange tenker akkurat som deg, at det ikke bare er å avlyse (uten god grunn).

Så hva gjør man da, når man (etter man har avtalt å møtes) merker ting som gjør at man vet det er uaktuelt? For eksempel at det kommer frem at han/hun har en interesse man virkelig ikke orker pga dårlig erfaringer, bor så langt unna at hele datinga blir tungvindt, eller snakker om ekser/moren sin etc på en måte som gjør at alle varsellampene blinker.

Jeg har venninner som da har følt seg tvunget til å enten gå på date eller finne på en "god" unnskyldning, fordi de føler de ikke kan være ærlige. Og da kaster man tross alt bort mindre tid på en dårlig unnskyldning.

(Nå snakker jeg altså om ting man vet man ikke ønsker av en partner, uavgengig av grunn, ikke bare små fordommer)

Anonymkode: ef887...80e

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
22 hours ago, AnonymBruker said:

Dating på tinder er uforutsigbart.  

Selvsagt. Ordtaket easy come, easy go skulle vært slagordet for Tinder 🤷‍♂️

Vil du ha større sjanse for noe mer holdbart, er det bedre å møte kvinner og menn på den konvensjonelle måten.

Dessuten er timing, en reel årsak mer ofte enn man skulle tro, og man skal ikke nødvendigvis gjøre årsaken til en flaky date til en personlig overtredelse. I ekte Tinder stil så går man enkelt videre til neste.

Skrevet

Jeg skjønner virkelig ikke problemet med måten hun gav deg beskjed på. Syntes det hørtes fint og ærlig ut. Hun skrev vel litt ekstra langt slik at du ikke skulle føle deg ille. Men virker som om folk blir ekstremt fort snurt, uansett avvisning. Ikke rart det har blitt mer og mer vanlig med ghosting.

Selv har jeg null problem med å forstå at menn og kvinner avlyser dater i ny og ned. Vi er da vel ikke en gjeng med roboter med perfekte liv og perfekte følelser og livet er perfekt og alt går som smurt. Man kan møte motstand, som gjør det vanskelig å date. Både utenfra og innenfra. Det er ikke en lek å treffe nye mennesker. Det kan være mange følelser og tanker inne i bildet, for mange. Dårlige erfaringer, dårlig selvbilde, stress og mas i hverdagen, nervøsitet, usikkerhet.

Det som er problemet med nett-dating og Tinder dates er at det kjennes ut som om man skal på jobbintervju. Det kjennes veldig prestasjonsbasert ut. Det er ikke en naturlig måte å treffe folk på. I det virkelige liv har man en gjentakelses-faktor, som gjør at en person kan bli mer og mer interessant jo flere ganger man treffest. Jeg har opplevd å møte menn jeg ikke hadde sansen for i det hele tatt, men jo mer vi møttes (ofte tilfeldig) jo mer likte jeg han. Og til slutt kunne denne mannen bli verdens nydeligste menneske i mine øyne.
På slike Tinder-dates har man det ikke slik. Hvis man ikke opplever umiddelbar kjemi så slettes man jo bare også er det over på en ny date. Med denne kunnskapen i bakhodet så kan det bygges opp en enorm nervøsitet hos mange.

Jeg tror man kommer mye lengre med datingen om man er litt mer chill, avslappa. Ikke tar alt så seriøst og er litt mer rause med hverandre. Kanskje fikk denne kvinnen kalde føtter der og da, men kanskje føler hun seg annerledes litt senere? Ville du vært åpen for en date med henne da? Eller ble du såpass snurt at denne kvinnen havnet rett i kastebunken?

Noen sletter jo matcher bare de ikke varer på melding på x antall timer. Jeg synes det er ufattelig teit. Hvorfor ikke bare  litt mer åpen og tålmodig med hverandre? Dating kan sikkert føles som et spill. Med spilleregler og nivåer og mål som skal nås. Men livet er ikke et spill. Og mennesker er ikke spillebrikker.

Anonymkode: 88dc9...018

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Har ombestemt meg mange ganger, aldri turt å si sannheten. Har opplevd til og med med rett frem meldinger uten hvite løgner at mannen blir forbanna. Orker ikke det. Skylder på ikke klar, travel periode eller at jeg ble syk eller lignende. 

Anonymkode: 806ad...149

• Nyttig 4
Skrevet

Jeg avlyste en date slik en gang. Var riktignok date nr 2. Jeg hadde to første dates med to menn på samme uke. Ene hadde jeg mer forbindelse med og valgte derfor å si til han andre at jeg måtte jobbe mye, ikke var klar enda og ønsket han lykke til videre. Nevnte ikke at jeg hadde hatt en date med hver av dem... Det endte jo opp med at han fikk total hjertesorg. Både han og kompiser av han ringte meg i ett år etterpå og han kjørte forbi jobben min i håp om å se meg. Han falt ganske hardt, men han hadde ikke vært riktig mann. Hadde jeg vært ærlig og sagt jeg likte en annen mann bedre ville han nok kanskje ikke ringt slik, men han var en fyr som ikke ville gitt opp med det første uansett.

Anonymkode: 5035a...179

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hun har funnet noen hun vil ha mer enn deg. Det er ikke vingling, hun ville treffe deg, og så kom bedre tilbud i mellomtiden. Slik er livet på datingapper. 

Anonymkode: b7ea5...ea3

Mye mulig, men da gikk det fort i svingene.  Da kunne en heller vært ærlig og sagt at en traff en annen.  Men ja,  fullstendig klar over det uforutsigbare livet på datingapper. Vært på tinder altfor lenge til å bli overrasket av noe lenger😅

Skrevet

Problemet er vel at mange tenker akkurat som deg, at det ikke bare er å avlyse (uten god grunn).

Så hva gjør man da, når man (etter man har avtalt å møtes) merker ting som gjør at man vet det er uaktuelt? For eksempel at det kommer frem at han/hun har en interesse man virkelig ikke orker pga dårlig erfaringer, bor så langt unna at hele datinga blir tungvindt, eller snakker om ekser/moren sin etc på en måte som gjør at alle varsellampene blinker.

Jeg har venninner som da har følt seg tvunget til å enten gå på date eller finne på en "god" unnskyldning, fordi de føler de ikke kan være ærlige. Og da kaster man tross alt bort mindre tid på en dårlig unnskyldning.

(Nå snakker jeg altså om ting man vet man ikke ønsker av en partner, uavgengig av grunn, ikke bare små fordommer)

Anonymkode: ef887...80e

I dette tilfellet hadde vi ikke kommunikasjon etter at vi avtalte date. Kanskje det ble feil og🙈 Uansett, om en er så usikker på datingen burde en ikke være så frempå i begynnelsen og så lande en date med voldsom entusiasme. Om hun var skeptisk i utgangspunktet hadde det vært bedre å avvente, eller bare ikke avtale noe. Enklere å forholde seg til.  

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har ombestemt meg mange ganger, aldri turt å si sannheten. Har opplevd til og med med rett frem meldinger uten hvite løgner at mannen blir forbanna. Orker ikke det. Skylder på ikke klar, travel periode eller at jeg ble syk eller lignende. 

Anonymkode: 806ad...149

Dette bekrefter min teori på at en ofte ikke er helt ærlig på tinder.  Det skyldes nok avstanden og at en kanskje er for lite investert til å bare være ærlig og si det som det er.  

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg skjønner virkelig ikke problemet med måten hun gav deg beskjed på. Syntes det hørtes fint og ærlig ut. Hun skrev vel litt ekstra langt slik at du ikke skulle føle deg ille. Men virker som om folk blir ekstremt fort snurt, uansett avvisning. Ikke rart det har blitt mer og mer vanlig med ghosting.

Selv har jeg null problem med å forstå at menn og kvinner avlyser dater i ny og ned. Vi er da vel ikke en gjeng med roboter med perfekte liv og perfekte følelser og livet er perfekt og alt går som smurt. Man kan møte motstand, som gjør det vanskelig å date. Både utenfra og innenfra. Det er ikke en lek å treffe nye mennesker. Det kan være mange følelser og tanker inne i bildet, for mange. Dårlige erfaringer, dårlig selvbilde, stress og mas i hverdagen, nervøsitet, usikkerhet.

Det som er problemet med nett-dating og Tinder dates er at det kjennes ut som om man skal på jobbintervju. Det kjennes veldig prestasjonsbasert ut. Det er ikke en naturlig måte å treffe folk på. I det virkelige liv har man en gjentakelses-faktor, som gjør at en person kan bli mer og mer interessant jo flere ganger man treffest. Jeg har opplevd å møte menn jeg ikke hadde sansen for i det hele tatt, men jo mer vi møttes (ofte tilfeldig) jo mer likte jeg han. Og til slutt kunne denne mannen bli verdens nydeligste menneske i mine øyne.
På slike Tinder-dates har man det ikke slik. Hvis man ikke opplever umiddelbar kjemi så slettes man jo bare også er det over på en ny date. Med denne kunnskapen i bakhodet så kan det bygges opp en enorm nervøsitet hos mange.

Jeg tror man kommer mye lengre med datingen om man er litt mer chill, avslappa. Ikke tar alt så seriøst og er litt mer rause med hverandre. Kanskje fikk denne kvinnen kalde føtter der og da, men kanskje føler hun seg annerledes litt senere? Ville du vært åpen for en date med henne da? Eller ble du såpass snurt at denne kvinnen havnet rett i kastebunken?

Noen sletter jo matcher bare de ikke varer på melding på x antall timer. Jeg synes det er ufattelig teit. Hvorfor ikke bare  litt mer åpen og tålmodig med hverandre? Dating kan sikkert føles som et spill. Med spilleregler og nivåer og mål som skal nås. Men livet er ikke et spill. Og mennesker er ikke spillebrikker.

Anonymkode: 88dc9...018

Enten slettet hun profil, eller så bare fjernet hun meg etter at jeg svarte "Den er god. Takk for beskjed." På at hun ikke kunne/ville møtes likevel.  Dersom en er så frem og tilbake i utgangspunktet er det kanskje like greit.  

Jeg ville ha vært åpen til henne dersom hun hadde tatt initiativ på nytt. Hun avlyste ihvertfall ikke samme dag og kom med en grunn uavhengig om det var reellt.  Jeg tenker som så at en alltid fortjener en ny sjanse.  Dersom det bare ble surr og hun var uforutsigbar for andre gang hadde det drrimot vært kroken på døra.  

Skrevet

Og jeg er en kvinne som aldri har avlyst en date.

Hvorfor skal du absolutt dra kjønn inn i denne diskusjonen?

Anonymkode: a77c2...29f

Det er fordi min erfaring er dating med kvinner.  Jeg har ikke erfaring i å date menn, men regner med det finnes tilfeller andre veien også.  Har du ofte opplevd at menn avtaler en date for så å ikke gjennomføre? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...