Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor har småbarnsforeldre ofte en trang til å ha med barna sine i barnevogn over alt? Helst når ting skjer i byen og det generelt kryr av folk over alt og det er trangt om plassen fra før. En ting er jo det at disse barnevognene tar plass og at småbarnsforeldrene skal stille seg på tvers for å blokkere alt av vei i folkemengden. En annen ting er jo barnet som ligger i denne vogna. Kan jo umulig være behagelig med alt støyet, folk som dulter borti vogna osv. 

Anonymkode: 23363...263

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så du mener alle småbarnsforeldre skal mure seg inne til barnet greier å stå og gå på diverse arrangementer i timesvis selv? 🤔

• Liker 22
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvordan løser du det da? Sitter hjemme til barna er blitt store?

Anonymkode: 17356...d66

• Liker 3
Skrevet

Barna sover best med litt lyd og bevegelse rundt vogna, så ikke tenk på det :) Veldig rar ting å irritere seg over uansett.. Det er jo ikke SÅ trangt i byen da. 

Anonymkode: 3c057...5a2

• Liker 3
Skrevet

Kanskje du skal slå opp hensikten med en barnevogn?

Anonymkode: 224b8...6d2

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Du må tulle? 😅 

eller mener du helt seriøst ar vi som har små barn skal holde oss hjemme til barna er store nok til at behovet for barnevogn ikke er der lengre? 

• Liker 2
Skrevet

Vogna er med for å ha ungen og alt utstyret med. Hvordan skulle man ellers fått alt med seg?

Barna våre har sovet best med litt støy rundt seg. Støvsuging, trafikkstøy, andre barn i huset etc. 

Mens andre må ha det helt stille. Barn er forskjellige.

Skrevet

Du vet. Ikke alle barn vil sitte i bæresjal eller bæremeis, særlig ikke nå på sommeren hvor det er varmt. 

Anonymkode: afd3d...a09

• Liker 2
Skrevet

Fordi det er tungt å bære barna i timevis vel?

• Liker 10
Skrevet

Hva er alternativet? Jeg har ikke kropp til å bære baby, utstyr og ting jeg handler i timesvis. Å parkere vogna i sentrum er uaktuelt, og da må jeg uansett bære rundt på alt jeg handler mens jeg er der.

Baby stortrives. Masse lyder og bevegelse, og når vi setter oss for litt amming er vogna en fin skjerm mot inntrykk.

Man kan selvfølgelig kjøre bil, men da må jeg oppta parkeringsplass fra noen som faktisk trenger det.

Anonymkode: adb39...a5f

• Liker 1
Skrevet

Vel.. i byen jeg bor,er det bare busser uten setebelter,så jeg har vogn med overalt,for ungen er tryggest i vogna med selene,bakovervendt. Skal vi noe sted uten å ta buss,blir ungen fortere sliten i beina enn meg,så da trenger vi også vogn. 

Anonymkode: b13b7...eda

Skrevet

Mener du at de med små barn da aldri skal få gå noe sted? 

Eller mener du seriøst at de skal BÆRE ungen sin overalt, i tillegg til stelleveske, osv? Og eldre barn? 

Anonymkode: 9f282...e76

Skrevet

De er for små til å være alene hjemme, for tunge til å bære i flere timer sammen med alt en må ha med seg i tillegg. 

Anonymkode: ee3fd...683

Skrevet

Man tar jo babyen/barnet med selv, og det er praktisk med vogn for å få med seg babyen/barnet, utstyr og det man ev. handler. 

Nå har jeg riktignok gått mye mer med bæresjal og bæresele da barna var bittesmå. Det er også praktisk, noen ganger mye mer praktisk, men vogn er også fint å bruke. 

Men jeg er enig med deg i at en del godt kunne hatt litt mer vett i bruk av barnevogn, ikke sperre ved å ha vogna på tvers osv. Synes dog de fleste tar hensyn.

Anonymkode: c2cdb...c42

Skrevet

Haha, altså, man sier jo at det ikke er noen du me spørsmål.. Men DETTE var et skikkelig DUMT spørsmål 😂👍 gratulerer med det! 

Anonymkode: 9911b...b73

• Liker 1
Skrevet

Eh... det er mye farligere å gå med et lite barn/baby i armene. Selv babysele er utrykt. For det er så forbanna lett å snuble og da er det gjort. Spesielt når man går ute på alt slags underlag. 

Et barn som kan gå er lett å miste. Det tar bare to sekunder og de kan forsvinne på et blunk. Det er også veldig mange som ikke ser seg for og vil da direkte gå på barnet og da vil ungen snuble og falle på snørra. 

Ja, det er mange som kan tenke seg litt om når det kommer til plassering av vogn. Mange oppfører seg som om de har skapt det menneske som vil finne opp kuren for kreft. Så de eier hele verden og forventer at alle skal bøye seg etter dem og deres arving. Men det er ikke et vogn-problem, det er et person-problem. 

Nei vet du hva. Det er lov å tenke bittelitt før du lager en tråd om noe så patetisk og idiotisk. Barnevogner er tryggere for alle. 

Jeg har ikke barn selv, men evner å tenke for det.  

Anonymkode: 17912...46b

Skrevet

😅 Med en bismak...Godt du er over barnevognstadiet - personlig, og ev. egne barn. Er du helt dust?? Best å tilbringe tid hjemme utenom jobb...

Anonymkode: 505eb...06e

Gjest Chicchi
Skrevet

Dette må være trolletråd.

Vi er ment for å dele verden, selv om noen tar mer plass en andre.

Skrevet

Hvis du har et problem med at andre mennesker lever livet sitt på normalt vis må du nesten bare mure deg inne hjemme. Verden eksiterer ikke for din skyld selv om du tydeligvis er dum nok til å tro det. 

Anonymkode: 7d0c1...8c7

Skrevet

Fordi at det å bære en baby i flere timer er drepen. Å man skal i tillegg ha med seg stellesaker, egen veske, kanskje en jakke i tilfelle regn osv. 

Anonymkode: 775aa...269

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...