AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #1 Skrevet 21. august 2022 Dette er lenge siden nå, men da jeg var veldig ung (18 år)ble jeg gravid. Jeg var ikke klar for barn og tok abort. Sa det til venninna mi. Hun sa jeg var egoistisk og at jeg burde tenke på henne også som faktisk ønsket seg barn. Altså, at jeg tok abort, hvorfor skulle det påvirke hennes ønske? Etter det pratet hun ikke med meg, er mange år siden og hun har fortsatt ikke pratet så mye til meg, jeg har spurt hvorfor hun reagerte sånn men det har hun unngått å svare på. Jeg tenker på det enda. Hvorfor reagerte hun sånn? Er det vanlig? At jeg tok abort hindrer jo ikke henne i å få barn.Hun har ikke fått noen enda da. Anonymkode: 174e0...250
got2go Skrevet 21. august 2022 #2 Skrevet 21. august 2022 Hvorfor bryr du deg om dette så mange år etter? 5
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #3 Skrevet 21. august 2022 Ja det er vanlig, min mamma klarte å si «du har fratatt meg mulighet til å bli mormor». Hu hadde da fire barnebarn og jeg var 19år… Anonymkode: 85dc9...a9e 1 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #4 Skrevet 21. august 2022 Hun ønsker seg et barn, men har ikke fått det ennå.. som i at hun ikke klarer og bli gravid? Eller har hun ikke prøvd? Anonymkode: ca6f4...83a
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #5 Skrevet 21. august 2022 got2go skrev (Akkurat nå): Hvorfor bryr du deg om dette så mange år etter? Tenker på det enda. Sånn er det. Anonymkode: 174e0...250 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #6 Skrevet 21. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja det er vanlig, min mamma klarte å si «du har fratatt meg mulighet til å bli mormor». Hu hadde da fire barnebarn og jeg var 19år… Anonymkode: 85dc9...a9e Men denne venninnen har jo ikke 4 barn. Anonymkode: ca6f4...83a
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #7 Skrevet 21. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hun ønsker seg et barn, men har ikke fått det ennå.. som i at hun ikke klarer og bli gravid? Eller har hun ikke prøvd? Anonymkode: ca6f4...83a Jeg vet ikke så mye om det. Vet bare at hun ikke har barn. Hun har samboer. Anonymkode: 174e0...250
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #8 Skrevet 21. august 2022 For ei jævlig sær venninne. Hadde hun virkelig lyst på barn når hun var 18 og hva i huleste har det med deg å gjøre?? Man kan jo ikke beholde unger bare fordi gud og hverman har lyst på unger!! Tror du har det best uten henne. Anonymkode: c99ff...78e 10
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #9 Skrevet 21. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hun ønsker seg et barn, men har ikke fått det ennå.. som i at hun ikke klarer og bli gravid? Eller har hun ikke prøvd? Anonymkode: ca6f4...83a Hvilken rolle spiller det? Anonymkode: c99ff...78e
Lorieen Skrevet 21. august 2022 #10 Skrevet 21. august 2022 Merkelig. Dine svangerskap og aborter har jo ingenting med hennes barneønske å gjøre. Dere er to ulike individer. Hadde dere vært sammenvokste tvillinger hadde det vært noe annet. 6
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #11 Skrevet 21. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): For ei jævlig sær venninne. Hadde hun virkelig lyst på barn når hun var 18 og hva i huleste har det med deg å gjøre?? Man kan jo ikke beholde unger bare fordi gud og hverman har lyst på unger!! Tror du har det best uten henne. Anonymkode: c99ff...78e Ja. Ja er det jeg syns er rart at hun reagerte på også, det har jo ikke noe med meg å gjøre. Ja hun hadde lyst på barn når hun var 18. ja, du har sikkert rett. Anonymkode: 174e0...250
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #12 Skrevet 21. august 2022 Høres ikke ut som en venninne, for en ekkel og egoistisk ting å si. Det er bortkastet for deg å lure på hvorfor hun reagerer slik hun gjorde når til og med hun selv ikke gir deg noen svar. La det være, behold henne i fortiden der hun hører til. Anonymkode: e59c7...681 6
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #13 Skrevet 21. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så hun forventet mer eller mindre at du skulle få dette barnet og gi det til henne eller noe slikt? Kanskje du skal la være å ta abort neste gang og tilby denne løsningen 😝 Anonymkode: 687a6...126 Ja skulle nesten tro det. Ja kanskje det gitt 😅 Anonymkode: 174e0...250
jordbær86 Skrevet 21. august 2022 #14 Skrevet 21. august 2022 Det er jo noen som mener at folk som ikke ønsker barn er ego fordi de ikke tenker på de som ikke kan få men som ønsker seg. Syns det er rart, det har jo ingenting med dem å gjøre. 3
JegMotStrømmen Skrevet 21. august 2022 #15 Skrevet 21. august 2022 Dere var vel unge begge to. Det var en selvfølge at du skulle velge det som passet best i din situasjon. Men jeg tenker at kanskje denne venninna hadde fått beskjed nylig om at hun ikke kunne få barn, og at det var såpass sårt for henne da at hun ordla seg feil. 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #16 Skrevet 21. august 2022 Like logisk som at barn skal spise opp maten sin pga de barna som sulter... Jeg var ufrivillig barnløs i 8 år. I løpet av den perioden tok en venninne abort, mens andre venninner fikk både 2 og 3 barn. Ingen av delene hadde noe med meg å gjøre eller påvirket meg på noen måte. Jeg ønsket selvsagt at jeg også ble gravid, men det var jo ikke deres skyld. Anonymkode: 3da8d...39f 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #17 Skrevet 21. august 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Hvilken rolle spiller det? Anonymkode: c99ff...78e Hvis venninnen er ufrivillig barnløs og prøver og få barn kan det være et sårt. Det kan forklare reaksjonen. Lurte på om det var tilfellet her, utifra hi kunne det virke slik uten at det ble skrevet direkte. Anonymkode: ca6f4...83a 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #18 Skrevet 21. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er lenge siden nå, men da jeg var veldig ung (18 år)ble jeg gravid. Jeg var ikke klar for barn og tok abort. Sa det til venninna mi. Hun sa jeg var egoistisk og at jeg burde tenke på henne også som faktisk ønsket seg barn. Altså, at jeg tok abort, hvorfor skulle det påvirke hennes ønske? Etter det pratet hun ikke med meg, er mange år siden og hun har fortsatt ikke pratet så mye til meg, jeg har spurt hvorfor hun reagerte sånn men det har hun unngått å svare på. Jeg tenker på det enda. Hvorfor reagerte hun sånn? Er det vanlig? At jeg tok abort hindrer jo ikke henne i å få barn.Hun har ikke fått noen enda da. Anonymkode: 174e0...250 Jeg skjønner jo det kan være sårt for henne, men at hun tenker sånn handler om en form for misunnelse. At du fikk noe hun ikke kunne få, og så valgte du det bort. Men ditt valg har ingenting med henne å gjøre. Om du hadde beholdt barnet, hadde ikke dette økt hennes sjanse for å få barn. Du må bare la henne få føle at det er feil og urettferdig, men det var/er ikke ditt problem eller ansvar. Anonymkode: d34e6...697 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #19 Skrevet 21. august 2022 Skjønner godt at dette var ubehagelig TS og at du fortsatt tenker på det, for her har du jo blitt skikkelig dårlig behandlet! Det er mange grunner til at folk er imot abort (ufrivillig barnløshet, religion, etiske spørsmål ect), men man holder jo virkelig disse tankene for seg selv når en venninne velger å dele noe så privat som at hun har tatt abort. Hvis du på noe tidspunkt vil gjenoppta kontakten med denne venninnen håper jeg du får en skikkelig unnskyldning først. Anonymkode: 22c81...3e3
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #20 Skrevet 21. august 2022 Hun er venninne, ikke en kjæreste. Ditt valg, ikke noe med henne å gjøre. Dummeste jeg har lest.. men det er mye rare folk Anonymkode: 7c880...b86
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå