Gå til innhold

P piller og brun utflod?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Startet opp med p pillene etter ca. et halvt års pause, i juli. Fikk første mens etter å ha gått på de i 5 uker ca. (valgte da pillefri uke pga. virket som mensen kom i gang selv om jeg skulle utsette den). 

Men mensen sluttet onsdag som var, men torsdag/fredag begynte jeg å få brun utflod, tok første pillen igjen i går (etter pillefri uke).

Jeg skal på ferie til neste helg, å skulle så gjerne hatt slutt på dette. Skjønner ikke hvorfor når jeg nettopp har hatt mensen.

Slet med mellomblødninger når jeg gikk på p piller som hadde noe mindre av en type hormon (?), men byttet til disse. Holdt meg da fri fra mellomblødninger etter bytte den gangen, men nå har jeg fått det ved oppstart.

Burde vel bare fortsette, å at det kanskje er en bivirkning? Noen med erfaring?

Anonymkode: c787a...508

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn blir det når du driver og pauser og styrer på. 

Anonymkode: 45f68...8f2

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sånn blir det når du driver og pauser og styrer på. 

Jeg tok et halvt års pause. Det er vel ikke så dumt.

Så startet jeg opp, gikk på de ca. 5 uker, så skulle ha mensen. Da er det vanlig med pillefri uke eller?

Skrevet

Jeg tok et halvt års pause. Det er vel ikke så dumt.

Så startet jeg opp, gikk på de ca. 5 uker, så skulle ha mensen. Da er det vanlig med pillefri uke eller?

Det er ingen grunn til å ta et halvt års pause sånn uten videre. Bare idiotisk.

Skrevet

Det er ingen grunn til å ta et halvt års pause sånn uten videre. Bare idiotisk.

Ja ok, deg om det. Du vet da ikke bakgrunnen for pausen.

Men det er ikke det jeg spør om. Noen ganger må man ha en pause fra hormonene, for å skille hva som er hva av bivirkninger. 

Det skal vel fortsatt ikke gjøre at jeg starter opp med brun utflod.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men det er ikke det jeg spør om. Noen ganger må man ha en pause fra hormonene, for å skille hva som er hva av bivirkninger. 

Det er ikke anbefalt å drive og ta pauser.

Det vet du vel?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke anbefalt å drive og ta pauser.

Det vet du vel?

Sånn, takk til deg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Joda. Oppstart har økt bivirkninger. Du bør regne med irregulariteter de første 2-3 månedene. Dessuten skriver du at du tok pause etter 5 uker. Har du sjekket at merket du går på sier at du kan det? De fleste merker sier du skal ta ett brett (3 uker) og så enten pillefri uke eller gå rett på neste 3-ukers brett. Om du driver og stopper midt i brettet blir det da bare krøll. 

Det er dessuten ikke gitt at du kan «hoppe over» mensen med p-piller. Jeg kan ikke det. Jeg får mensen enten jeg fortsetter på neste brett eller ikke - det har med min personlige reaksjon på pillene å gjøre, og er ikke noe en eneste lege kan fikse. Så selv om «mange» eller «nesten alle» kan gå kontinuerlig et år uten å få mensen betyr ikke det at «alle» kan gjøre det. 

Anonymkode: d8bb4...82f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...