AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #1 Skrevet 21. august 2022 Arbeidet i 2 år som sykepleier og vurderer sterkt å bytte yrke. Drømmer om å arbeide 8-16, ha fri kvelder helger og helligdager og tjene bedre enn dette yrket. Noen forslag? Er åpen for å ta utdannelser, er allsidig. Det er nok liten vits å arbeide andre steder som sykepleier da lønnen er dårlig og stressnivået er høyt. Har arbeidet mest på sykehjem, litt på sykehus og i hjemmesykepleien. Å velge jobb som sykepleier kun innenfor poliklinikk, eller steder der en ikke arbeider turnus blir lønnen for lav da en nesten må jobbe med tillegg for å få en "grei" lønn. Ønsker ikke å slite ut helsen min, samt ser jeg at jeg kommer til å bli enda dårligere i fremtiden. Kanskje bærekraftig for noen, men helsen min kommer ikke til å takle dette over lengre tid. Har egentlig forstått dette da jeg gikk 3 året på sykepleierstudiet, men ønsket å prøve. Har fra før av arbeidet med stressende yrker, taklet dette godt og trodde derfor jeg kom til å tåle sykepleieryrket godt... Uansett, noen ideer til yrker der en enten arbeider 8-16, gjerne har mulighet til fleksitid, hjemmekontor? etc. Trives godt med å arbeide med mennesker, men kan også arbeide "uten" mennesker.Kan vurdere yrker der en jobber noe kveldstid også, ingen problem. Men hovedsak arbeider tidlig Anonymkode: d3c7a...bbf 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #2 Skrevet 21. august 2022 Ta mastergrad/videreutdanning og bli fagspl, årsstudie i ledelse for å bli leder innen helse eller helserett for jobb innen forvaltning. Anonymkode: f04a5...50d 1 1
bettsa Skrevet 21. august 2022 #3 Skrevet 21. august 2022 Videreutdanning som helsesykepleier. Da jobber du på dagtid. Eller ta Videreutdanning innen økonomi og administrasjon. 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #4 Skrevet 21. august 2022 Bli operasjonssykepleier. Lett å få dagjobb, det skrikes etter folk og du kan få utdanningen betalt av sykehuset. Anonymkode: 5e127...7cb
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #5 Skrevet 21. august 2022 Lei av å tørke rumper ? Anonymkode: 739d7...f9a
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #6 Skrevet 21. august 2022 Videreutdanning i ledelse eller i helseinformatikk om du har litt peil på teknologi. Evt noen studier innenfor prosjektledelse, så har du større sjanse for å få prosjektstillinger😊 Ta noen kurs i helserett og søke på saksbehandlerstillinger? Videreutdanning i psykisk helse og jobbe som terapeut i kommunen? Kommunene skriker etter helsesykepleier om dagen, da kan du omtrent få jobb så fort du er tatt inn på studiet, og jobbe ved siden av. Ordinær dagtid, og ofte mulighet for å ta ut avspasering i ferier 🥰☀️ Anonymkode: 85bca...478 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #7 Skrevet 21. august 2022 Jeg tok juss. Tjener ikke mye bedre (men kan om jeg bytter jobb), men det er så verdt å slippe turnus, ha fri helger og helligdager, bestemmer ferien min selv, hjemmekontor, fleksitid, osv. Jeg ga også opp etter to år. Anonymkode: cba14...a3f 2
Curiousine Skrevet 21. august 2022 #8 Skrevet 21. august 2022 (endret) AnonymBruker skrev (7 timer siden): Arbeidet i 2 år som sykepleier og vurderer sterkt å bytte yrke. Drømmer om å arbeide 8-16, ha fri kvelder helger og helligdager og tjene bedre enn dette yrket. Noen forslag? Er åpen for å ta utdannelser, er allsidig. Det er nok liten vits å arbeide andre steder som sykepleier da lønnen er dårlig og stressnivået er høyt. Har arbeidet mest på sykehjem, litt på sykehus og i hjemmesykepleien. Å velge jobb som sykepleier kun innenfor poliklinikk, eller steder der en ikke arbeider turnus blir lønnen for lav da en nesten må jobbe med tillegg for å få en "grei" lønn. Ønsker ikke å slite ut helsen min, samt ser jeg at jeg kommer til å bli enda dårligere i fremtiden. Kanskje bærekraftig for noen, men helsen min kommer ikke til å takle dette over lengre tid. Har egentlig forstått dette da jeg gikk 3 året på sykepleierstudiet, men ønsket å prøve. Har fra før av arbeidet med stressende yrker, taklet dette godt og trodde derfor jeg kom til å tåle sykepleieryrket godt... Uansett, noen ideer til yrker der en enten arbeider 8-16, gjerne har mulighet til fleksitid, hjemmekontor? etc. Trives godt med å arbeide med mennesker, men kan også arbeide "uten" mennesker.Kan vurdere yrker der en jobber noe kveldstid også, ingen problem. Men hovedsak arbeider tidlig Anonymkode: d3c7a...bbf Om du ikke har noe som knytter deg til en plass kan du jo begynne som sykepleier i et vikarbyrå. Da kan du ha lenger friperioder når du ikke vil ta oppdrag men der kan jo du selfølgelig få forskjellige vakter. Enda en bonus er det at du hadde fått sett mer av Norge også Ellers vet jeg at sykepleiere som feks er begynt med koding har fått beholde lønnen inkludert tillegg, men jobber bare dagvakter. https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/sluttet-som-sykepleier-_-tjener-na-45.000-kroner-pa-en-uke-som-vikar-1.16065544 Endret 21. august 2022 av Curiousine 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå