Gå til innhold

den "internasjonale skolen" i Norge, eller i andre land. Noen som har gått der?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noen her som faktisk har studert ved sånne "internasjonale skoler" enten i Norge, eller i noen andre land? eller som har sendt ungene deres til noen sånne skoler?   

er dette egentlig å anbefale? eller burde man heller gå til "vanlige" offentlige skoler, hvis man har noen sånne skoler i nærheten? 

Anonymkode: a6984...e46

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gått på internasjonal skole, ikke i Norge men utlandet. i forskjellige land. Studert? Du er elev, det er jo som vår grunnskole. Som barneskolen og ungdomsskolen, det er privat,koster penger og barn av alle forskjellige nasjonaliteter. Hatt begge våre barn på internasjonal skole her i Norge

Anonymkode: aa751...32f

Skrevet

jeg gjorde det, det var en god opplevelse. Fantastiske lærer og relativt små klasser, 15-20. Men høyt nivå, vi hadde enormt med lekser og aktiviteter. Gikk på internasjonal skole i frankrike, og det var svært mange rikmannsbarn der, så bursdager og sånt lå på et veldig høyt nivå. Vi var ikke rike, men jobben til foreldrene mine, statoil, betalte skolepenger.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

er det noen her som faktisk har studert ved sånne "internasjonale skoler" enten i Norge, eller i noen andre land? eller som har sendt ungene deres til noen sånne skoler?   

er dette egentlig å anbefale? eller burde man heller gå til "vanlige" offentlige skoler, hvis man har noen sånne skoler i nærheten? 

jeg gikk 2 år i london :)

Anonymkode: 259d2...021

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

jeg gikk 2 år i london :)

Anonymkode: 259d2...021

hvordan var det? 

positivt, eller negativt?  

Skrevet

Niesen min har gått på en slik skole her i landet. Det er utrolig bra, de blir flytende i engelsk og har ikke de sosiale problemene andre skoler har fordi de faktisk kan hive ut elever som ikke oppfører seg.

Men jeg tror de mister noe av det sosiale felleskapet som vanlige skolebarn har. Mye utskiftninger av elever fordi mange har foreldre som jobber her en periode.

Anonymkode: 1964f...8f1

• Liker 4
Skrevet

Jeg har to barn på internasjonal skole i Norge. Helt fantastisk. Små klasser, godt miljø. Hos oss er det stabilt, få som slutter. 

Anonymkode: ca5a1...6e5

• Liker 2
Skrevet

Vurderer det til mitt barn som blir utestengt fra de i klassen etter at en lærer hengte hn ut og kjefta på hn  foran hele klassen så ungen fikk ødelagt ryktet sitt basert på noe hn sa som ble totalt misoppfattet… (lærerinna jobber ikke mer, ble flytta, mens ungen fikk ødelagt det sosiale av vedkommende)  men koster det ikke mye da?

Anonymkode: c6890...a90

Skrevet

Gikk på internasjonal skole i utlandet. Har kun gode opplevelser. Det var ingen mobbing og stor aksept for alle typer mennesker. Det var veldig høyt nivå akademisk, og det var forventet at du gjorde det bra på skolen. Når jeg begynte å studere i Norge hadde jeg dekt hele pensum det første året på universitetet. I voksen alder syntes jeg ikke at jeg har noen vesentlige fordeler over folk som har gått på norsk skole, annet enn at jeg er godt kjent med flere kulturer, og gjerne er mer åpen for nye mennesker fra andre land. Jeg hadde ikke hatt noe problem med å sende mine barn på internasjonal skole i småskolen, men jeg kommer til å sende dem på offentlig, norsk skole, med mindre det skulle oppstå noen problemer der. Jeg syntes ikke sluttresultatet er verdt det økonomisk. På VGS hadde jeg definitivt sendt barna på norsk skole, da IB-skolene i norge ikke er spesielt bra, og det er mye lettere å få gode karakterer på norsk VGS. 

Anonymkode: d2edf...afd

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Vurderer det til mitt barn som blir utestengt fra de i klassen etter at en lærer hengte hn ut og kjefta på hn  foran hele klassen så ungen fikk ødelagt ryktet sitt basert på noe hn sa som ble totalt misoppfattet… (lærerinna jobber ikke mer, ble flytta, mens ungen fikk ødelagt det sosiale av vedkommende)  men koster det ikke mye da?

Anonymkode: c6890...a90

Hos oss koster det rundt 35 000 i året for et barn. Ikke gratis nei, men billigere enn den i Oslo/Bærum. 

Anonymkode: ca5a1...6e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...