Gjest Gjest_cesi_* Skrevet 23. november 2005 #1 Skrevet 23. november 2005 hei! trenger noen synspunkter. har et barn på 2 år. er gift med faren. fra tidligere har han ett barn på 10 år. problemet mitt er at hans foreldre gjør veldig forskjell på barnebarna sine. den eldste blir fulgt opp på alle måter, men den minste får ingen oppmerksomhet eller noe av dems tid. det eldste barnebarnet bor hos sin mor(min manns x). all kontakt med dette barnet foregår gjennom moren selvom vi har henne hos oss annenhver helg og i alle ferier. hit kommer de aldri. jeg har alltid vært blid og positiv mot dem, men føler jeg stanger!! kommer ikke inn i familien. hos oss hadde de kunnet hilse på begge barnebarna. blir lei meg for at minstemann ikke får kontakt med besteforeldrene sine. kjenner jeg blir veldig sjalu på min manns x. jeg har verdens beste kontakt med hans datter,og hun elsker å være hos oss. prøver å være en snill og god "stemor" -noe som faller veldig lett da jeg er meget glad i henne. dette går veldig inn på meg, og jeg og min mann krangler mye om dette temaet. han forstår meg, men synes jeg tar det for hardt. jeg mener han er feig som ikke tar det opp med foreldrene sine. avstand er ikke problemet da vi kun bor 1 mil fra hverandre. de har vært her 2 ganger på ett år, og når vi trenger barnepike, passer det aldri. den eldste blir hentet titt og ofte til kos og hygge. hva skal jeg gjøre? dette gnager.
Leanne Skrevet 23. november 2005 #2 Skrevet 23. november 2005 Hva med å ringe bort en helg og si at barnebarnet savner besteforeldrene og spør om de vil enten komme på middag, eller om det passer at dere kommer en liten tur. Kanskje både du og barnet ditt får bedre kontakt med dine svigerforeldre... Hvis det ikke bedrer seg kan du prøve å ta det opp med dine svigerforeldre selv, si at du mener kontakten mellom barnet ditt og dem kanskje ikke er så bra som du hadde håpet det ville bli, og at du ønsker dere kan ha mer kontakt i tiden fremover... Lykke til
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2005 #3 Skrevet 24. november 2005 Her bør din mann ta samtalen med sine foreldre. Han kan da umulig være tjent med at hans barn opplever forskjellsbehandling. Har selv mine, dine og våre barn og opplever fra begge sider at de barna som ikke bor sammen med begge foreldre er det "synd" på og derfor skal det overkompanseres fra besteforeldrene. Dette gjelder både mine og hans foreldre, men hans foreldre driver det vel langt.. Selv om det er naturlig at hans foreldre har et godt forhold til hans x så er det enda mer naturlig at de besøker dere når dere har begge barna.Synes det er respektløst av de å opprettholde nær kontakt med eksen når det betyr at du blir ekskludert. Begge deler hadde fint gått an.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå