Gjest Lija Skrevet 21. august 2022 #1 Skrevet 21. august 2022 Vi skal sende inn ønsker for årsturnus nå, men jeg aner ikke hva jeg skal ønske😆 Har gått i rullerende turnus i årevis og synes det er ok. Hva er dere fornøyd med i deres turnus?
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #2 Skrevet 27. august 2022 Jeg hadde årsturnus før og elsket det. Det gav la langt mer fleksibilitet til å bestemme året selv slik jeg ønsket det. Det er gjerne et par "regler" en må forholde seg til, så jeg startet alltid med å plotte inn de først. F. Eks hos oss 5 helligdager på ukedager. Der plottet jeg inn de jeg gav fullstendig beng i som 1 mai, himmelspretten etc. Og deretter alle helgene vi måtte ha. Der kan du forsøke å sette opp hvordan du vil ha helgene dine. Om du liker sen, tidlig, sen så skriver du det. Eller du kan skrive sen, sen, sen, og f.eks be om at du ønsker turnusfri på mandager etter arbeidshelg (det er så undervurdert!🤩), eller at en vil ha turnusfri på f. eks onsdager. En kan ofte komme med spesifikke ønsker som et kommentarfelt også, som at en ønsker turnusfri på den og den datoen (fordi det er ditt barns burdag, mor skal feire 60 år, du reiser bort på langhelg) Også kan du skrive at du ønsker juleaften fri, men heller kan arbeide noe annet. Alt er lov, men det er ikke nødvendigvis at det blir tatt til følge. Poenget er at folk er såpass forskjellige, og de har ulike ønsker slik at de få alltid puslet det i hop. Men dersom du ikke plotter det inn, eller skriver noe som et ønske, kan du i alle fall ikke regne med at det blir som du vil. Jeg var i alle fall veldig fornøyd med årsturnus og så nærmest på det som en slags ønsketurmus. Jeg hatet natt, selv om jeg arbeidet i en rundturnus hvor det var forventet. Jeg oppgav det imidlertid som et ønske som minst mulig og gjerne ikke mer enn 2 netter på rad, men at jeg heller kunne arbeide mer kveld. Dermed jobbet jeg ikke natt på 3 år. Anonymkode: 2e2b9...af6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå