Gå til innhold

Singel mor på 40, ny kjæreste som er arbeidsgal men har mange barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har møtt en herlig mann og er veldig glad for det. Han er sånn jeg har drømt om, mann med familie, kjærlig, snill og morsom. 

Men, han jobber mye. Også i helgene. Han har 2 barn, to i barneskolealder. Jeg har et barn. 

Jeg er hjemmekjær, ønsker meg et fint hjem og gjerne flere barn. Han vil ut i verden, reise, leke seg, jobbe på spennende prosjekter. Jeg liker at ting er rolig og gjerne likt. Han tar meg med på plutselige kostbare utflukter og vil leve livet. 

Før slet jeg med et samliv hvor mannen ville jobbe, og jeg var fast hjemme. Boligen var ikke viktig for mannen, for der var han omtrent ikke. Det ble brudd da han jobbet så mye at vi sluttet å ha kontakt..

Nå er jeg engstelig for hvordan livet skal bli med en ny slik mann som ikke vil roe seg. Redd for at jeg blir sittende alene med barna i hans uker. Gjerne i en litt for trang leilighet. 😵💫 men jeg tror jeg hadde greid å ha det bra om boligen var stor nok.. med hage, basseng og nok plass for kaoset som er 3 viltre barn. Men frykten for at han skulle ønske å bo så billig som mulig er jo der. Jeg vil ha et deilig hjem..

Slik som det er nå, så gjør det jo ikke meg at han jobber masse. Men det går utover barna som plasseres hos bestemor eller hos mor, som kanskje helst hadde ønsket seg litt ro. 

Hvorfor dater jeg han sier du. Vel han er den beste jeg har funnet på to år. Alle andre jeg har dater har slitt med noe, ofte økonomi. Jobb mm. Jeg er liksom ikke god nok for en mann som har alt på stell... 😔

Anonymkode: cb409...5ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nesten du burde revurdere forholdet. Spesielt når han har barna og de plasseres overalt ellers enn at han tar seg av de selv. Han kommer ikke til å roe seg ned med jobbing eller være mer hjemme dersom dere skulle fått et barn til. Jeg hadde nok personlig valgt å være singel og alene enn å være så mye alene i et forhold fordi jobben er viktigere.  

Anonymkode: e64e1...af3

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tror nesten du burde revurdere forholdet. Spesielt når han har barna og de plasseres overalt ellers enn at han tar seg av de selv. Han kommer ikke til å roe seg ned med jobbing eller være mer hjemme dersom dere skulle fått et barn til. Jeg hadde nok personlig valgt å være singel og alene enn å være så mye alene i et forhold fordi jobben er viktigere.  

Blir nok ikke et barn til tror jeg. Og ja, jeg tror du er inne på noe. 

Men det er så vanskelig å finne en mann som setter hjem og barna først og som vil ha et sunt samliv. Føles som at livet da ikke blir spennende nok, på en måte. 🥲 

Skrevet

At du gidder å ta deg av en annen mann sine drittunger mens han gjør som han vil. Mange skilte menn som har barn,finner seg ei dame bare for å bruke dem til akkurat det der.

Anonymkode: 9a0e1...fb4

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

At du gidder å ta deg av en annen mann sine drittunger mens han gjør som han vil. Mange skilte menn som har barn,finner seg ei dame bare for å bruke dem til akkurat det der.

Anonymkode: 9a0e1...fb4

Målet er jo å finne en mann som også bryr seg om mitt barn da. Jeg må jo være meg selv. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Men det er så vanskelig å finne en mann som setter hjem og barna først og som vil ha et sunt samliv. Føles som at livet da ikke blir spennende nok, på en måte. 🥲 

Må du ha en mann? Du velger heller å være i forhold hvor du ikke har det bra, og må gå på akkord med deg selv, framfor å være alene. Sånt fatter og begriper jeg ikke. Mannfolk er virkelig ikke så mye å hige etter at jeg tar en som "er den beste du har møtt på to år".

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Du må sette som krav at han tar hovedomsorgen for egne barn når de er hos dere, han kan ikke jobbe ekstra de ukene han har samvær. Du skal ikke være hushjelp, kokk og barnepasser, mens han er borte. Du skal ikke se ungene hans mer enn du gjør. 

Tror dessverre en del samværsfedre finner seg nye damer mest for å ha hjelp m barn og hus.

Anonymkode: 06ce5...a20

• Liker 3
Skrevet
Era Vulgaris skrev (2 minutter siden):

Må du ha en mann? Du velger heller å være i forhold hvor du ikke har det bra, og må gå på akkord med deg selv, framfor å være alene. Sånt fatter og begriper jeg ikke. Mannfolk er virkelig ikke så mye å hige etter at jeg tar en som "er den beste du har møtt på to år".

Vel, jeg vet ikke med deg. Men ja jeg ønsker meg en familie. Jeg trives jo godt alene, men jeg ønsker meg en gjeng å være glad i, og som er glad i meg og mitt barn. Jeg har ikke lyst å leve hele livet alene og dø ensom, ikke være forelsket, aldri ha noen å støtte eller støtte seg til. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du må sette som krav at han tar hovedomsorgen for egne barn når de er hos dere, han kan ikke jobbe ekstra de ukene han har samvær. Du skal ikke være hushjelp, kokk og barnepasser, mens han er borte. Du skal ikke se ungene hans mer enn du gjør. 

Tror dessverre en del samværsfedre finner seg nye damer mest for å ha hjelp m barn og hus.

Anonymkode: 06ce5...a20

Ja, noen som holder fortet. Men jeg kan ikke repetere krisen jeg var for noen år tilbake 🥲

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vel, jeg vet ikke med deg. Men ja jeg ønsker meg en familie. Jeg trives jo godt alene, men jeg ønsker meg en gjeng å være glad i, og som er glad i meg og mitt barn. Jeg har ikke lyst å leve hele livet alene og dø ensom, ikke være forelsket, aldri ha noen å støtte eller støtte seg til. 

Nei, folk er jo forskjellige. Men jeg ville aldri valgt å være i et forhold bare for å slippe å være alene. Du opprettet vel denne tråden av en grunn.

• Liker 1
Skrevet

Er to barn mange barn?

Anonymkode: b5b9b...1c2

Skrevet (endret)
Era Vulgaris skrev (6 minutter siden):

Nei, folk er jo forskjellige. Men jeg ville aldri valgt å være i et forhold bare for å slippe å være alene. Du opprettet vel denne tråden av en grunn.

Det hjelper nok å skrive det ut. 🤔

Endret av lillevill
Skrevet

Du vil gjerne ha stor bolig, med hage og basseng. Er ikke billig - noen må jobbe for det. Antakelig mye også

Anonymkode: 0a260...309

Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Vel da burde du finne en mann som har samme prioriteringer og mål med livet som deg selv.  Og det virker jo da som dere allerede har en annen tilnærming til både parforhold og oppdrager-rolle, og da blir nok ikke dette et forhold du egentlig vil ha. 

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Målet er jo å finne en mann som også bryr seg om mitt barn da. Jeg må jo være meg selv. 

Jo, klart. Men virker det som han er oppriktig glad i selv sine egne barn når han plasserer dem overalt i stedet for å ta seg av dem selv? Da vil jeg nok tro han ikke har samme type familieverdier som deg. 

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Og det kommer den dagen du finner ut hva slags mann du egentlig ønsker og vil ha, og ikke tar til takke med en som er "grei og snill" men ikke deler samme verdier ellers. 

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ja, noen som holder fortet. Men jeg kan ikke repetere krisen jeg var for noen år tilbake 🥲

Nettopp, så da bør du jo unngå å havne i den samme fella en gang til. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Du vil gjerne ha stor bolig, med hage og basseng. Er ikke billig - noen må jobbe for det. Antakelig mye også

Anonymkode: 0a260...309

Det jeg har opplevd før da, er at mannen HAR drømt om det samme, men prioriterer andre ting enn hjemmet fordi det er mer spennende å kjøpe slike ting. Opplevelser og reiser da. Basseng er bruksting som er for familien, ikke de voksne. 

Jeg liker å reise jeg og, men blir mer lykkelig av å gi barna et hjem med boltreplass. Reiser blir jeg litt gåen av. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Nettopp, så da bør du jo unngå å havne i den samme fella en gang til

Tror ikke jeg greier å finne en slik mann. 😬 de er så sjeldne.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan skal han bry seg om ditt barn hvis han aldri er hjemme?

Du blir en hushjelp/barnevakt- samboer. Får du betaling for dette? Avkastning og pensjon for alle pengene han tjener gratis med din hjelp?  Bil du ha krav på eller eie halvparten av tingene han anskaffer seg (basseng og hus osv) på bekostning av ditt bidrag i dette?

Hmm så blir d brudd og du sitter igjen med nada.

må isåfall gifte deg- slik at du har krav på opptjent formue

Anonymkode: e5b90...c72

Skrevet

Har du aldri vært i jobb??

Anonymkode: afae0...1f4

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har du aldri vært i jobb??

Anonymkode: afae0...1f4

Jeg jobber ja. Fulltid.- ts. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvordan skal han bry seg om ditt barn hvis han aldri er hjemme?

Du blir en hushjelp/barnevakt- samboer. Får du betaling for dette? Avkastning og pensjon for alle pengene han tjener gratis med din hjelp?  Bil du ha krav på eller eie halvparten av tingene han anskaffer seg (basseng og hus osv) på bekostning av ditt bidrag i dette?

Hmm så blir d brudd og du sitter igjen med nada.

må isåfall gifte deg- slik at du har krav på opptjent formue

Anonymkode: e5b90...c72

Skal ikke gå i kvinnefella.. jeg er sånn som fikser opp bolig og investerer lurt. Men sliter med å finne en mann som også er interessert i "hjemmet" på samme måte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...