Gå til innhold

Føler menn ser på meg som fritt vilt de skal jakte for sin egen fantasi.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter at jeg ble skilt for to år siden har andre menn vist stor interesse for meg. Alt fra tinder, gifte menn, kompiser til venner, ukjente, kollegaer og flere. Men alle disse viser tydelig interesse for FF-forhold eller ONS. De aller fleste klarer jeg å luke ut på første samtale/melding hva de ønsker. Det er uaktuelt for meg å drive å "ligge rundt". 

Så datet jeg en fra tinder i ca 6 mnd. Vi hadde utrolig god kjemi og masse fellesinteresser og verdier. Vi snakket om alt mulig hele tiden. Timesvis i telefonen nesten daglig og fant på flere aktiviteter og fellesprosjekter sammen i helgene når begge hadde barnefri. Dette er en å satse på tenkte jeg, så jeg sa jeg ønsket å bli offisielle kjærester. Da sa han nei og backet ut. 

Da jeg snakket med han om dette i etterkant, så gav han meg en forklaring. Jeg er høyt utdannet, naturlig vakker, har et utrolig empatisk smil og øyne, har høytstående jobb, og kler meg svært flott og veldig intelektuell, samt at jeg oser god selvtillit, sa han til meg. Dette er alt en mann ønsker i sin drøm/fantasi. Og han antok at det er det som gjør at så mange menn ikke ser på meg som kjærestematerialet, men heller en levende fantasi de kan få i oppfyllelse. 

Jeg har aldri blitt så såret i hele mitt liv. Ikke av at han sa det, men at alt det jeg har jobbet for; utdanning, karriere, holde meg i god form, kle meg respektabelt og være et godt medmenneske, nermest blir brukt mot meg. Etter dette har jeg følt meg så lite respektert og den gode selvtillitten jeg hadde har dalt betraktelig. Og hver gang menn tar kontakt (siste gang var på fredag av frisøren jeg gikk til som hadde gått inn i databasen for å få tak i nr. mitt og en far til ei venninine i går kveld som hadde drukket for mye og lurte på om det var mulig å komme innom huset mitt midt på natten) så blir jeg så utrolig lei meg. For hva f*** er det menn tror? Hvor er respekten ovenfor motsatt kjønn og selvrespekten? Er det slik at så mange menn anser skilte alenemødre som fritt vilt?   

Anonymkode: 905dc...349

• Hjerte 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dating markedet i dag er bare knull å røm. 

Anonymkode: a7755...d96

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Du glemmer, ts, at det er du som definerer din virkelighet. Du bestemmer hvem du flørter med, hvem du vil date, hva du krever av dem og hvem og når du vil ha sex med. 

Start med å sette deg selv i førersetet. Dating handler om at du skal ta ansvar for å få dine behov og krav møtt. Menns krav? Ikke relevant for deg. Så slutt å godta tilbud - kom med dem. Slutt å lure på hva menn vil - definer hva du vil og gå etter det.

Vil en god del menn og kvinner som er skilt og har formert seg tilstrekkelig her i livet ha en partner bare for moro? Ja. Er det irrasjonelt eller «billig»? Nei. Det er en luksus folk som ikke må dele boutgifter kan unne seg. Har ikke du lyst på denne luksusen, eller anser du det ikke som en luksus? Kommuniser det tidlig og tydelig. 

Anonymkode: 7baf0...c74

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Da jeg snakket med han om dette i etterkant, så gav han meg en forklaring. Jeg er høyt utdannet, naturlig vakker, har et utrolig empatisk smil og øyne, har høytstående jobb, og kler meg svært flott og veldig intelektuell, samt at jeg oser god selvtillit, sa han til meg. Dette er alt en mann ønsker i sin drøm/fantasi. Og han antok at det er det som gjør at så mange menn ikke ser på meg som kjærestematerialet, men heller en levende fantasi de kan få i oppfyllelse. 

Jikes, og du trodde på det?🙃 Menn bryr seg ikke en dritt om karrieren til en dame, du kan være advokat eller vaskedame, hvis du er drit pen med en hyggelig personlighet så ville de blitt sammen med deg på to sekunder. Enkelt og greit. Hvis de ikke vil bli sammen med deg så er du neppe så attraktiv, men nok til at de ville ha noe på siden. Da er det mest sannsynelig at de er kjekkere enn deg og ser etter noen penere. Eller så er dere begge gjennomsnittlige men han har høyt ego og tror han kan få bedre. Barn kan også være en grunn, de ønsker ikke å bli stefar. Kynisk, I know, og jeg støtter det ikke, men det er sannheten.

Anonymkode: 36b93...427

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja, tror det er mange menn som ser på kvinner med barn fra tidligere forhold som uaktuelle som partnere, men helt ok for litt uforpliktende «gøy». Av en eller annen rar grunn tror de at disse kvinnene må være ute etter det samme.

Menn pleier også å erte og baksnakke andre menn som blir sammen med «alenemødre». 

Jeg vet ikke helt hva man kan gjøre med problemet. Det sykeste er kanskje når menn som har barn fra tidligere forhold selv heller ikke vil date mødre. Hykleri rett og slett.

Anonymkode: a4432...276

• Liker 4
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Etter at jeg ble skilt for to år siden har andre menn vist stor interesse for meg. Alt fra tinder, gifte menn, kompiser til venner, ukjente, kollegaer og flere. Men alle disse viser tydelig interesse for FF-forhold eller ONS. De aller fleste klarer jeg å luke ut på første samtale/melding hva de ønsker. Det er uaktuelt for meg å drive å "ligge rundt". 

Så datet jeg en fra tinder i ca 6 mnd. Vi hadde utrolig god kjemi og masse fellesinteresser og verdier. Vi snakket om alt mulig hele tiden. Timesvis i telefonen nesten daglig og fant på flere aktiviteter og fellesprosjekter sammen i helgene når begge hadde barnefri. Dette er en å satse på tenkte jeg, så jeg sa jeg ønsket å bli offisielle kjærester. Da sa han nei og backet ut. 

Jeg har aldri blitt så såret i hele mitt liv. Ikke av at han sa det, men at alt det jeg har jobbet for; utdanning, karriere, holde meg i god form, kle meg respektabelt og være et godt medmenneske, nermest blir brukt mot meg. Etter dette har jeg følt meg så lite respektert og den gode selvtillitten jeg hadde har dalt betraktelig. Og hver gang menn tar kontakt (siste gang var på fredag av frisøren jeg gikk til som hadde gått inn i databasen for å få tak i nr. mitt og en far til ei venninine i går kveld som hadde drukket for mye og lurte på om det var mulig å komme innom huset mitt midt på natten) så blir jeg så utrolig lei meg. For hva f*** er det menn tror? Hvor er respekten ovenfor motsatt kjønn og selvrespekten? Er det slik at så mange menn anser skilte alenemødre som fritt vilt?   

Jeg må si at jeg ikke helt skjønner hva han prater om med at utdanningen, karrieren og det at du er et godt menneske gjør deg til ONS materiale... Høres rart ut med mindre det er kode for at du har for dårlig tid til noe mer og har irriterende feminist holdninger.

Det er forsåvidt mer tilfredsstillende å erobre en sterk kvinne enn en svak en så det kan påvirke det seksuelle, men som sagt med mindre det han sa var kode for noe annet ser jeg ikke hvordan det gjør det mindre interessant for dem å beholde deg.

Angående det med fraskilt alenemor, ja det gjør deg vel forsåvidt til fritt vilt ja. Er vel mange som tenker at du kommer til å ha lyst på sex, men at du allerede har gjort hele forhold og familie greia, så du vil være mindre pushy på den biten, så de vurderer alenemødre som bedre muligheter for å holde det casual.

Mulig der karrieren din kommer inn også, du trenger ikke en mann, så derfor regner de at du har større odds for å ta til takke med bare sex og ikke noe mer enn si en 29 år gammel ugift barnløs kvinne uten karriere som trenger et forhold til en mann for å få drømmene sine til å gå i oppfyllelse.

• Liker 2
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Jikes, og du trodde på det?🙃 Menn bryr seg ikke en dritt om karrieren til en dame, du kan være advokat eller vaskedame, hvis du er drit pen med en hyggelig personlighet så ville de blitt sammen med deg på to sekunder. Enkelt og greit. Hvis de ikke vil bli sammen med deg så er du neppe så attraktiv, men nok til at de ville ha noe på siden. Da er det mest sannsynelig at de er kjekkere enn deg og ser etter noen penere. Eller så er dere begge gjennomsnittlige men han har høyt ego og tror han kan få bedre. Barn kan også være en grunn, de ønsker ikke å bli stefar. Kynisk, I know, og jeg støtter det ikke, men det er sannheten.

Anonymkode: 36b93...427

Alt dette er helt sant

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det sykeste er kanskje når menn som har barn fra tidligere forhold selv heller ikke vil date mødre. Hykleri rett og slett.

Og de er det mange av. Problemet er at det er så mange dumme damer som godtar å være reservemor og blir da automatisk husmor og kokk hver gang ungene til gubben er der.

Anonymkode: 63914...1ec

• Liker 2
Skrevet

Hvordan ser Tinder-profilen din ut? Dropp alle bilder der du ser sexy ut. Det er trinn 1 for å møte mer seriøse menn.

Anonymkode: 1e4a0...a87

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Du velger da selv hvilke menn du prøver deg på? Om du kun går etter menn som aktivt gjør fremstøt mot deg anbefaler jeg å endre på dette. Vær den som tar initiativ

Anonymkode: 0104f...3c3

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Han kan snakke for seg selv, men han kan ikke snakke for andre. Jeg synes det høres merkelig ut at alle menn har en fantasi om å ha noe uforpliktende med noen som har høytstående jobb og er veldig intellektuell. At noen gjør det er OK, men som flere er inne på så kunne ikke de fleste menn ha brydd seg mindre om disse tingene, spesielt ikke når det gjelder et uforpliktende forhold. Så dette tror jeg ikke du skal bry deg om. Hvis du opplever at alle er ute etter noe uforpliktende så skyldes det sannsynligvis helt andre ting enn at du har en høytstående jobb og er intellektuell.

Det beste rådet i tråden er å konsentrere seg om at du styrer dette selv. Det bør ikke bli et problem hvis du har masse selvtillit.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du velger da selv hvilke menn du prøver deg på? Om du kun går etter menn som aktivt gjør fremstøt mot deg anbefaler jeg å endre på dette. Vær den som tar initiativ

Dette var et godt tips.  

Det er så mange kvinner som går gjennom livet i offerrollen, og peker på mannen som skyld i at alt har gått galt i livet.  De har da vært passive og latt mannen ta initiativet og styre.  Det er ulempen med å forvente og få alt servert på fat.  

Hva med å sitte i førersetet i eget liv? Velge aktivt mann selv? Ta initiativ og gjøre egne valg.  

Dersom du lar en annen person diktere hva du gjør og om du blir lykkelig er det en oppskrift på en dårlig tilværelse.  

Anonymkode: 77c4a...6e8

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er så mange kvinner som går gjennom livet i offerrollen, og peker på mannen som skyld i at alt har gått galt i livet.  De har da vært passive og latt mannen ta initiativet og styre.  Det er ulempen med å forvente og få alt servert på fat.  

Hva med å sitte i førersetet i eget liv? Velge aktivt mann selv? Ta initiativ og gjøre egne valg.  

De lerde strides vel her, men min erfaring er at å gå etter den mannen man helst vil ha er den sikreste måten å bli brukt og kastet på. 

Menn liker å være den som velger. De liker å måtte legge ned en innsats og investere. 

Hvis man som kvinne tar kontakt og spør om en date f.eks kommer nestennalle single menn til å si ja så lenge du er passe attraktiv. Men de gjør bare dette fordi det er low effort for dem og kanskje kan resultere i ligg. De fleste menn vil spille med, date deg en stund, snakke med deg og oppføre seg som en kjæreste i en periode fordi det er en sjangse for at det vil resultere i sex på ett eller annet tidspunkt. 

Men mens de holder deg «på gress» så ser de seg om etter en de virkelig vil ha, og du blir dumpet med en gang de finner dette. 

Min erfaring er at hvis man vil ha et stabilt og langvarig forhold som kvinne, så må man velge blant de mennene som oppsøker deg og viser interesse/investeringsvilje ovenfor akkurat deg. Ofte ikke de mest attraktive eller spennende mennene. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker said:

Du glemmer, ts, at det er du som definerer din virkelighet. Du bestemmer hvem du flørter med, hvem du vil date, hva du krever av dem og hvem og når du vil ha sex med. 

Start med å sette deg selv i førersetet. Dating handler om at du skal ta ansvar for å få dine behov og krav møtt. Menns krav? Ikke relevant for deg. Så slutt å godta tilbud - kom med dem. Slutt å lure på hva menn vil - definer hva du vil og gå etter det.

Vil en god del menn og kvinner som er skilt og har formert seg tilstrekkelig her i livet ha en partner bare for moro? Ja. Er det irrasjonelt eller «billig»? Nei. Det er en luksus folk som ikke må dele boutgifter kan unne seg. Har ikke du lyst på denne luksusen, eller anser du det ikke som en luksus? Kommuniser det tidlig og tydelig. 

Anonymkode: 7baf0...c74

11 minutter siden, NymeriaRhoynar said:

Han kan snakke for seg selv, men han kan ikke snakke for andre. Jeg synes det høres merkelig ut at alle menn har en fantasi om å ha noe uforpliktende med noen som har høytstående jobb og er veldig intellektuell. At noen gjør det er OK, men som flere er inne på så kunne ikke de fleste menn ha brydd seg mindre om disse tingene, spesielt ikke når det gjelder et uforpliktende forhold. Så dette tror jeg ikke du skal bry deg om. Hvis du opplever at alle er ute etter noe uforpliktende så skyldes det sannsynligvis helt andre ting enn at du har en høytstående jobb og er intellektuell.

Det beste rådet i tråden er å konsentrere seg om at du styrer dette selv. Det bør ikke bli et problem hvis du har masse selvtillit.

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette var et godt tips.  

Dersom du lar en annen person diktere hva du gjør og om du blir lykkelig er det en oppskrift på en dårlig tilværelse.  

Jeg støtter alle disse innleggene 110%!

TS, sett deg ned og lag deg en skriftlig oversikt over hva du ønsker i en partner og hold fokuset ditt der! I stedet for å fokusere så mye på hva menn vil ha, for det er faktisk revnende likegyldig, og det er akkurat det fokuset ditt som gjør at du overskrider grenser og ignorerer røde flagg!!! 

Finn ut hva du vil ha, og tenk gjennom hvilke ting som er deal-breaker og hvilke du kan inngå kompromiss på. Skriv dette ned skriftlig i to kolonner og les gjennom listene hver eneste gang du skal på date. Møter han alle kriteriene på deal-breakerlista? Da går du på flere dates. Hvis ikke, kutter du han ut! 

Jeg kan garantere at du vil være mye nærmere drømmemannen med det samme du begynner med dette. Alle jeg har beskrevet det til tidligere ble gift med neste mann de dater, alle innenfor maks ett år etter de implementerte det her. 

Anonymkode: d1f2e...1a9

• Liker 2
Skrevet

Så mange søppelsvar til ts. 

Anonymkode: cf152...9e3

• Liker 2
Skrevet

Jeg er mann og er uenig med det han sa til deg, for en rar tankegang. Hvis en dame har kvaliteter som gjør at hun er attraktiv eller en drøm/fantasi for meg, så øker sjansen for at jeg vil ha et langvarig forhold med henne.

Så ser jeg at du har gjort feilen å tro at å ha høy utdanning og en høytstående jobb gjør deg mer attraktiv for menn, det gjør det ikke. Menn bryr seg ikke om hva partneren jobber med så lenge hun ikke sliter seg dau på jobben. Om noe så kan en del blir skremt bort om hun har mer status og intelligens enn ham. 

Menn vil ikke være sammen med et naut, men heller ikke en som er mye smartere eller mer 'intelektuell' enn dem. Så kvinner som tar høy utdanning og har prestisjejobb minsker datingpoolen for seg selv.

Dette er selvsagt generaliseringer.

Anonymkode: 76a10...722

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg er mann og er uenig med det han sa til deg, for en rar tankegang. Hvis en dame har kvaliteter som gjør at hun er attraktiv eller en drøm/fantasi for meg, så øker sjansen for at jeg vil ha et langvarig forhold med henne.

Så ser jeg at du har gjort feilen å tro at å ha høy utdanning og en høytstående jobb gjør deg mer attraktiv for menn, det gjør det ikke. Menn bryr seg ikke om hva partneren jobber med så lenge hun ikke sliter seg dau på jobben. Om noe så kan en del blir skremt bort om hun har mer status og intelligens enn ham. 

Menn vil ikke være sammen med et naut, men heller ikke en som er mye smartere eller mer 'intelektuell' enn dem. Så kvinner som tar høy utdanning og har prestisjejobb minsker datingpoolen for seg selv.

Jeg gjorde denne feilen da jeg var yngre. Valgte å gå juss først og fremst fordi det var et «høystatus»-yrke og jeg hadde lagt merke til at den typen mann jeg liker ofte er sammen med kvinner i statusyrker som medisin, økonomi, juss osv.

Men det handler ikke om yrket som sådann, det handler om at folk fra visse sosioøkonomiske kretser finner sammen.

Som en person «fra utsiden», som ikke kommer fra mektige kretser over generasjoner fra oslo vest, så er det nesten umulig å få innpass i en slik krets. Du kan gjøre alt det samme som de gjør, men du blir aldri en av dem. 

De gifter seg med en kvinne som kommer fra samme miljø og har «rett» bakgrunn. 

Som kvinne er det veldig vanskelig å klatre i status med mindre man er overnaturlig vakker, eller er villig til å date noen mye eldre eller usttraktiv. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Dette er min erfaring også, som dame i et "intellektuelt" yrke. 

Anonymkode: 1e4a0...a87

• Liker 3
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

De lerde strides vel her, men min erfaring er at å gå etter den mannen man helst vil ha er den sikreste måten å bli brukt og kastet på. 

Menn liker å være den som velger. De liker å måtte legge ned en innsats og investere. 

Du vil slippe å ta initiativ, fordi det er vanskelig og skummelt. Du trenger ikke pakke det inn i slike konspirasjonsteorier. Å være passiv og ta de som er pågående er en dårlig oppskrift for de fleste.

Menn ønsker ikke å "jakte", dette er en KG-myte skapt av kvinner som ikke har lyst til å risikere avvisning. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du må forstå at folk ikke er ‘snille’. Det er bare en liten klikk av oss som ikke utnytter ‘smutthull’ for å begunstige oss på andres bekostning. Det er ikke fullt så ille som voldtekt, ran, vold, stalking, etc, det faller i gråsonene, og der er det vel de fleste opererer. Være kriminell på lovlig vis. Det er jo ikke for ingenting vi må ha en haug med retningslinjer, etiske retningslinjer, lover, regler, standarder, idealer, det er jo fordi vi mennesker som regel er fullstendig håpløse hvis vi skal være selvstendige vesener. 

Med fare for å være obvious. 😬

Anonymkode: 9e238...623

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...