Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har det gått seks uker siden fødsel og da skal vel egentlig renselsen være over.

Blødningene stoppet etter uke 2 eller 3, så har jeg hatt litt gulaktiv utflod siden da. For en ukes tid siden hadde jeg litt blødning igjen (ikke ferskt blod) i et par dager og nå er den gule utfloden tilbake. Betyr det at renselsen ikke er over?

Jeg vil gjerne utnytte siste rest av sommeren og bade, men vil ikke ta sjansen på å få infeksjoner.

Anonymkode: 7ffb2...baf

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nå har det gått seks uker siden fødsel og da skal vel egentlig renselsen være over.

Blødningene stoppet etter uke 2 eller 3, så har jeg hatt litt gulaktiv utflod siden da. For en ukes tid siden hadde jeg litt blødning igjen (ikke ferskt blod) i et par dager og nå er den gule utfloden tilbake. Betyr det at renselsen ikke er over?

Jeg vil gjerne utnytte siste rest av sommeren og bade, men vil ikke ta sjansen på å få infeksjoner.

Når man ikke blør lenger.

Jeg blødde i 11 uker etter fødselen,aå det varierer veldig.

Skrevet

Når man ikke blør lenger er det greit å bade. 
Seks uker etter fødsel er mange ferdige med renselsen. Jeg har blødd lenger med tre av mine fem barn. Om du er i tvil, spør jordmor eller lege.

Skrevet
flusa skrev (19 minutter siden):

Når man ikke blør lenger.

Jeg blødde i 11 uker etter fødselen,aå det varierer veldig.

Ok, så utfloden er ikke en del av renselsen? Har ikke hatt sånn utflod tidligere.

Skrevet
Lorieen skrev (12 minutter siden):

Når man ikke blør lenger er det greit å bade. 
Seks uker etter fødsel er mange ferdige med renselsen. Jeg har blødd lenger med tre av mine fem barn. Om du er i tvil, spør jordmor eller lege.

Ja, skal for sikkerthets skyld høre med dem, har bare ikke seksukerskontrollen før om 3,5 uke så synes det er litt lenge å vente 😅

Skrevet

Du er safe 6 uker etter fødselen. Da er det innvendige såret grodd. 

Anonymkode: 354cc...be3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...