AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #1 Skrevet 21. august 2022 Vet at man ikke kan skjemme bort spedbarn med nærhet, kos og kjærlighet, men når er det man kan begynne å lage "uvaner". Hvis barnet må bysses i søvn hver eneste kveld, fra hvilken uke/måned kan det endre seg til å bli en vane for barnet)? Vet at de får søvnrutiner fra ca 3 måneder pga melatonin, betyr det at alt man gjør de første tre månedene ikke har noe å si mtp vaner, eller bør man være OBS på det også før de fyller tre måneder? Vi har en klistremerkebaby og jeg er redd for å gi oss selv merarbeid om noen måneder hvis vi ikke er OBS på hvile vaner vi gir ham. Samtidig er det ikke noen sjanse for å få ham til å finne roen uten byssing og yogaball for tiden så det er ikke noe vits å prøve å bare legge ham fra seg, men på et tidspunkt må det jo endre seg. Vil bare ikke "miste det toget" for å si det sånn 😅 Anonymkode: c2b1e...220
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #2 Skrevet 21. august 2022 Jeg vet ikke om det er så fryktelig nøye. Altså, man gjør det man må gjøre for å overleve og at dere skal få mest mulig søvn. Det gjelder vel å prøve litt i ny og ne. Går det an i dag å endre på noe til slik man vil ha det? Nei, okei, kanskje prøve igjen om en måned. Hvis yogaball er eneste måten nå, ok så er det det. Det betyr ikke at ikke dere kan gradvis gynge roligere og mindre på ballen, til slutt har dere ikke bruk for den mer. Min er 1,5 år nå og plutselig går det an å gå ut før hun har sovnet! Det var helt utenkelig for 6mnd siden eller 1 år siden. Har ikke gjort noe konkret for å få det til, bare gradvise rutiner og at hun ble gammel nok. Anonymkode: 2a7e2...dde 1 1
Anim92 Skrevet 21. august 2022 #3 Skrevet 21. august 2022 Søvnrutiner formes fra 4-8 uker😊 Finnes flere gode instakontoer med referanser til søvnforskning man kan hente inspirasjon fra, feks😊
Heln Skrevet 21. august 2022 #4 Skrevet 21. august 2022 Uvaner betyr ikke at det er umulig å forandre på det. Betyr bare at det kan bli en kamp på et tidspunkt. Min nå 4 måneder gamle baby kunne ikke sove med mindre hun lå kliss inntil meg inntil for en måned siden. Da godtok hun plutselig egen seng.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå