HoppeMus Skrevet 21. august 2022 #1 Skrevet 21. august 2022 Fikk beskjed tidligere denne uken om at min mann vill skilles til fordel for ei som er betraktelig mye yngre enn meg! Dette har foregått bak ryggen min da de skal flytte sammen når alt av papirer er i orden. Har støttet min mann i de valgene han har tatt og i sin karriere, noe som har gjort at jeg står litt på bar bakke nå i denne situasjonen! Jeg må si at bitterheten har inntatt meg og jeg ønsker å gjøre det vanskelig for ham. Hva hadde dere gjort i en slik situasjon? 11
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #2 Skrevet 21. august 2022 Du får jo ikke gjort så mye, men sørg bare for en rettferdig fordeling av det dere eier felles? Anonymkode: 19788...3a3 11
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #3 Skrevet 21. august 2022 Du ber han kompensere deg rikelig for tapt inntekt, ellers må du få deg en god advokat. Anonymkode: da1da...5e3 13 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #4 Skrevet 21. august 2022 Gå til en advokat snarest for å finne ut hvordan fordelingen bør være. Gjør ting riktig. Bitter skjønner jeg godt at du føler deg, men det bare er en følelse du må bearbeide og komme deg igjennom. Ikke la følelsen spise deg opp, du lever bedre uten. Anonymkode: 64926...9ca 7 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #5 Skrevet 21. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du ber han kompensere deg rikelig for tapt inntekt, ellers må du få deg en god advokat. Anonymkode: da1da...5e3 WTF??🤣 Anonymkode: 15146...fd8 5
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #6 Skrevet 21. august 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): WTF??🤣 Anonymkode: 15146...fd8 Hvis hun har ofret sin egen karriere slik at han skulle kunne jobbe mer og tjene mer, så er det da rett og rimelig at han kompenserer henne for det. Økonomisk kompensasjon burde de egentlig blitt enige om da de bestemte seg for å gjøre det (hvis det er det som har skjedd, lite detaljer her). Anonymkode: cee15...363 18 4
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #7 Skrevet 21. august 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Hvis hun har ofret sin egen karriere slik at han skulle kunne jobbe mer og tjene mer, så er det da rett og rimelig at han kompenserer henne for det. Økonomisk kompensasjon burde de egentlig blitt enige om da de bestemte seg for å gjøre det (hvis det er det som har skjedd, lite detaljer her). Anonymkode: cee15...363 Akkurat. Hun skulle bli lege liksom men jobbet i steden i barnehage... 🙃 Anonymkode: 5c235...de1 7
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #8 Skrevet 21. august 2022 Å basere hele sitt liv på en mann og ekteskap er toppen av toskeskap og du har kun deg selv å takke. Ta tapet ditt og begynn på nytt, men denne gangen må du stelle deg mer fornuftig. Anonymkode: c7348...819 4 1 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #9 Skrevet 21. august 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: Du ber han kompensere deg rikelig for tapt inntekt, ellers må du få deg en god advokat. Anonymkode: da1da...5e3 Hvilken paragraf i Norges lover skal advokaten benytte seg av her mener du? For å få kompensasjon for "tapt inntekt"? Tenker du at ts ville hatt høyere lønn uten dette ekteskapet, og mannen skal betale X kroner i året resten av livet for å kompensere? Anonymkode: 7dac7...543 3
Trolltunge Skrevet 21. august 2022 #10 Skrevet 21. august 2022 Min generelle innstilling er at dersom man blir bitter har man tapt. Ikke vil jeg ha en mann som ikke vil ha meg heller. Det jeg hadde gjort var nok å skaffe advokat som kunne hjelpe meg gjennom det praktiske og økonomiske. Så hadde jeg begynt å tenke på hva jeg ville gjøre med livet mitt, når jeg plutselig kunne velge så mye friere og uten å ta hensyn til en mann, samtidig som jeg aksepterte at jeg måtte gjennom en sorg og å bearbeide at livet ikke ble som jeg trodde. Sorgen og planlegging av nye drømmer og mål hadde nok skjedd parallelt mye, til sorgen var ferdig og det nye livet klart til å leves. 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #11 Skrevet 21. august 2022 HoppeMus skrev (4 timer siden): Fikk beskjed tidligere denne uken om at min mann vill skilles til fordel for ei som er betraktelig mye yngre enn meg! Dette har foregått bak ryggen min da de skal flytte sammen når alt av papirer er i orden. Har støttet min mann i de valgene han har tatt og i sin karriere, noe som har gjort at jeg står litt på bar bakke nå i denne situasjonen! Jeg må si at bitterheten har inntatt meg og jeg ønsker å gjøre det vanskelig for ham. Hva hadde dere gjort i en slik situasjon? Hadde tatt kontakt med en advokat og latt ALL kommunikasjon gå via advokaten. Såfremt dere ikke har barn da. Anonymkode: 758cf...a42 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #12 Skrevet 21. august 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hvilken paragraf i Norges lover skal advokaten benytte seg av her mener du? For å få kompensasjon for "tapt inntekt"? Tenker du at ts ville hatt høyere lønn uten dette ekteskapet, og mannen skal betale X kroner i året resten av livet for å kompensere? Anonymkode: 7dac7...543 Husmordommen https://www.domstol.no/no/hoyesterett/om/historie/hoyesterett-200-ar/husmordommen/ Anonymkode: 3d0e9...82f 6 3
Topsi Skrevet 21. august 2022 #13 Skrevet 21. august 2022 Har du gått i kvinnefella? Det du kan gjøre er vel å forsøke å få så mye du kan i underholdsbidrag
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #14 Skrevet 21. august 2022 Topsi skrev (1 minutt siden): Har du gått i kvinnefella? Det du kan gjøre er vel å forsøke å få så mye du kan i underholdsbidrag Det finnes ikke underholdningsbidrag i Norge. Anonymkode: 224ce...0fa 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #15 Skrevet 21. august 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Det finnes ikke underholdningsbidrag i Norge. Anonymkode: 224ce...0fa Det virker som enkelte her tror vi har underholdningsbidrag her til lands Anonymkode: 7dac7...543
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #16 Skrevet 21. august 2022 HoppeMus skrev (5 timer siden): Fikk beskjed tidligere denne uken om at min mann vill skilles til fordel for ei som er betraktelig mye yngre enn meg! Dette har foregått bak ryggen min da de skal flytte sammen når alt av papirer er i orden. Har støttet min mann i de valgene han har tatt og i sin karriere, noe som har gjort at jeg står litt på bar bakke nå i denne situasjonen! Jeg må si at bitterheten har inntatt meg og jeg ønsker å gjøre det vanskelig for ham. Hva hadde dere gjort i en slik situasjon? Dersom du har gått med på ting som gangner han og du nå står uten økonomisk trygghet så må du egentlig bare ta det som lærling. Du har selv ansvar for det. Og ikke vær ekkel og bitter. Det ser ekstremt petty ut. Man ser bare ut som en bitter psyko taper 😂la han gå Anonymkode: 0735b...5be
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #17 Skrevet 21. august 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det virker som enkelte her tror vi har underholdningsbidrag her til lands Anonymkode: 7dac7...543 Det har vi jo; ektefellbidrag, hjemlet i lov om ekteskap. I noe tilfeller fortsetter bidragploketen også ved skillsmisse: https://osloadvokatene.no/familie/skilsmisse/bidrag-tidligere-ektefelle/ Anonymkode: 91e3e...d35 1 3
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #18 Skrevet 21. august 2022 Hadde det vært bedre om han hadde holdt på bak ryggen din? Han er ærlig at han har møtt ei . Vondt og jævlig er det. Anonymkode: a3fc9...afd
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #19 Skrevet 21. august 2022 Gå i terapi - for å holde hodet kaldt under vanskelig prosess, anbefales. og skaff deg en advokat. Alt erværvet innenfor et ekteskap er felles. Også d at du gjør husarbeid mens han jobber og opparbeider kapital og pensjon. Husmødre og pensjon ?!?!? Uff. Anonymkode: 4bc17...452
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #20 Skrevet 21. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): I noen tilfeller fortsetter bidragplikten også ved skillsmisse: https://osloadvokatene.no/familie/skilsmisse/bidrag-tidligere-ektefelle/ Anonymkode: 91e3e...d35 Veldig sjeldent. Ikke som i USA i det hele tatt. Anonymkode: 224ce...0fa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå