AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #1 Skrevet 21. august 2022 Jeg gjorde det nylig slutt med kjæresten og han tok det tungt. Natt til i går våknet jeg av at han låste seg inn i leiligheten min med en nøkkel han påsto at han hadde mistet. Han var full, sint og lei seg. Det ble ingen hyggelig natt for å si det mildt. Han sier at han kom hit for å levere tilbake nøkkelen, selv om det er langt fra sannheten. Nøkkelen la han visstnok på kommoden i gangen, men den er ikke der. Må jeg bytte hele låsen? Hva koster det? Jeg bor forøvrig i borettslaget med systemnøkkel hvis det har noe å si. Vet ikke hva jeg i så fall skal si for å få de til å skifte låsen fortest mulig. Det er uaktuelt å fortelle om nøkkelen han har og at det haster pga det. I natt sov jeg nesten ikke i det hele tatt. Ønsker heller ikke å blande inn familien min i det som skjedde. De var sterkt imot forholdet vårt og det er vanskelig å innrømme hvor rett de hadde. Anonymkode: f8792...ea1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #2 Skrevet 21. august 2022 Eksen din tok med nøkkelen igjen! Å kommer til å låse seg inn flere ganger. Anonymkode: d1d16...cbd 5
Mumsmums Skrevet 21. august 2022 #3 Skrevet 21. august 2022 Jeg har bodd hvor det var systemnøkkel og en nabo knakk låsen i døra si, tror set kostet 2000 å bytte lås. Men det et 5 år siden, så sikkert dyrere nå.
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #4 Skrevet 21. august 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Eksen din tok med nøkkelen igjen! Å kommer til å låse seg inn flere ganger. Anonymkode: d1d16...cbd Det er jeg klar over. Tviler på at han låser seg inn igjen med det første, men uroen er der likevel. Så på nettet at man kjøpe en ganske billig alarm som går av hvis noen åpner døren. Anonymkode: f8792...ea1 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #6 Skrevet 21. august 2022 Kjetting! De har diverse du kan skru i veggen på biltema. Hadde glatt kjøpt 3 forskjellige varianter så han ikke fikk skoen imellom engang! Du kan og kjøpe alarmsensor som hyler ved bevegelse i gangen, det kan kanskje skremme han vekk -med videoopptak så du kan anmelde. Informer politiet, så de er klar over situasjonen og rykker ut neste gang det skjer. Og selvfølgelig betalt for ny nøkkel, men det tar jo gjerne noen dager. Anonymkode: c9b43...2f0 5
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #7 Skrevet 21. august 2022 Hadde bytta lås. Koster nok fort 5000. Hvis du ikke gjør det selv. Anonymkode: 07dfe...a05
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #8 Skrevet 21. august 2022 1 hour ago, Mumsmums said: Jeg har bodd hvor det var systemnøkkel og en nabo knakk låsen i døra si, tror set kostet 2000 å bytte lås. Men det et 5 år siden, så sikkert dyrere nå. Jeg byttet i borettslagsleilighet i Bergen i ca 2010. Mistet nøkkel. Behøvde ikke styregodkjennelse, jeg ringte og spurte først. Vet ikke om låsesmeden ringte dem for å sjekke at jeg faktisk bodde der, men måtte vise ID/pass som jeg heldigvis hadde utenfor døra. Da kostet det 2200 på dagtid og 4000 på kveldstid. Anonymkode: 902a1...261
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #9 Skrevet 21. august 2022 Hadde montert denne på ytterdøren, da får han ikke rikket håndtaket. Samt slengt på en slik for å være sikker. Så hadde jeg brukt denne i nøkkelhullet på soverommet så låsen ikke kan dirkes opp fra utsiden. Anonymkode: c9b43...2f0 1
ops2 Skrevet 21. august 2022 #10 Skrevet 21. august 2022 Kjøp en slik en når butikken åpner i morgen: https://www.clasohlson.com/no/Sikkerhetslenke/p/40-8548 Men skift lås også. Si at du har mistet en nøkkel. Du får bare vokse opp og ta den samtalen med borettslaget. 2
Virrevirrevapp Skrevet 21. august 2022 #11 Skrevet 21. august 2022 Du må ha ny systemlås og nøkler. Snakk med borettslaget. Dette er ganske vanlig problemstilling, desverre. De blir glad for at du ordner opp kjappest mulig. 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #13 Skrevet 21. august 2022 Hadde bare byttet låsen. Billigere og enklere løsninger er jo litt de type lenker og slikt som over. Synes det er veldig skummel oppførsel, bare det at han tok vare på den nøkkelen sier jo noe om at dette var litt planlagt. Det er irrasjonelt og invaderende og jeg hadde blitt redd. Anonymkode: f1781...641 1
Queen of the North Skrevet 21. august 2022 #14 Skrevet 21. august 2022 Sett lenke på døra? Sånn kjetting man fester mellom døra og dørkarmen. Er ikke umulig å bryte seg inn, men det krever litt kraft og vil lage endel bråk.
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #15 Skrevet 21. august 2022 Hvis borettslaget du bor i, er medlem av et boligbyggelag (OBOS, Vestbo ol), ringer du byggelaget direkte, det har vanligvis hovedansvar for nøklene i alle medlems-borettslagene. Hilsen tidligere styremedlem i brl Anonymkode: e7621...7fd 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #16 Skrevet 21. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis borettslaget du bor i, er medlem av et boligbyggelag (OBOS, Vestbo ol), ringer du byggelaget direkte, det har vanligvis hovedansvar for nøklene i alle medlems-borettslagene. Hilsen tidligere styremedlem i brl Anonymkode: e7621...7fd Skal ringe i de morgen. Glad jeg slipper å melde i fra direkte til styret. Ikke så veldig lenge siden naboen ringte politiet på grunn av "husbråk" fra leiligheten min og vet ikke hva som er blitt sagt videre til andre i nabolaget. Synes det er så flaut. Anonymkode: f8792...ea1
Gjest Smeltemann Skrevet 21. august 2022 #17 Skrevet 21. august 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg byttet i borettslagsleilighet i Bergen i ca 2010. Mistet nøkkel. Behøvde ikke styregodkjennelse, jeg ringte og spurte først. Vet ikke om låsesmeden ringte dem for å sjekke at jeg faktisk bodde der, men måtte vise ID/pass som jeg heldigvis hadde utenfor døra. Da kostet det 2200 på dagtid og 4000 på kveldstid. Anonymkode: 902a1...261 Hadde du bare en nøkkel?
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #18 Skrevet 21. august 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hadde bare byttet låsen. Billigere og enklere løsninger er jo litt de type lenker og slikt som over. Synes det er veldig skummel oppførsel, bare det at han tok vare på den nøkkelen sier jo noe om at dette var litt planlagt. Det er irrasjonelt og invaderende og jeg hadde blitt redd. Anonymkode: f1781...641 Tviler på at det var planlagt. Han hadde nok ikke gjort det i edru tilstand. Håper han har innsett hva han gjorde. Veldig kjipt at jeg må ta regningen med å bytte ut låsen, men orker ikke gå rundt å være redd for at det skjer igjen. Nøkkelen han har vil jo passe til den felles inngangsdøren i oppgangen selv om jeg bytter ut låsen på døren min, men det får jeg heller leve med. Anonymkode: f8792...ea1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå