Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min gutt spiller spill på gaming pc med ps4 kontroller. Står at han er koblet på trådløst. Men kontroller virker ikke. Virker når han setter lade kabel inn, men den er ikke helt bra og ramler ut hele tiden. Må han laste ned ett program for at kontroller skal virke som trådløst på pc?

Anonymkode: a5a5a...bea

Skrevet

Han må koble til med blåtann eller han kan kjøpe sony sin trådløse adapter

Skrevet
trøndermann38 skrev (3 minutter siden):

Han må koble til med blåtann eller han kan kjøpe sony sin trådløse adapter

Han sier at den er koblet til med blåtann, men virker ikke. Har virket på ett annet spill før 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han sier at den er koblet til med blåtann, men virker ikke. Har virket på ett annet spill før 

Da ville jeg kjøpt adapteren, er mye bedre det. 

Skrevet

Gå inn på innstillingene i spillet og sjekk at kontrolleren er aktivert der, er forresten ikke helt rett frem å bruke PS4 kontroller på PC siden det er spesielle drivere som må installeres og som nevnt over så kan det være nødvendig med adapter.

Er mye enklere å bruke kontroller fra XBOX siden den er kompatibel med PC fra fabrikken.   

Anonymkode: 6db3f...97d

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Det er jo litt vesentlig å nevne da. Virker den fremdeles i det andre spillet?

Anonymkode: 27f71...1a8

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det skal vi sjekke 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Han sier at det virker på det andre spillet men at dette spillet krever at spaken er koblet i med lade edning når han spiller. Litt rart synes jeg 

Skrevet

Spillet det ikke virker på en rumbleverse. Han prøvde ett spill først og da gikk det, men når han prøvde rumbleverse så er det ikke noe kontakt mellom spill og kontroller. Kontoller lyser blått, så den er koblet til blåtann 

Skrevet

Hei!

veldig simpel løsning (når du kjenner til den). Ps4 kontroller er ikke kompatibel med Windows slikt som med en xbox kontroller. 

men heldigvis er løsningen ganske gratis. Enten må du bruke steam, da vil Steam softwaren lure PC-en til å tro at ps4 kontrolleren er en xbox kontroller. 

ellers må du laste ned DS4Windows. Som er ett program der oversetter dataen fra ps4 kontrolleren. 

funker flott og bruker selv samme kontroller på dataen min. 

Anonymkode: e6cfa...668

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hei!

veldig simpel løsning (når du kjenner til den). Ps4 kontroller er ikke kompatibel med Windows slikt som med en xbox kontroller. 

men heldigvis er løsningen ganske gratis. Enten må du bruke steam, da vil Steam softwaren lure PC-en til å tro at ps4 kontrolleren er en xbox kontroller. 

ellers må du laste ned DS4Windows. Som er ett program der oversetter dataen fra ps4 kontrolleren. 

funker flott og bruker selv samme kontroller på dataen min. 

Takk for svar 😉 Ordnet det nå 

• Hjerte 1
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Takk for svar 😉 Ordnet det nå 

Yay! 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...