Gå til innhold

Sex og inkontinens hos kvinner

Anbefalte innlegg

Skrevet

La først dette innlegget i "Kropp og Helse", men kom på at det kanskje passer bedre her.

Jeg har møtt en dame i slutten av 50-årene som jeg er interessert i, og da jeg var på middagsbesøk hos henne og lånte toalettet så jeg at det lå flere pakker med inkontinensbind der.

Dette var overraskende, og jeg kom til å tenke på hvordan inkontinens fungerer i et sexliv?

Anonymkode: 16300...6a1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen erfaringer ?

Ts

Skrevet

Svak kegelmusklatur, nedsatt evne til orgasme og økt risiko for inkontinens. Lykke til med det.

Anonymkode: cfb4f...1a9

• Liker 1
  • Nyttig 3
Gjest Smeltemann
Skrevet

Du får ta en test runde.  Regner med hun ikke er dårligere eller mange andre damer.  Min erfaring er ihvertfall at det ikke var det. 

Skrevet

Ts her.

Bare lurte på om det blir skvetting når man har sex eller lukt.

Høres litt dystert ut 

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ts her.

Bare lurte på om det blir skvetting når man har sex eller lukt.

Høres litt dystert ut 

Ts

Du får ta deg en dusj etterpå 😂

Anonymkode: b34b0...73a

Skrevet

Bindene kan være til bruk når hun feks jogger eller trener, er ikke sikkert at hun lekker som en sil hele tiden😉

Anonymkode: 10cd6...20e

• Liker 14
Skrevet

Ts her 

Fikk litt bakoversveis når jeg så pakkene, og tenkte med en gang at dette er noe damer på gamlehjemmet sliter med, og ikke sjarmerende damer på 59 som ønsker en mann.

Gammel tisselukt er turn off, men kjente ingenting da vi satt i sofaen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ts her 

Fikk litt bakoversveis når jeg så pakkene, og tenkte med en gang at dette er noe damer på gamlehjemmet sliter med, og ikke sjarmerende damer på 59 som ønsker en mann.

Wtf… 

å hvorfor tror du at hun må lukte gammelt tiss selv om hun kanskje sliter med inkontinens? 

Anonymkode: b3df5...a21

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Har så mange venninner som sliter med dette etter fødsel, og de er bare i 30-årene. De har ikke sjans til å hoppe på ei trampoline. Tror det er mye vanligere enn man tror, og altfor dårlig hjelp å få.

Anonymkode: 74f69...9b5

• Liker 11
  • Nyttig 4
Skrevet

Dette er en tråd skapt i bitterhet for å være ekkel mot kvinner.

De fleste menn opplever at de ikke er helt tette etter urinering grunnet forstørret prostata i den alderen også, så hyppig skift av undertøy er ikke noe som bare gjelder kvinner med fødselsskader etc.

Anonymkode: b1883...30e

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ts her 

Nei dette er noe svært mange kvinner sliter med, spesielt ved graviditet og etter at vi har født barn. Altså fra 20- årene og utover. 

Det er ofte likevel ikke slik at vi lekker som siler generelt. Det er gjerne ved spesielle fysiske aktiviteter (hoppe, løpe) det kan lekke, eller når vi nyser for eksempel. 

Det er like tabu blant kvinner som det er vanlig, så det er ikke snakket så mye om blant unge kvinner iallefall. Blant godt voksne og trygge kvinner kan det bli spøkt litt om. (Nei jeg står over, for har ikke på meg tena lady i dag... for eksempel.)

Problemet kan variere fra noen små dråper til full foss, så vanskelig å si hvor mye hun lekker, bare fordi hun har utstyr for slikt. 

Jeg har på meg tena lady dersom jeg skal trene, og i perioder har jeg på meg tena truseinnlegg, men oftest er det mer fordi det kan komme dråper enn at det gjør det. Siden jeg ikke på forhånd kan vite det er det best å være sikret. Angående sex har det ikke påvirket sexlivet. Mulig det ville gjort det om vi stort sett hadde stående sex, der vi hoppet opp og ned. 😄

Anonymkode: 861d5...50a

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Ts her

Hun har ikke vært gravid

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ts her

Hun har ikke vært gravid

Man kan få det uten å ha født også. 

Anonymkode: b3df5...a21

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Dette er en tråd skapt i bitterhet for å være ekkel mot kvinner.

De fleste menn opplever at de ikke er helt tette etter urinering grunnet forstørret prostata i den alderen også, så hyppig skift av undertøy er ikke noe som bare gjelder kvinner med fødselsskader etc.

Anonymkode: b1883...30e

Og så har vi de kvinnene som går til direkte angrep på helt legetime spørsmål fra menn. 

Er man virkelig så lett sårbare at menn ikke kan stille et eneste spørsmål om kvinnes kropp og funksjoner? 

Anonymkode: 27110...2f0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er veldig vanlig at man lekker under aktivitet eller bare generelt. Det betyr ikke at det blir lukt eller at man har dårlig hygiene eller at sexlivet blir påvirket. På samme måte som at vi har bind for mensen, merker du ikke lukt av mensen når du sitter i sofaen… 

Urinlukt blir det om man ikke skifter søl, det tror jeg du skjønner. 

på hvilken måte tror du dette går utover sexlivet på? Jeg skjønner ikke helt problemstillingen. Er du redd for å få urin på deg? Det vil du så klart ikke merke under sex, om det kommer noen dråper. Vått skal det jo gjerne bli der. Sannsynligheten er stor for at du har fått urin på deg mange ganger før om du har hatt sex med en kvinne som får orgasme. 

Kvinner er uansett vanligvis svææært selvbevisste og gjør sitt ytterste for at menn ikke skal merke slikt. Vi skammer oss stort sett over de fleste naturlige funksjoner, siden menn syns de er ekle. Slik som du nå. 

Anonymkode: af539...20a

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Det er veldig vanlig at man lekker under aktivitet eller bare generelt. Det betyr ikke at det blir lukt eller at man har dårlig hygiene eller at sexlivet blir påvirket. På samme måte som at vi har bind for mensen, merker du ikke lukt av mensen når du sitter i sofaen… 

på hvilken måte tror du dette går utover sexlivet på? Jeg skjønner ikke helt problemstillingen. Er du redd for å få urin på deg? Det vil du så klart ikke merke under sex, om det kommer noen dråper. Vått skal det jo gjerne bli der. Sannsynligheten er stor for at du har fått urin på deg mange ganger før om du har hatt sex med en kvinne som får orgasme. 

Kvinner er uansett vanligvis svææært selvbevisste og gjør sitt ytterste for at menn ikke skal merke slikt. Vi skammer oss stort sett over de fleste naturlige funksjoner, siden menn syns de er ekle. Slik som du nå. 

Hvorfor er ikke dette noe alle lærer? Hvorfor er dette første gangen jeg hører at alle kvinner lekker urin utover alt?🤮

Anonymkode: b34b0...73a

Skrevet

Slapp av, jeg bare lurte på hvordan sex og inkontinens fungerer i praksis, og det var ikke en tråd for å gjøre narr.

Har aldri vært borti damer som bruker inkontinens bind før.

Ts 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Slapp av, jeg bare lurte på hvordan sex og inkontinens fungerer i praksis, og det var ikke en tråd for å gjøre narr.

Har aldri vært borti damer som bruker inkontinens bind før.

Ts 

Som du vet om….😉 kvinner er flinke til å skjule sånt, som nevnt over er det mange som lekker litt allerede i 20 årene🙃

Anonymkode: 10cd6...20e

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...