Gå til innhold

Noen som har avsluttet BSU konto og betalt tilbake til staten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir det lagt på renter på beløpet? Jeg avsluttet nylig og tok ut pengene for noe annet. Vet at jeg vil få tillegg på skatten neste år og lurer på hvor mye som må betales tilbake? Har gått gjennom skattemeldingen og havnet på cirka 30.000kr. Men når jeg tar 20% av det jeg hadde i bsu som var 200.000, så får jeg opp 40.000kr. Hva blir rentene på? 

Anonymkode: 08cae...8ab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må tilbakebetale skattefordelen, ikke noe mer.

Anonymkode: a7eba...180

• Liker 4
Skrevet

Det er ti år siden jeg gjorde det så jeg husker ikke men kan hende jeg fikk en baksmell. 

tok ut 150.000 og sende 40-45 tusen eller noe til skatteetaten (satte pengene i aksjer og tjente det 5 dobbelte, så anbefales ikke om du har et svært godt formål)

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Blir det lagt på renter på beløpet? Jeg avsluttet nylig og tok ut pengene for noe annet. Vet at jeg vil få tillegg på skatten neste år og lurer på hvor mye som må betales tilbake? Har gått gjennom skattemeldingen og havnet på cirka 30.000kr. Men når jeg tar 20% av det jeg hadde i bsu som var 200.000, så får jeg opp 40.000kr. Hva blir rentene på? 

Anonymkode: 08cae...8ab

Tror ikke det er renter.

Du kan vel forresten muligens forhåndsbetale inn den skatten du vet du blir skyldig i tilfelle du er redd for at du skal klare å bruke de opp før du får skatteoppgjøret neste år? 

Om du er sikker på at du har gått igjennom alle skattemeldingene og fått det beløpet på 30 000 kr, så tror jeg nok det stemmer. Den differansen kan evt. skyldes ut at du noen år ikke har fått fylt utbytte ut av fradraget fordi du rett og slett ikke har skulle skatte nok? Feks. at du skulle skatte 3000 kr et år, og da har du bare fått fradrag på 3000 kr selv om du satte inn 25 000 kr.

Skrevet

Rentene på restskatt fra 22 begynner ikke å løpe før 1.5. 23. 

Anonymkode: 1caea...48f

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Ikke det som er tema i tråden.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Feil. Renter for restskatt fra 2022 begynner å løpe 1. juli 2022, men hvis man betaler inn restskatt før 1. mai slipper man renter.

Anonymkode: a7eba...180

Skrevet
missmcbeal skrev (På 21.8.2022 den 23.17):

Ikke det som er tema i tråden.

Nehei? Hvordan krever staten tilbake skattefordel tror du? 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...