Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har en legetime på tirsdag, som dessverre faller midt i arbeidsdag. Må jeg informere leder om det? Har glemt det, og føler det blir litt kort frist å si ifra dagen før... Tenkte å bruke lunsjen min på det, så sånn sett ser jeg ikke problemet. Har ikke lyst til å si ifra fordi det blir rart å si ifra dagen før, samt at h*n graver så mye.

Anonymkode: 0791b...cc0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si fra nå? Og legg til at det var eneste time? Hvis det var det da. Ikke alltid man greier å tilrettelegge...

Anonymkode: bb65f...8a8

Skrevet

Hvis du gruer deg veldig til å si fra, ring legekontoret tidlig i morgen og spør om utsettelse. Hvis det kan utsettes. Så får du kanskje en ny sjanse til å si fra i god tid til sjefen. Der jeg jobber går folk bare til legen uten å si fra, de bare legger det inn på outlook-kalenderen rett før. Veldig forskjellig hvordan arbeidsplasser praktiserer dette.

Anonymkode: 28c9e...47e

Skrevet

Hvis du jobber i privat nærlingsliv har du som oftest ikke betalt lunsjpause og da er den å anse som fritid som du fritt disponerer uten å måtte melde fra hvor du går. Det kan jo være forsinkelser som gjør at det går utover arbeidstida så det beste er kanskje å varsle at du skal til legen i lunsjpausen og at du håper de er i rute slik at du er tilbake ved pausens slutt. Hvis «forhøret» starter, avfeier du med at det ikke er noe alvorlig og går tilbake til arbeidsoppgavene dine.

Anonymkode: 21556...faf

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Si fra nå? Og legg til at det var eneste time? Hvis det var det da. Ikke alltid man greier å tilrettelegge...

Anonymkode: bb65f...8a8

Ja, fikk den for tre uker siden, så føler det blir litt dumt å avlyse..

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvis du jobber i privat nærlingsliv har du som oftest ikke betalt lunsjpause og da er den å anse som fritid som du fritt disponerer uten å måtte melde fra hvor du går. Det kan jo være forsinkelser som gjør at det går utover arbeidstida så det beste er kanskje å varsle at du skal til legen i lunsjpausen og at du håper de er i rute slik at du er tilbake ved pausens slutt. Hvis «forhøret» starter, avfeier du med at det ikke er noe alvorlig og går tilbake til arbeidsoppgavene dine.

Anonymkode: 21556...faf

Har ikke betalt lunsjpause, jobber i det offentlige med fleksitid.

Anonymkode: 0791b...cc0

Skrevet

Sier i fra om sånt samme dag, men nå er det ingen som må ta over min jobb når jeg blir borte.

Anonymkode: 05d2e...92a

Skrevet

Si i fra i morgen. Normalt sett går dette fint. 

Anonymkode: 50611...c9c

Skrevet

Ville sagt ifra, bare for sikkerhetsskyld. Hvis det blir i lunsjen, så gjør det vel ingenting.

Anonymkode: 24fa3...9eb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...