AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #1 Skrevet 21. august 2022 Hei, vet dette selvsagt er et «synsespørsmål» og som jeg burde spørre jordmor/lege om, men etter å ha sett en video på nettet klarer jeg ikke la vere å spørre. Da jeg var 6-7 uker på vei med mini (frisk og fin gutt), fikk jeg voldsomme smerter, så gale at jeg måtte legge meg rett ned på gulvet å ringe legevakt. Det ble tatt innvendig ultralyd og gynlegen slo fast at alt sto bra til med den lille. Jeg fikk smertestillende, men han kunne ikke finne noen grunn til de voldsomme smertene. Smertene gikk etterhvert over og på 12-ukers ultralyd så alt bra ut. Gutten ble født til termin, men med «navlesnor-feil». Den var festet på siden av morkaken, og bare i hinnene? Usikker. Gutten var 3,2 kg og ellers frisk men var svak og hadde mye gulsot og var kvalm første tiden. Tankene gikk bare dit, og det er ikke før i senere tid at jeg har fundert om dette. Kan jeg ha mistet en tvilling den dagen? Det var ikke noe blod så vidt jeg husker, men jeg var også av typen som lett fikk små rifter etter samleie osv, så en liten blodflekk på papiret til tider var ikke uvanlig. Kan det ha vert en cyste? Jeg er helt sikker at smertene var knytt til graviditeten (eller i det området). Mensenlignende stikkende smerter som kan sammenlignes med riene under fødsel. Og er det noen som vet om det evt kan ha sammenheng med navlesnorfeste? Ville de ha sett det etter fødsel at det skulle ha vert en til? Anonymkode: 6a152...6dc
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #2 Skrevet 21. august 2022 I våre dager er det vanlig å se det på ultralyd hvis man har mistet en tvilling. Jeg hadde også marginalt festet navlesnor og fikk bare ett barn og ingen blødninger eller smerter i svangerskapet. Anonymkode: ebde0...000
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #3 Skrevet 21. august 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hei, vet dette selvsagt er et «synsespørsmål» og som jeg burde spørre jordmor/lege om, men etter å ha sett en video på nettet klarer jeg ikke la vere å spørre. Da jeg var 6-7 uker på vei med mini (frisk og fin gutt), fikk jeg voldsomme smerter, så gale at jeg måtte legge meg rett ned på gulvet å ringe legevakt. Det ble tatt innvendig ultralyd og gynlegen slo fast at alt sto bra til med den lille. Jeg fikk smertestillende, men han kunne ikke finne noen grunn til de voldsomme smertene. Smertene gikk etterhvert over og på 12-ukers ultralyd så alt bra ut. Gutten ble født til termin, men med «navlesnor-feil». Den var festet på siden av morkaken, og bare i hinnene? Usikker. Gutten var 3,2 kg og ellers frisk men var svak og hadde mye gulsot og var kvalm første tiden. Tankene gikk bare dit, og det er ikke før i senere tid at jeg har fundert om dette. Kan jeg ha mistet en tvilling den dagen? Det var ikke noe blod så vidt jeg husker, men jeg var også av typen som lett fikk små rifter etter samleie osv, så en liten blodflekk på papiret til tider var ikke uvanlig. Kan det ha vert en cyste? Jeg er helt sikker at smertene var knytt til graviditeten (eller i det området). Mensenlignende stikkende smerter som kan sammenlignes med riene under fødsel. Og er det noen som vet om det evt kan ha sammenheng med navlesnorfeste? Ville de ha sett det etter fødsel at det skulle ha vert en til? Anonymkode: 6a152...6dc Det ville de sett på ultralyd. Jeg har mistet en tvilling. Eller hadde såkalt vanishing twin. Altså at den bare forsvant. Det kunne man se på ultralyd. Anonymkode: 13eb3...f68
Topsi Skrevet 21. august 2022 #4 Skrevet 21. august 2022 Når du et 6-7 uker på vei vil det komme mer enn bare pittelitt blod ved en abort, så de viile ha sett det ja. Tror nok du bare har hatt en
Gåsemor Skrevet 21. august 2022 #5 Skrevet 21. august 2022 Jeg mistet tvilling uke 7, og dette så de på ultralyd.
yeti92 Skrevet 21. august 2022 #6 Skrevet 21. august 2022 Jeg mistet en tvilling i uke 10 og det så man på UL i uke 12.
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #7 Skrevet 21. august 2022 Topsi skrev (2 timer siden): Når du et 6-7 uker på vei vil det komme mer enn bare pittelitt blod ved en abort, så de viile ha sett det ja. Tror nok du bare har hatt en Så tidlig kan tvillinger forsvinner og bli absorbert. Inget blod. Det er faktisk relativt vanlig. Anonymkode: 13eb3...f68
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #8 Skrevet 21. august 2022 Jeg har også mistet en tvilling i ca uke 7. Da så legen det på ultralydbildene. Fikk magesmerter, men mer som menstruasjonssmerter og liten blødning i forkant av UL. Anonymkode: 1a626...1de
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #9 Skrevet 21. august 2022 Jeg har hatt kraftige "rie-lignende" smerter to ganger i graviditeten. Førsta gang ca. i uke 7, andre gang i uke 11. Våknet midt på natten og vred meg i smerte, var ikke til å holde ut. Det avtok og kom tilbake 8 ganger som jeg talte siste gangen, føltes som om noen vred i stykker livmoren. Ingen blødning. Hadde ultralyd en ukes tid etterpå hver gang, og alt så bra ut. Er nå i uke 16. Ingen tvilling her. Anonymkode: e26e0...759
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #10 Skrevet 21. august 2022 Mistet tvilling tidlig, uke 5-6, blødde ikke. Men de så det på ultralyd. Skulle uansett ta abort, men de hadde med en lærling, og de sa, der der ser du at det har vært en til, en tvilling.. Anonymkode: 56c11...d6c
Sofakona Skrevet 21. august 2022 #11 Skrevet 21. august 2022 Jeg hadde to fostersekker i uke 8..men bare en innhold et foster.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå