Naken Skrevet 23. november 2005 #1 Skrevet 23. november 2005 (endret) Vi har et stort stålbur til hunden vår. (90x65 cm).Han sover i det om natta, og er der også de gangene vi må gå fra ham hjemme. Det funker forsåvidt greit på mange vis, men det tar så mye plass i ganga, (og plass har vi ikke i overflod ). Dessuten er det tungt og uhåndterlig å flytte på, sånn i en fart, og det er så høyt at vi ikke kan ha det oppslått inne i bilen. Så,- i dag så vi et sånt sammenleggbart hundebur/hus, og det virka veldig greit. Det er ca. 80x55 cm, altså ca 10 cm mindre hver vei, enn stålburet. (..men det burde jo være stort nok likevell..,- hunden vår er en cairn terrier). Dette buret tar mindre plass. Det er kan flyttes på lekende lett, og har "nettingvinduer og dører", som kan åpnes og lukkes, for å få inn mer eller mindre lys. Og det er lavt nok til å kunne stå oppslått i bilen. Har veldig lyst til å bytte bur, men må bare høre med dere først, om det er noe negativt med det, som jeg ikke har tenkt på. :klø: Er det sansynlig at han kan begynne å gnage det i stykker, f.eks...? Eller noe annet...?? Endret 23. november 2005 av Naken
Iceglow Skrevet 23. november 2005 #2 Skrevet 23. november 2005 Det jeg reagerer mest på er at det kan vel umulig være særlig sikkert i en kollisjon? Størrelsesmessig klarer jeg ikke helt se det for meg, men crain terriere er ganske små? Ca kattestørrelse? Så akkurat det bør gå greit om hunden ikke blir oppbevart der mer enn det den blir hos dere.
Teddy Skrevet 24. november 2005 #3 Skrevet 24. november 2005 Sammenleggbare stålbur er heller ikke trygge i bil.. Hvis han slapper fint av i bur er det nok lite sannsynlig at han vil ødelegge stoffburet
Toadii Skrevet 24. november 2005 #4 Skrevet 24. november 2005 Jeg villle heller hatt stålbur hvis jeg var deg.. vi har det til hunden vår. å jah det er tungt men hva gjør vel d. alt for dyra
Naken Skrevet 24. november 2005 Forfatter #5 Skrevet 24. november 2005 Jeg villle heller hatt stålbur hvis jeg var deg.. vi har det til hunden vår. å jah det er tungt men hva gjør vel d. alt for dyra ← Ok. Men kan jeg spørre hvorfor du heller ville hatt stålbur? Hva er bedre med det?
Naken Skrevet 24. november 2005 Forfatter #6 Skrevet 24. november 2005 (endret) Det jeg reagerer mest på er at det kan vel umulig være særlig sikkert i en kollisjon? Størrelsesmessig klarer jeg ikke helt se det for meg, men crain terriere er ganske små? Ca kattestørrelse? Så akkurat det bør gå greit om hunden ikke blir oppbevart der mer enn det den blir hos dere. ← Nei, men som Teddy sier er vel ikke et stålbur heller det... Og det er jo uansett ikke plass til stålburet i bilen. Dessuten har jeg hundesikkerhetssele han kan bruke når vi kjører. Buret tenker jeg bruke i bilen når den er parkert. F.eks når vi skal handle og det er veldig kaldt/ vått å binde ham ute. Da kan det sikkert være godt for ham å ha sitt eget lune hi i bilen. Og størrelsen på vovven er sånn: Endret 24. november 2005 av Naken
Gjest Bhsiltsk Skrevet 24. november 2005 #7 Skrevet 24. november 2005 Kjøper du deg bur i Vari serien, så er de både sikre i bil OG tar mindre plass enn stålburet. Til en Cairn terrier trenger du størrelse M som er 68,5x51x48 Til sammenligning bruker vi størrelse XL som er 101x68x76 til vår rottweiler.
Gjest Gjesta Skrevet 24. november 2005 #8 Skrevet 24. november 2005 :følger med og noterer: lurer på hvor stort bur man trenger til en setter? Har tenkt å "fylle det litt ut" i starten så det ikke blir for stort.
Gjest Bhsiltsk Skrevet 24. november 2005 #9 Skrevet 24. november 2005 Elphaba, etter standarden som står på NKK så er hannhundene i din rase like høy som tispene i min, men det er mulig dere klarer dere med buret som er hakket mindre enn vårt.. Olivers har mye utstyr, er rimelige, og tilgjengelige for alle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå