AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #1 Skrevet 21. august 2022 Hvor flinke er dere til å gjøre dette? Jeg synes ikke jeg får det godt nok til. Baby 9 uker viser null interesse for å løfte hodet sitt, og synes det er utrolig kjipt å ligge på magen på gulvet. Det blir sutring og gråting etter bare 30 sek. Anonymkode: 62d62...2e8
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #2 Skrevet 21. august 2022 Har du fått sjekket om babyen har noen låsninger som gjør at det rett og slett er ubehagelig å løfte på hodet? Anonymkode: f98a4...bee
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #3 Skrevet 21. august 2022 Jeg har ikke lagt mine så mye på gulvet. Har båret de rundt over skulderen, det er mer enn nok trening i begynnelsen. Etter hvert har de også ligget på magen på brystet mitt, først halvveis sittende (meg altså) og deretter flatere og flatere. Har funket bra, og helsesøster har ikke sagt noe på det. Anonymkode: 24b24...c43 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #4 Skrevet 21. august 2022 Legger henne alltid på magen først i babygymmen, snur henne når hun begynner å klage. Og legger henne litt på mage etter bleieskift og sånt. Men bærer mye i bæretøy eller over armen ("kolikkgrep") og da fikk hun jo mulighet til å øve på å holde hodet da også, på en måte som er mindre slitsom enn å ligge på gulvet. Det løsner veldig når de bare blir sterke nok til å holde seg oppe en stund, så det er bare å holde på i små stunder av gangen! Nå ved tre måneder holder hun hodet kjempefint og kan ligge og støtte seg på overarmene 😊 Anonymkode: cc06a...241
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #5 Skrevet 21. august 2022 Bruk bæretøy, kjernemuskulaturen får trent seg i sjal/sele også, og barnet kan fortsatt slappe av når det blir slitent. Ellers er stellebordet også fint, kommer seg opp i høyden. For øvrig har jeg så vidt lest en artikkel om at magetrening er oppskrytt og unødvendig. Google it, jeg husker ikke hva de kom frem til, bare at jeg var enig 😅 Har ikke drevet aktiv magetrening med noen av mine, vært slapp på å ha de på magen generelt, de har utviklet seg fint likevel. Anonymkode: 8a1a0...70e 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #6 Skrevet 22. august 2022 Tja har gjort det sånn passe mye, litt mindre enn anbefalt kanskje i begynnelsen. I starten gjorde jeg det nesten bare på meg selv, på brystet eller på fanget. Det er lettere for baby Ellers la jeg iblant i sofaen så jeg kunne sitte på gulvet foran. Eller på stellebordet. Generelt alt som gjør at ditt fjes er rett foran babyens hjelper. Og ble det gråt etter 30 sekunder ga vi oss da. Bar også i kolikkgrep en del. Hjelper også å holde babyens armer under brystet deres og støtte dem Løsnet veldig mellom 2 og 3 mnd her selv om hun hatet å være på magen som liten og ikke var så sterk i nakke/rygg. Når baby nærmet seg 4 mnd rullet hun selv over på magen og da ble det etterhvert mye magetid av seg selv Anonymkode: 7417d...264
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå