Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg har scannet så får jeg kvittering automatisk. Ikke noe ekkelt spørsmål vil du ha kvittering. Hele handleopplevelsen går jo i dass når man må igjennom en person som tar imot varene og scanner dem for meg. 

Anonymkode: 9ad55...7a8

• Liker 5
  • Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Gjest Athena Catalina
Skrevet

Jeg liker også godt de selvbetjenningskassene. :)

Men hva er egentlig ekkelt med at de ansatte spør om du vil ha kvittering? 

Skrevet
Athena Catalina skrev (40 minutter siden):

Jeg liker også godt de selvbetjenningskassene. :)

Men hva er egentlig ekkelt med at de ansatte spør om du vil ha kvittering? 

fordi de sier det samme i alle forskjellige butikker. Og da blir det ikke forskjell. Den kjedelige frasen. Og når du faktisk kjøper produkter som du kan ha bytterett til, da spør man ikke om du skal ha kvittering...

Anonymkode: 9ad55...7a8

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker også selvbetjente løsninger best. Det er lettere å sjekke at varene kommer til riktig pris, man kan legge vekk varer om man har regnet feil på noe og man slipper småpraten til de i kassa om hva man har kjøpt. Når de kommenterer det, får jeg bare lyst til å legge igjen alle varene og gå hjem. 

Anonymkode: 18bf6...862

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg synes også det er veldig deilig å slippe den innøvde «ha en fin dag» på slutten. De gidder jo ikke høre hva du svarer, helt tydelig at det er like meningsfullt for dem som å si «pose» og da er poenget vekk. 

• Liker 2
Skrevet

Foretrekker kassa dersom jeg vet at butikkansatte er hyggelige 🙂

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg syns også det er helt supert. Gleder meg også til pakkeautomater blir mer vanlig å tilby som leveringsalternativ når man bestiller i nettbutikker, slik at jeg kan hente pakkene mine akkurat når jeg vil, uten noe sosial interaksjon. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg synes også det er veldig deilig å slippe den innøvde «ha en fin dag» på slutten. De gidder jo ikke høre hva du svarer, helt tydelig at det er like meningsfullt for dem som å si «pose» og da er poenget vekk. 

Det er da mange hyggelige mennesker som jobber i butikk og er trivelige og høflige. De på vår lokale Rema er kjempehyggelige. 
Det sagt, jeg liker også de selvbetjente kassene, særlig når jeg bare skal ha noen få ting, det går raskt og effektivt. 

Anonymkode: 5cf9c...151

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Selvbetjening er fremtida. Banker og flyplasser har nådd langt, butikker og restauranter har et stykke å gå

Anonymkode: e546c...e12

• Liker 2
Skrevet

Jeg slutter aldri å forundre meg over alle sære problemer folk på KG har.

Anonymkode: a0fa8...f94

• Liker 21
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er da mange hyggelige mennesker som jobber i butikk og er trivelige og høflige.

Selvsagt er det det. Men det er også enkelte som gjør at jeg snur i døra når jeg ser det er de som er på jobb. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg foretrekker bemannet kasse. Det går mye raskere når jeg skal ha mye, og det er enklere å følge med på prisen som slås inn når jeg bare kan stå der og ikke behøver å fukle med alt mulig.

Anonymkode: 79866...bf0

• Liker 8
Gjest Villfisker
Skrevet

Fint for deg. Jeg hater den, og vil ikke bruke den. Får jo kø enda tettere oppi raua enn vanlig, og jeg hater det. Har ingenting med Korona å gjøre. Jeg liker mer avstand til folk, og vil pakke varene slik at ingenting klemmes eller knuses.

Skrevet

Jeg foretrekker også selvbetjening, jeg har ikke noe imot å si hei og ja/nei til pose/kvittering, men synes bare det er kjapt og effektivt. Småhandler bare i butikkene da, de store kjøpene gjør jeg på Oda. Det må jo være det aller beste for dere super-introverter? 😅

Det eneste som er litt irriterende med selvbetjent er sjekk av alder når man kjøper øl. Noen ganger kan man bli litt stående og glo etter ansatte, eller de er opptatt med andre kunder.

Anonymkode: 010bc...ca3

• Liker 4
Gjest PanteneProVVV
Skrevet

Elsker også selvbetjent kasse. Elsker derimot ikke at nesten samtlige butikker har beregnet for liten plass til disse.

Skrevet
Just now, Villfisker said:

Fint for deg. Jeg hater den, og vil ikke bruke den. Får jo kø enda tettere oppi raua enn vanlig, og jeg hater det. Har ingenting med Korona å gjøre. Jeg liker mer avstand til folk, og vil pakke varene slik at ingenting klemmes eller knuses.

Hvordan du pakker varene dine har da lite med selvbetjeningen å gjøre.  

Anonymkode: 22308...709

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Liker selvbetjening veldig godt. Da får også de ansatte mer tid til å rydde i butikkhyllene og holde butikken ryddig :)

Anonymkode: d6cd9...0b5

• Liker 2
  • Nyttig 1
Gjest Villfisker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan du pakker varene dine har da lite med selvbetjeningen å gjøre.  

Anonymkode: 22308...709

Sant nok, men Jeg gidder ikke med en haug med folk oppi raua. Pakkingen går også fortere i kasse, pga bedre plass. ;) 

Også er det jo mye hyggeligere å møte en ansatt i kassa syns jeg :) 

Gjest Villfisker
Skrevet
Tunique skrev (11 minutter siden):

Foretrekker kassa dersom jeg vet at butikkansatte er hyggelige 🙂

Helt enig. Noe de fleste er, når de har blitt vant med deg 🙂

Gjest AprilRyan
Skrevet

Jeg liker selvbetjening bedre av ulike grunner.

Jeg liker at det er kortere avstand mellom varer og posen. Kan sette posen klar og putte varene oppi etter hvert som jeg scanner varene. Synes det er mer stress i vanlig kasse og jeg venter derfor stort sett til etter at jeg har betalt.

Jeg opplever også at det er mindre kø enn i en vanlig kasse. I hvert fall i store butikker der de har mange sånne selvbetjeningskasser.

Jeg synes også at det går kjappere.

Jeg er ikke like glad i selvbetjeningskasser i små butikker siden det ofte er trangt, men greit hvis jeg bare skal ha noen få ting.

Men at de spør om kvittering ser jeg ikke noe problem med. Bedre at de spør enn om de ikke sier noe som helst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...